تعداد سوالات کنکور 99 و زمان پاسخگویی به آن

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
سوالات کنکور سراسری در دو دفترچه جداگانه با نام های دفترچه عمومی و اختصاصی به داوطلبان گروه های آزمایشی مختلف ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان ارائه می شود . هر یک از این دو دفترچه شامل چند مجموعه سوال از دروس مختلف با زمانبندی جداگانه است .




در آزمون سراسری 99 به هر داوطلب در تمام گروه ‌های آزمایشی ریاضی ، انسانی ، تجربی ، هنر و زبان های خارجی ، یک پاسخ نامه و 2 دفترچه سوال  عمومی یا دفترچه شماره 1 و آزمون اختصاصی یا دفترچه شماره 2 در قالب دو بسته نایلونی داده می ‌شود . این بسته ‌ها شخصی سازی شده و مشخصات داوطلبان بر روی پاسخنامه و جلد دفترچه سوالات درج شده است .

تعداد سوالات عمومی برای همه داوطلبان 100 سوال است که باید در مدت 75 دقیقه به آن پاسخ دهند اما زمان پاسخگویی به سوالات اختصاصی در گروه های آزمایشی مختلف متفاوت بوده به طوریکه داوطلبان گروه تجربی و ریاضی 175 دقیقه ، هنر و انسانی 165 و گروه آزمایشی زبان 105 دقیق زمان برای پاسخگویی به سوالات دارند .

 با توجه به اینکه تعداد سوالات و زمان پاسخگویی در نظر گرفته شده برای هر درس با هم متفاوت است در این مقاله تعداد سوالات کنکور 99 و زمان پاسخگویی در نظر گرفته شده برای هر درس در 5 گروه ازمایشی امتحانی ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان ارائه شده است .



تعداد سوالات عمومی کنکور سراسری 99 و زمان پاسخگویی هر درس
دفترچه شماره یک که با نام دفترچه سوالات دروس عمومی نیز شناخته می شود ، شامل 4 درس زبان و ادبیات فارسی ، زبان عربی ، فرهنگ و معارف اسلامی ( دینی و قرآن ) و زبان خارجی بوده و با مجموع 100 سوال ارائه می شود .

در این دفترچه برای هر درس 25 سوال طرح شده و مجموعا 75 دقیقه زمان برای کل سوالات عمومی در نظر گرفته شده است و میانگین زمان پاسخ گویی برای هر سوال 45 ثانیه می باشد .




دروس عمومی
ردیف عنوان درس تعداد سوال مدت زمان پاسخگویی بر اساس دقیقه
1 زبان و ادبیات فارسی 25 18
2 عربی 25 20
3 دین و زندگی 25 17
4 زبان انگلیسی 25 20




داوطلبانی که بر اساس علامتگذاری بند 25 فرم ثبت نام کنکور سراسری ، به سوالات مربوط به معارف غیر اسلام پاسخ می‌ دهند و یا زبان خارجی امتحانی آنان بر اساس علامتگذاری بند 38 تقاضانامه ثبت نام اینترنتی ، غیرانگلیسی است ، لازم است به ترتیب به جای درس دین و زندگی به سوالات مربوط به ادیان ( کلیمی ، زرتشتی و مسیحی ) و به جای درس زبان انگلیسی به سوالات زبان خارجی غیرانگلیسی ( فرانسه ، آلمانی ، ایتالیایی و روسی ) که در اختیار آنان قرار داده می‌ شود ، پاسخ دهند .

بیشتر بخوانید: تخمین رتبه



تعداد سوالات آزمون اختصاصی کنکور ریاضی 99 و زمان پاسخگویی هر درس
دفترچه سوالات اختصاصی کنکور ریاضی شامل 3 درس ریاضی ، فیزیک و شیمی است . این دفترچه از 135 سوال تشکیل شده و مدت زمان پاسخگویی به سوالات این دفترچه 175 دقیقه است .



