شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400

شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
پذیرش بدون آزمون دانشگاه علمی کاربردی برای سال تحصیلی 1400 در مقاطع کاردانی و کارشناسی تابع شرایط خاصی می باشد . مهم ترین شرط نام نویسی در دانشگاه علمی کاربردی ، داشتن مدرک دیپلم برای مقطع کاردانی و داشتن مدرک کاردانی برای مقطع کاردانی به کارشناسی می باشد .




دانشگاه های علمی کاربردی در تمامی رشته های ارائه شده در مقاطع کاردانی و کارشناسی بصورت بدون آزمون دانشجو می پذیرند . مانند تمامی دوره های پذیرش بدون آزمون ، برای سال 1400 نیز دانشگاه علمی کاربردی در 2 نوبت و برای ورودی نیمسال اول و نیمسال دوم نام نویسی خواهد داشت .

داوطلبانی که علاقه مند به ثبت نام در دانشگاه های علمی کاربردی 1400 هستند باید واجد شرایط مورد نیاز برای نام نویسی در مقطع مورد نظر خود باشند . شرایط پذیرش این دانشگاه به دو دسته شرایط عمومی ( مشترک بین دو مقطع ) و شرایط اختصاصی تقسیم می شود .

لذا به منظور اطلاع رسانی دقیق به داوطلبان در خصوص شرایط و ضوابط پذیرش کاردانی و کارشناسی مهر و بهمن دانشگاه علمی کاربردی سال جاری در ادامه این مقاله جزئیات شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400 را توضیح داده ایم .



شرایط عمومی ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400
شرایط عمومی ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400 برای هر دو مقطع کاردانی و کارشناسی و تمامی متقاضیان ورود و تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی یکسان است. مهم ترین شرایط مندرج در دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1400 به شرح زیر می باشد.



تدین به دین اسلام و یا یکی از ادیان رسمی کشور ( موجود در قانون اساسی )

عدم عناد با نظام کشور

عدم اشتهار به فساد اخلاقی و عدم اعتیاد

التزام عملی به احکام دین اسلام

عدم عضویت در گروه ها و سازمان های سیاسی غیر قانون

عدم منع قانونی از سوی نظام وظیفه برای آقایان



داوطلبان متقاضی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1400 می توانند نخست با مطالعه مقاله زیر از جزئیات مراحل ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400 اطلاع پیدا کرده و سپس برای نام نویسی خود اقدام کنند.

حتما بخوانید: نحوه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400





شرایط اختصاصی ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400
علاوه بر شرایط عمومی ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400 باید شرایط اختصاصی تحصیل در مقطع و رشته انتخابی در دانشگاه علمی کاربردی را نیز داشته باشند تا پس از ثبت نام اولیه و قبولی در رشته انتخابی بتوانند ثبت نام نهایی خود را انجام دهند. مهم ترین شرایط اختصاصی ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400 به شرح زیر می باشد.



پذیرش بر اساس :

کاردانی : بر اساس معدل کل دیپلم

کارشناسی نا پیوسته : بر اساس معدل کل کاردانی



مدارک مورد نیاز :

کاردانی : دیپلم نظام جدید 3-3-6 ، دیپلم نظام سالی واحدی/ ترمی واحدی ، دیپلم نظام قدیم چار ساله در رشته های نظری ، کاردانش و یا فنی و حرفه ای

کارشناسی نا پیوسته : کاردانی پیوسنه و یا کاردانی نا پیوسته مورد تایید وزارت علوم و یا وزارت بهداشت



دارا بودن سلامت و شرایط جسمانی متناسب با رشته انتخابی



دانش آموز سال آخر دبیرستان و یا دانشجوی ترم آخر کاردانی به شرط فارغ التحصیلی تا پایان شهریور ( برای ورودی مهر ) و بهمن ( برای ورودی بهمن ) مجاز به ثبت نام خواهد بود .



رعایت شرایط و قوانین اختصاصی دانشگاه مورد نظر



داطلبان می توانند با مطالعه مقاله زیر از جزئیات مدارک و اطلاعات مورد نیاز برای ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400 مطلع شده و پس از آماده سازی این مدارک برای ثبت نام خود اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1400










مشاوره شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400
داوطلبانی که متقاضی پذیرش بدون آزمون دانشگاه علمی کاربردی 1400 هستند باید واجد تمامی شرایط پذیرش این دانشگاه باشند و فرم های ثبت نام را کاملا دقیق تکمیل کنند چرا که درصورت احراز عدم تطابق اطلاعات ثبت نامی با مدارک داوطلب در هر مرحله از پذیرش قبولی داوطلب لغو خواهد شد .



هم چنین با توجه به تنوع بالای رشته ها و تعداد زیاد واحد های دانشگاه های علمی کاربردی به داوطلبان توصیه می شود لیست رشته محل های ارائه شده هر مقطع را با دقت بررسی کنند و بهترین گزینه ها را متناسب با ملاک های خود ( مسافت، شهریه، درآمد و بازارکار و ... ) انتخاب کنند .



در انتها با توجه به شهریه پرداز بودن دانشگاه های علمی کاربردی ، بهتر است که داوطلبان شهریه مقطع و رشته مورد نظر خود را برای هر ترم بررسی کنند و در صورت رضایت از میزان هزینه این دانشگاه ها برای ثبت نام خود اقدام کنند .

در ادامه بخوانید: شهریه دانشگاه علمی کاربردی 1400








اگر پس از مطالعه مقاله شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400 ، سوالی در این زمینه دارید جواب آن را از طریق مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا جویا شوید . همچنین خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا پل ارتباطی مشاوران تحصیلی هیوا با شماست .




سوالات متداول


1- آیا بدون مدرک پیش دانشگاهی هم می توان در دانشگاه علمی کاربردی ثبت نام کرد ؟
بله . همانطور که در مقاله نیز اشاره شده داوطلبان بدون مدرک پیش دانشگاهی هم مجاز به ثبت نام هستند .




2- پذیرش بدون آزمون دانشگاه علمی کاربردی 1400 بر چه اساسی انجام می شود ؟
پذیرش بدون ازمون این دانشگاه صرفا بر اساس سوابق تحصیلی انجام می شود که بصورت کامل در این مقاله نیز شرح داده شده است .




3- آیا با دیپلم رشته های نظری هم می توان در دانشگاه علمی کاربردی 1400 ثبت نام کرد ؟  
بله . همانطور که در مقاله نیز اشاره شده داوطلبان رشته های نظری هم مجاز به ثبت نام هستند .

منبع : شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/EnJ0
نظرتان را بنویسید