شرایط انتقالی دانشگاه علمی کاربردی به آزاد

شرایط انتقالی دانشگاه علمی کاربردی به آزاد
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
جواد قانع

همانطور که می‌ دانید دانشگاه‌ های علمی کاربردی و آزاد هر دو جز دانشگاه‌ های شهریه‌ پرداز به حساب می‌ آیند. گاهی دانشجویان پذیرفته شده در دانشگاه علمی کاربردی به دلایل مختلفی مانند دوری از محل زندگی و خانواده، عدم برخورداری از خوابگاه و یا موارد دیگری علاقه‌ مند به انتقالی از دانشگاه علمی کاربردی به آزاد هستند. البته لازم است توجه داشته باشید همه افراد نمی‌ توانند از دانشگاه علمی کاربردی به دانشگاه آزاد منتقل شوند و تنها افراد واجد شرایط ذکر شده، طبق آیین نامه این نوع نقل و انتقالات می‌ توانند در زمان مقرر در سامانه دانشگاه علمی کاربردی درخواست خود را ثبت نمایند. در ادامه بهتر است بدانید که ما در این مقاله قصد داریم اطلاعات دقیقی نسبت به شرایط انتقالی دانشگاه علمی کاربردی در اختیار شما قرار دهیم. شما بعد از مطالعه این مقاله می‌ توانید از موارد مختلفی همچون شرایط اخذ انتقالی، مدارک مورد نیاز و مراحل ثبت درخواست انتقال و غیره مطلع شوید.

سامانه ثبت درخواست انتقالی علمی کاربردی به آزاد

دانشگاه های مختلف بعضا با همکاری هایی که با یکدیگر دارند، می توانند شرایط ادامه تحصیل را برای دانشجویان بهبود بخشند. انتقالی از دانشگاه علمی کاربردی به آزاد یکی از انواع انتقالی های فراهم شده برای دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی می باشد که با استفاده از این نوع انتقالی می توان برای یک ترم و یا چند ترم در دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل شد.

البته درخواست این انتقال تنها با توجه به شرایط انتقالی دانشگاه علمی کابردی به آزاد امکان پذیر می باشد و بر اساس آئین نامه های دانشگاه جامع علمی کاربردی صورت خواهد پذیرفت. لذا هر یک از دانشجویانی که واجد شرایط انتقالی دانشگاه علمی کاربردی به آزاد می باشند، باید در زمان مقرر و تعیین شده ابتدا درخواست خود را در دانشگاه مبدا به ثبت برسانند و پس از آن، درخواست خود را از طریق دانشگاه مقصد پیگیری کنند.

درخواست دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی برای منتقل شده به هریک از واحدهای دانشگاه آزاد می بایست در سایت هم‌ آوا به نشانی www.edu.uast.ac.ir ارسال شود.

ثبت درخواست انتقال از دانشگاه علمی کاربردی به آزاد

دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی برای دانشجویان خود امکاناتی فراهم می آورند که بر اساس این امکان هر یک از آنان می توانند با توجه به ثبت درخواست در دانشگاه های دیگر برای یک یا چند ترم درخواست مهمانی یا انتقالی بدهند. البته موضوع به همین سادگی نخواهد بود و تمامی دانشجویان نمی توانند برای این درخواست اقدام نمایند مگر اینکه واجد شرایط انتقالی دانشگاه علمی کابردی به آزاد باشند.

توجه داشته باشید تفاوت شهریه در دانشگاه های آزاد و علمی کاربردی وجود دارد و شهریه تحصیل در دانشگاه های آزاد بیشتر از شهریه لازم برای دانشگاه های علمی کاربردی است.

جهت درخواست انتقالی، ابتدا درخواست خود را مبنی بر انتقال از دانشگاه علمی کاربردی به آزاد به ثبت برسانید و پس از آن در صورتی که درخواست شما مورد موافقت قرار بگیرد می توانید در دانشگاه مورد نظر ادامه تحصیل دهید.

نکته مهم اینکه در صورتی می توانید نسبت به درخواست انتقال از دانشگاه علمی کاربردی به آزاد اقدام نمایید که دانشگاه آزاد یا همان دانشگاه مبدا، رشته مورد تحصیل شما را داشته باشد. بنابراین درخواست این انتقالی یا مهمانی می تواند با توجه به شرایط تعیین شده در دانشگاه ها باشد. لازم به ذکر است در صورت موافقت دانشگاه آزاد دانشجویان باید هزینه های مربوط به هر یک از دانشگاه ها را پرداخت نمایند.

منبع: شرایط انتقالی دانشگاه علمی کاربردی به آزاد

نظرتان را بنویسید