بحران سی سالگی

بحران سی سالگی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mosahab

جوانانی که آخرین ماه های دهه 20 را طی می کنند، دچار بحران سی سالگی می شوند! بحرانی که شاید روی ذهنشان اثر بدی بگذارد. برخی از افراد بحران سی سالگی را یک شایعه می دانند اما حقیقت این است که این بحران وجود دارد. بحران سی سالگی همان چالش هایی است که قرار است فاز جدید زندگی برایمان ایجاد کند.

حقیقت این است که اگر با بحران سی سالگی به درستی رفتار نشود دهه های بعدی زندگی پر آشوب خواهد بود. بهتر است این بحران را به خوبی بشناسیم و سعی کنیم به بهترین نحو با آن مقابله نماییم.

 

بحران سی سالگی چیست

وقتی صحبت از بحران سی سالگی است یعنی یک سری چالش ها پیش روی ما قرار می گیرد که برایمان جالب به نظر نمی رسد! مثلاً بسیاری از ما این احساس را داریم که در شروع سی سالگی باید ماشین خوبی زیر پایمان باشد و یا از نظر درآمد وضعیت مناسبی داشته باشیم. برخی از ما تصور داریم که نباید هیچ چروکی روی پوستمان ایجاد شده باشد و این تصورات در ذهنمان بسیار گسترده خواهد بود. حقیقت این است که بحران سی سالگی در بیشتر افراد وجود دارد.

نکته مهم دیگری که باید بدانید این است که بحران سی سالگی معنای مختلفی دارد، مثلاً برخی از افراد این تصور را دارند که دیگر برای هر انتخابی دیر شده است. مگر می شود در سی سالگی به سراغ شغل جدید بروم؟ چطور می شود در این سن محل زندگی خود را تغییر دهم؟ اصطلاح جالبی وجود دارد که می گوید که سی سالگی برای هر کاری هم زود است و هم دیر! شما چه فکر می کنید؟

در دنیای امروز سی سالگی برای افراد نوعی اضطراب است و شاید سبک زندگی افراد را نیز زیر سوال ببرد. البته که شاید این همه حساسیت برای این دوره از زندگی منطقی به نظر نرسد اما با توجه به وضعیت عجیب و غریب شغلی و درآمدزایی در ایران، بحران سی سالگی در ذهن بسیاری از افراد وجود دارد و باید به شکل اصولی ارزیابی شده باشد.

نکته ای که می خواهیم به شما بگوییم شاید کمی عجیب باشد اما مهمترین بحران سی سالگی در دختران، مجرد ماندن است! موضوعی که تبدیل به تابو شده است و تصور می شود که اگر تا این سن ازدواج نکرده اید یعنی دیگر نمی توانید ازدواج کنید! البته این تفکرات اشتباه است و بهتر است اهداف خود را وسیع تر در نظر بگیرید و آن را دنبال کنید و سعی کنید مسیر زندگی خود را روتین در نظر بگیرید.

حتما بخوانید: افسردگی در زنان

 

 

 

 

 

علت بحران سی سالگی

چطور می شود که شخص دیگر بحران سی سالگی می شود؟ چه چالش هایی وجود دارد که سبب می شود افراد این بحران را برای خود بسیار بزرگ در نظر بگیرند. البته که بحران سی سالگی در هر شخص به نسبت شخص دیگر فرق می کند اما چه خوب است بدانیم که این بحران شرایط خاص خود را دارد.

سر و سامان گرفتن زندگی:

یکی از مهمترین دلایل بحران سی سالگی این است که هنوز نتوانسته ایم سر و سامان بگیریم و به اصطلاح ازدواج کنیم! انتخاب همسر در مسیر زندگی بسیار مهم است و بهتر است آن را دیگر زمان و مکان نکنید، به خود فرصت دهید تا بهترین گزینه پیش روی شما قرار بگیرد و سبب شود تا زندگی مناسبی داشته باشید.

اندیشیدن به گذشته:

بسیاری از ما در گذشته و در سنین جوانی اشتباهاتی کرده ایم که در دوران سی سالگی افسوس می خوریم و می گوییم که کاش چنین کارهایی را نکرده بودیم. در این دوره از والدین خود ایراد می گیریم و تصمیم می گیریم که مدام از دیگران انتقاد کنیم. معتقد هستیم که والدین ما را درک نکرده اند، بسیار سخت گیر و یا بسیار بیخیال بوده اند و ... .