تعداد سوالات آزمون اختصاصی کنکور ریاضی 99 و زمان پاسخگویی به آن
ردیف درس تعداد سوال مدت پاسخگویی بر اساس دقیقه
1 ریاضی 55 85
2 فیزیک 45 55
3 شیمی 35 35
         

بیشتر بخوانید: دانلود دفترچه سوالات و پاسخنامه کنکور ریاضی 99



تعداد سوالات آزمون اختصاصی کنکور تجربی 99 و زمان پاسخگویی هر درس
دفترچه سوالات اختصاصی کنکور تجربی از 4 درس ریاضی ، زیست شناسی ، فیزیک و شیمی تشکیل شده و حاوی 175 سوال و 145 دقیقه زمان پاسخ گویی است به طوریکه میانگین زمان برای پاسخ گویی به هر سوال مندرج در این دفترچه 64 ثانیه است .



تعداد سوالات آزمون اختصاصی کنکور تجربی و زمان پاسخگویی به آن
ردیف درس تعدادسوال مدت پاسخگویی بر اساس دقیقه
1  زمین شناسی 25 20
2 زیست شناسی 50 36
3 شیمی 35 35
4 فیزیک 30 37
5 ریاضی 30 47


بیشتر بخوانید: دانلود دفترچه سوالات و پاسخنامه کنکور تجربی 99

تعداد سوالات آزمون اختصاصی کنکور انسانی 99 و زمان پاسخگویی هر درس
دفترچه سوالات اختصاصی کنکور انسانی از 8 درس ریاضی و اقتصاد ، ادبیات فارسی ، عربی اختصاصی ، تاریخ و جغرافیا ، جامعه شناسی یا علوم اجتماعی ، فلسفه و منطق ، روانشناسی تشکیل شده و حاوی 180 سوال و 165 دقیقه زمان پاسخ گویی است ، میانگین زمان برای پاسخ گویی به هر سوال مندرج در این دفترچه 55 ثانیه است .



تعداد سوالات آزمون اختصاصی کنکور انسانی 99 و زمان پاسخگویی به آن
ردیف درس تعدادسوال مدت پاسخگویی بر اساس دقیقه
1  ریاضی 20 25 
2 اقتصاد 15 10
3 ادبیات فارسی 30 30
4 عربی 20 20
5 تاریخ و جغرافی 30 25
6 علوم اجتماعی 20 15
7 فلسفه و منطق 25 25
8 روان شناسی 20 15


بیشتر بخوانید: دانلود دفترچه سوالات و پاسخنامه کنکور انسانی 99



آن دسته از دیپلمه‌ های علوم و معارف اسلامی دارنده گواهینامه دوره پیش دانشگاهی علوم و معارف اسلامی که برابر ضوابط باید درس اصول عقاید و فقه را نیز امتحان دهند ، لازم است علاوه بر پاسخگویی به سوالات دفترچه آزمون اختصاصی ( ریاضی ، اقتصاد ، زبان و ادبیات فارسی ، زبان عربی ، تاریخ و جغرافیا ، علوم اجتماعی ، فلسفه و منطق و روانشناسی ، ) به سوالات اصول عقاید و فقه ( سوالات دفترچه شماره 3 ) نیز پاسخ گویند . ( تعداد سوالات این درس 20 و مدت زمان پاسخگویی به آن 20 دقیقه است . )



تعداد سوالات آزمون اختصاصی کنکور هنر 99 و زمان پاسخگویی هر درس
دفترچه سوالات اختصاصی کنکور هنر شامل 7 درس اختصاصی درک عمومی هنر ، درک عمومی ریاضی فیزیک ، ترسیم فنی ، خلاقیت تصویری و تجسمی ، خلاقیت نمایشی ، خلاقیت موسیقی ، خواص مواد تشکیل شده و حاوی 160 سوال اختصاصی و 165 دقیقه زمان پاسخ گویی است . میانگین زمان پاسخ گویی به هر سوال 60 ثانیه است .



