ازدواج با فرد پرخاشگر

ازدواج با فرد پرخاشگر
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mosahab

عصبانیت و پرخاشگری هر چند وقت یکبار در زندگی تمامی انسان ها رخ می دهد. بنابراین کسی نمی تواند بگوید که هرگز عصبانی نشده است. تنها تفاوت میان انسان ها این است که برخی به راحتی می توانند احساس خشم خود را مدیریت و کنترل نماید و برخی دیگر قادر به مدیریت خشم خود نیستند.

اما اگر قصد ازدواج با فردی که پرخاشگر است را دارید، بهتر است بدانید که مدیریت خشم و صبر در برابر آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین دلیل در صورتی که شما نیز قادر به کنترل خشم خود نیستید، بهتر است از ازدواج با فردی که پرخاشگر است منصرف شوید. به طور کلی در ادامه شما را با نکات حائز اهمیت در رابطه با ازدواج با فردی که پرخاشگر است بیشتر آشنا خواهیم نمود.

 

نحوه برخورد با همسر پرخاشگر

به طور کلی آشنایی و ازدواج با فردی که پرخاشگر است می تواند در طولانی مدت موجب آزار و ناراحتی شما شود. به همین دلیل توصیه می شود که پیش از ازدواج این موضوع را بررسی نمایید. اما در صورتی که به هر دلیلی قصد ازدواج با دختر یا پسری که پرخاشگر است را دارید، بهتر است با توجه نمودن به نکات زیر، از بروز مشکلات جدی تر در طول زندگی مشترک خود جلوگیری نمایید.

1وارد جدال با او نشوید.

اگر قصد ازدواج با فردی که پرخاشگر است را دارید بهتر است بدانید که هرگز نباید با او وارد جدال شوید. این به معنای این نیست که هرگز عصبانی نشوید. بلکه به این معنا است که در زمان هایی که او عصبانی است شما نیز شروع به پرخاشگری و مقابله به مثل نکنید. زیرا این کار نه تنها موجب کاهش عصبانیت او نمی شود، بلکه ممکن است باعث بروز مشکلات جدی تر میان شما شود. بنابراین اگر شما نیز عصبانی هستید، بهتر است صبر کنید و زمانی که او آرام شد، دلیل ناراحتی و عصبانیت خود را با آرامش بازگو نمایید.

2اجازه دهید صحبت کند.

معمولا افرادی که پرخاشگر هستند سریع عصبانی شده و فورا نیز خشم آن ها فروکش می نماید. نکته قابل توجه این است که در طول عصبانیت و خشم آن ها نسبت به هر چیزی بهتر است در آن لحظه سکوت نمایید تا احساسات خودش را خالی نماید. در نهایت نیز پس از فروکش نمودن خشم او می توانید نظر و پیشنهاد خود را بیان کنید.

3به احساسات او احترام بگذارید.

زمانی که او عصبانی است به جای اینکه از عصبانیت او شرمنده و خجالت زده شوید، از او بپرسید که دلیل خشم او چیست و بگذارید احساس کند که او را درک می نمایید. این حس حمایت در کاهش تعداد دفعات پرخاشگری او بسیار موثر است.

حتما بخوانید: نحوه برخورد با همسر عصبی

 

 

 

 

 

معایب ازدواج با فردی که پرخاشگر است

همانطور که گفته شد ازدواج با فردی که پرخاشگر است معمولا به هیچ بانو و یا آقا توصیه نمی شود. اما اگر به هر دلیلی قصد ازدواج با دختر یا پسری که پرخاشگر است را دارید، بهتر است در ابتدا حتما با معایب ازدواج با فرد عصبی به طور کامل آشنا شوید.

شکستن غرور شما:

یکی از مهم ترین و بزرگ ترین معایب ازدواج با زن پرخاشگر این است که بانوان به دلیل اینکه بسیار احساساتی هستند، ممکن است در زمان عصبانیت حرف هایی را بیان نمایند، که به شدت غرور همسر خود را تحت تاثیر قرار دهند. بنابراین این پرخاشگری در طولانی مدت می تواند زندگی مشترک آن ها را به نابودی بکشاند.

احساس تنفر نسبت به همسر

یکی دیگر از مشکلات ازدواج با فردی که پرخاشگر است این است که ممکن است حرف ها و رفتارهای او در عصبانیت باعث رنجش شدید شما شود. که تکرار آن به دفعات موجب می شود تا احساس علاقه ای که به او داشتید، به مرور زمان جای خود را به تنفر بدهد.