بحران سی سالگی

نارضایتی شغلی:

یکی دیگر از مواردی که مربوط به بحران سی سالگی می شود، عدم رضایت شغلی یا فرسودگی شغلی است. یعنی شخص از شغل و درآمد خود رضایت کافی ندارد و به طور کلی شغل او بسیار کسل کننده به نظر می رسد و احساس می کند که استعداد او نادیده گرفته شده است.

روابط ناموفق:

بسیاری از افراد که در سنین پایین ازدواج کرده اند وقتی به سی سالگی میرسند این تصور را دارند که شکاف عمیقی در زندگی شان وجود دارد و به نوعی احساس پشیمانی می کنند. گاه نیز شخص در سی سالگی درگیر روابط ناموفق می شود و طلاق را تجربه می کند. همه این موارد بخش مهمی از بحران سی سالگی است و می بایست مدنظر قرار بگیرد.

حتما بخوانید: افزایش رضایت شغلی

 

نحوه برخورد با بحران سی سالگی

برای اینکه بتوانید با بحران 30 سالگی به خوبی برخورد کنید جه خوب است که در ابتدا خودتان را بشناسید و چالش های موجود را به درستی تشخیص دهید سپس می توانید اولویت زندگی خود را مشخص کنید و در نهایت به رشد بهتری دست یابید. هرچه بیشتر از دلیل بحران 30 سالگی اطلاعات داشته باشید یافتن راه حل برای شما آسانتر می شود.

بررسی اولویت ها:

سعی کنید نگاهی دوباره به ارزش و اولویت های خود بیندازید، در واقع ارزیابی کنید که به دنبال چه هستید و در زندگی قرار است که چطور رشد کنید. به چیزهای بزرگ فکر کنید و از فکر کردن نترسید. به نوعی برای زندگی خود اولویت در نظر بگیرید.

قدم کوتاهی بردارید:

یکی از موارد بسیار مهم در خصوص بحران سی سالگی این است که بتوانید شروع کنید، یعنی قدم کوتاهی بردارید و سعی کنید از رکود خارج شوید. از یاد نبرید که حتی یک قدم کوتاه می تواند استارت خوبی برای ادامه راه باشد پس هرگز نترسید و سعی کنید بهترین انتخاب را داشته باشید.

نگاهتان را عوض کنید:

همه ما در زندگی یک سری شکست ها را پشت سر گذاشته ایم بنابراین چه خوب است که نگاهمان به زندگی را تغییر دهیم و از شکست ها ایده بگیرید و سعی کنیم انگیزه خود را بیشتر کنیم. سعی کنید برای برخورد با بحران سی سالگی صبور باشید و ذهن خود را آزاد نگه دارید.

مشاور به شما کمک زیادی می کند:

یکی از مهمترین مواردی که در بحران سی سالگی دیده می شود مشاوره گرفتن است. سعی کنید از مشاور بخواهید تا به شما کمک کند و راه و روش رسیدن به یک زندگی منظم را آموزش دهد. شما می توانید به سادگی با مشاور خود در مورد انواع مسائل کاری و فرزند پروری و ... صحبت کنید و این رویکرد کمک می کند تا به تکامل برسید.

شاد باشید:

بهتر است در میان شلوغی های عجیب و غریب سی سالگی، شاد باشید و بگویید هنوز وقت زیادی برای زندگی دارید. شاد بودن سبب می شود تا بهترین اصول را برای خود در نظر بگیرید و صبور باشید.

حتما بخوانید: افسردگی در مردان

 

 

 

 



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ بحران سی سالگی چیست؟

✔️​ بحران سی سالگی در بیشتر افراد وجود دارد و معانی مختلفی برای آن وجود دارد که در متن مقاله توضیح داده شده است.



 

2- ✔️ علت بحران سی سالگی چیست؟

✔️ بحران سی سالگی در هر شخص به نسبت شخص دیگر فرق می کند و علتش نیز متفاوت است که در متن مقاله شرح داده شده است.



 

3- ✔️ نحوه برخورد با بحران سی سالگی چگونه است؟

✔️ برای اینکه بتوانید با بحران 30 سالگی به خوبی برخورد کنید راه هایی وجود داشته که در متن مقاله توضیح داده شده است.

منبع : بحران سی سالگی

برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/ARW7
نظرتان را بنویسید