ثبت نام بدون کنکور پرستاری ، رویایی که حقیقت ندارد

ثبت نام بدون کنکور پرستاری ، رویایی که حقیقت ندارد
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
با وجود اینکه در سال های گذشته برخی از رشته های پیراپزشکی به صورت بدون کنکور در مقطع کاردانی ارائه شدند اما همچنان قبولی در رشته پرستاری با شرکت در کنکور امکان پذیر است . متقاضیان انتخاب رشته پرستاری باید کد رشته محل های مربوط به این رشته را از دفترچه انتخاب رشته تجربی استخراج و در فرم انتخاب رشته کنکور سراسری خود بیاورند .




یکی از رشته های پرطرفدار بین داوطلبان کنکور سراسری ، رشته پرستاری است و هر سال متقاضیان زیادی با هدف قبولی در این رشته تن به برنامه ریزی یک ساله و گاهی چند ساله می دهند . از آنجا که این رشته پرطرفدار بوده و ظرفیت دانشگاه ها برای پذیرش دانشجو کم ، بسیاری از داوطلبان به دنبال راهی آسان تر برای ورود به دانشگاه و تحصیل در این رشته هستند .

هر ساله برخی موسسات و سایت های مختلف اقدام به انتشار مطالبی پیرامون پذیرش پرستاری بدون کنکور می کنند که داوطلبان را دچار ابهام و سردرگمی کرده تا حدی که بعضی از آن ها به امید قبولی در این رشته بدون شرکت در کنکور ، برنامه خود را رها می کنند .

به راستی آیا پذیرش پرستاری بدون کنکور در کشور وجود دارد ؟ اگر بله از چه طریقی امکان پذیر است و متقاضیان چه شرایطی را باید داشته باشند ؟ با توجه به سوالات زیاد متقاضیان و ابهامات به وجود آمده در این باره در این مقاله به سوالات داوطلبان در خصوص جزئیات ثبت نام بدون کنکور پرستاری پاسخ داده شده است .



جزئیات ثبت نام بدون کنکور پرستاری
اصل ماجرا این است که از سال 94 تا سال 97 ، وزارت بهداشت برای تامین نیروهای کارآمد در مناطق محروم اقدام به پذیرش کاردانی پیراپزشکی بدون کنکور شامل رشته های ( اتاق عمل ، بهداشت حرفه ای ، بهداشت عمومی ـ بهداشت خانواده ، بهداشت عمومی ـ مبارزه با بیماری ها ، بهداشت محیط ، تكنیسین سلامت دهان ، تكنولوژی رادیولوژی دهان ، فک و صورت ، علوم آزمایشگاهی ، مامـایی و هوشـبری ) در برخی مناطق محروم نمود که البته برای متقاضیان شرایط خاصی در نظر گرفته شده بود .

اما از آن پس این مجموعه از لیست رشته از از دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری تجربی حذف شد و عملا پذیرش بدون کنکور در رشته های پیراپزشکی در هیچ منطقه و استانی وجود نداشت . حال شاید بپرسید که راه ورود به رشته پرستاری از چه طریقی است ؟ همان طور که واضح است تنها راه قبولی در رشته محل های پرستاری شرکت در کنکور سراسری و کسب حدنصاب قبولی این رشته می باشد .



در صورتی که تغییری در نحوه پذیرش رشته پرستاری به وجود بیاید ، مقاله به روز رسانی شده و جزئیات آن در این بخش قرار می گیرد .

در نظر داشته باشید کسب رتبه قبولی پرستاری خیلی دشوار نیست و شما می توانید با کسب حد نصاب متوسط در این رشته پذیرش شوید . برای اطلاع از آخرین رتبه پرستاری روزانه کنکور 98 ، به مقاله زیر مراجعه کنید .

بیشتر بخوانید:آخرین رتبه قبولی پرستاری کنکور 98










مشاوره پذیرش پرستاری
اغلب دانشگاه‌ ها سهمی در پذیرش و ثبت نام بدون کنکور دانشجو دارند اما تنها رشته‌ هایی که به صورت بدون آزمون پذیرش ندارند ، رشته های گروه پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی و گروه پیراپزشکی است که همچنان میدان رقابت را برای داوطلبان ورود به این رشته‌ ها داغ نگه داشته اند .





بنابراین چنانچه قصد انتخاب رشته و قبولی در رشته پرستاری را دارید ، باید دقت داشته باشید که هیچ گونه قانون جدیدی برای ورود به این رشته به صورت بدون آزمون از سوی وزارت بهداشت فراهم و ارائه نشده و پذیرش این رشته تنها از طریق شرکت در آزمون کنکور سراسری و انتخاب رشته میسر است .

در حال حاضر رقابت بر سر رشته‌ های پرطرفدار است چرا که در سایر رشته‌ ها ، همه داوطلبان می‌ توانند به صورت بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی وارد دانشگاه شوند . به علاقمندان ثبت نام دانشگاه های بدون کنکور سراسری مطالعه مقاله زیر توصیه می شود :

در ادامه بخوانید: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری

 متقاضیان رشته پرستاری می توانند برای رفع ابهامات و کسب اطلاعات بیشتر ، با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا ارتباط برقرار نمایند . پل ارتباطی کارشناسان مشاوره تحصیلی هیوا با شما از طریق مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا است .












سوالات متداول


1- رشته پرستاری به صورت بدون کنکور ارائه می شود ؟
مطابق متن مقاله این رشته تنها از طریق شرکت در کنکور و کسب حد نصاب قبولی پذیرش می کند برای اطلاعات بیشتر به متن مقاله مراجعه کنید .




2- آیا در سال های گذشته رشته پرستاری در مقطع کاردانی به صورت بدون کنکور ارائه شده بود ؟
لیست رشته های پیراپزشکی که در کنکور 94 تا 97 به صورت بدون کنکور ارائه شده بود در این مقاله قرار دارد .




3- آیا راه میانبری برای ورود به رشته پرستاری در کشور وجو دارد ؟
تنها راه ورود به رشته پرستاری در کشور ، شرکت در کنکور سراسری است که جزئیات بیشتر در متن مقاله ارائه شده است .

منبع : ثبت نام بدون کنکور پرستاری ، رویایی که حقیقت ندارد
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/WGPn
نظرتان را بنویسید