ازدواج با فردی که پرخاشگر است

عدم توانایی بیان نظر خود

یکی دیگر از مشکلات ازدواج با مرد پرخاشگر، از بین رفتن حق نظر و انتخاب شما است. معمولا بانوانی که با افراد پرخاشگر ازدواج می کنند، برای پیشگیری از مشکلات جدی تر و حفظ زندگی خود به دلایل مختلف مانند وجود فرزند، سعی می کنند حق خود را نادیده بگیرد و به نوعی کوتاه بیایند. این کار موجب می شود تا در طولانی مدت احساس بیهودگی، افسردگی و بی انگیزه بودن نسبت به زندگی در آن ها جای بگیرد. بنابراین پس از مدتی ممکن است نسبت به خود و دیگران احساس تنفر داشته باشند. زیرا متوجه می شوند که خودشان را فدای دیگران نموده اند و همین موضوع موجب می شود تا نسبت به دیگران طلبکارانه رفتار نمایند.

حتما بخوانید: کنترل خشم

 

برای ازدواج با فرد پرخاشگر چه کنیم

اگر در حال آشنایی با فردی که پرخاشگر است هستید و یا با او ازدواج نموده اید، بهتر است حتما با کمک روش های درست مدیریت زندگی خود را به دست بگیرید. تا از بروز مشکلات جدی تر و بزرگ تر در طول زندگی خود پیشگیری نمایید. از مهم ترین کارهایی که هنگام ازدواج با دختر یا پسری که پرخاشگر است باید انجام دهید، می توان به موارد زیر اشاره نمود.

مراجعه به روانشناس:

در صورتی که قصد ازدواج با فردی که پرخاشگر است را دارید، بهترین کار این است که به همراه یکدیگر به مشاوره قبل از ازدواج مراجعه نمایید. سپس تمامی مشکلات خود را با او درمیان بگذارید. معمولا راهکارهای ارائه شده توسط روانشناسان تاثیر بسیار زیادی در افزایش قدرت کنترل و مدیریت خشم هر دو نفر شما خواهد داشت. این مشاوره پیش از ازدواج با فردی که پرخاشگر است می تواند تاثیر بسیار زیادی در کاهش تنش های شما پس از ازدواج داشته باشد.

بیان مشکلات در آرامش:

بهتر است پیش از آنکه همسر شما عصبی شود، در آرامش راجع به موضوعاتی که می توانند منجر به عصبانیت شما و او شوند، صحبت نمایید. مطمئن باشید که صحبت های شما در آرامش تاثیرگذاری بیشتری خواهند داشت. از طرفی پیشگیری از بروز این موضوعات موجب می شود تا احتمال عصبانیت فرد مقابل کاهش یابد.

مشخص نمودن مرز و محدودیت ها:

در زمان آرامش و پیش از آنکه عصبانیتی رخ دهد، مشخص نمایید که چه چیزهایی موجب عصبانیت و بی احترامی به شما می شوند. نقطه ضعف های یکدیگر را بشناسید و تعیین نمایید که به هیچ عنوان نمی توانید در عصبانیت از این نقطه ضعف ها برای تخلیه خود استفاده نمایید.

تعیین خط قرمز شخصیت افراد:

از آنجایی که بسیاری از افراد در طول عصبانیت ممکن است به راحتی به همسر و خانواده او توهین نماید. بهتر است در همان ابتدا به صورت کاملا جدی مشخص نمایید که به هیچ عنوان حق توهین به شخصیت همسر و خانواده ها را نخواهید داشت.

حتما بخوانید: چه کسانی در کنترل خشم موفق ترند

 

 

 

 



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ نحوه برخورد با همسر پرخاشگر چگونه است؟

✔️ شما می توانید با برخورد درست با همسر پرخاشگر از مشکلات جدی تر در طول زندگی مشترک خود جلوگیری نمایید که در متن مقاله شرح داده شده است.



 

2- ✔️ معایب ازدواج با فردی که پرخاشگر است چیست؟

✔️ معمولا ازدواج با فردی که پرخاشگر است معمولا به هیچ بانو و یا آقا توصیه نمی شود که در متن مقاله علت آن شرح داده شده است.



 

3- ✔️ برای ازدواج با فرد پرخاشگر چه کنیم؟

✔️ اگر در حال ازدواج با فردی که پرخاشگر است هستید و یا با او ازدواج نموده اید راه هایی هست که در متن مقاله توضیح داده شده تا زندگی بهتری بسازید.

منبع : ازدواج با فرد پرخاشگر

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/G1K3
نظرتان را بنویسید