تعداد سوالات آزمون اختصاصی کنکور هنر 99 و زمان پاسخگویی به آن
ردیف درس تعدادسوال مدت پاسخگویی بر اساس دقیقه
1 درک عمومی هنر 30 25
2 درک عمومی ریاضی فیزیک 30 40
3 ترسیم فنی 20 26
4 خلاقیت تصویری و تجسمی 20 24
5 خلاقیت نمایشی 20 13
6 خلاقیت موسیقی 20 20
7 خواص مواد 20 17


بیشتر بخوانید: دانلود دفترچه سوالات و پاسخنامه کنکور هنر 99

تعداد سوالات آزمون اختصاصی کنکور زبان 99 و زمان پاسخگویی هر درس
داوطلبان یکی از زبان های خارجی ( انگلیسی ، فرانسه ، المانی ) علاوه بر دفترچه سوالات عمومی باید به دفترچه سوالات اختصاصی زبان تحت عنوان دفترچه شماره 2 جواب دهندکه این دفترچه شامل 70 سوال با 105 دقیقه زمان پاسخ گویی می باشد .



تعداد سوالات آزمون اختصاصی کنکور زبان و زمان پاسخگویی به آن
ردیف درس تعدادسوال مدت پاسخگویی بر اساس دقیقه
1  زبان تخصصی ( انگلیسی ، فرانسه ، المانی ) 70 105


آن دسته از داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌ های خارجی که زبان امتحانی آنان بر اساس زبان خارجی مندرج در کارت ورودی یکی از زبان‌ های ایتالیایی و یا روسی است ، نیازی به پاسخگویی به سوالات دفترچه شماره 2 ( دفترچه آزمون اختصاصی ) ندارند و بر اساس برنامه زمانی ، ضرورت دارد که پس از پایان آزمون عمومی نسبت به تحویل دفترچه شماره 1 پاسخنامه و کارت ورودی خود اقدام و با نظر سرپرست سالن امتحانی ، جلسه آزمون را ترک کنند .

بیشتر بخوانید: دانلود دفترچه سوالات و پاسخنامه کنکور زبان 99



مشاوره نحوه پاسخگویی به سوالات آزمون سراسری 99
در تست های چهار گزینه ای برای هر پاسخ صحیح 3 نمره مثبت ( سه نمره مثبت ) و برای هر پاسخ غلط ، به منظور خنثی کردن پاسخ‌ های حدسی یا تصادفی 1 نمره منفی ( یک نمره منفی ) منظور خواهد شد ، بنابراین به داوطلبان توصیه می‌ شود اگر پاسخ صحیح سوالی را اصلاً نمی‌ دانند به آن سوال جواب ندهند .

در نظر داشته باشید به سوال‌ های بدون جواب نمره منفی یا مثبت تعلق نمی‌ گیرد و اگر به سوالی بیش از یک پاسخ داده شود همه پاسخ‌ های آن سوال ، غلط محسوب خواهد شد و به آن سوال یک نمره منفی ( 1 نمره منفی ) تعلق خواهد گرفت .

در ادامه بخوانید: نکاتی که باید سر جلسه آزمون سراسری رعایت شود

 در نظر داشته باشید مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا پاسخگوی سوالات شما در رابطه با تعداد سوالات کنکور سراسری 99 و زمان پاسخگویی به آن می باشند که از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی می توانید با آن ها در ارتباط باشید .




سوالات متداول


1- دفترچه سوالات عمومی کنکور سراسری چند سوال دارد و چه تایمی برای پاسخگویی به سوالات این دفترچه اختصاص یافته است ؟
این دفترچه دارای 100 سوال و 75 دقیق زمان است که تعداد سوالات و زمان پاسخگویی مربوط به هر درس به تفکیک در این مقاله ارائه شده است .




2- آیا در کنکور سراسری نمره منفی لحاظ می شود ؟
برای هر پاسخ غلط یک نمره منفی در نظر گرفته می شود که در این مقاله توضیحات تکمیلی در این خصوص ارائه شده است .




3- به سوالاتی که پاسخ داده نمی شود نمره منفی در نظر گرفته می شود ؟
مطابق متن مقاله به سوال‌ های بدون جواب نمره منفی یا مثبت تعلق نمی‌ گیرد .

منبع : تعداد سوالات کنکور 99 و زمان پاسخگویی به آن
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/XJQo
نظرتان را بنویسید