پیچ گوشتی بادی چیست؟

پیچ گوشتی بادی چیست؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
ابزار ماشین

پیچ گوشتی بادی که به عنوان پیچ گوشتی پنوماتیک شناخته می شود، ابزاری است که از هوای فشرده تغذیه شده از کمپرسور هوا تغذیه می شود. پیچ گوشتی‌های بادی به کاربر اجازه می‌دهند تا بسیاری از پیچ‌ها را بدون ایجاد خستگی ساعد یا دست قرار دهد و از این رو، معمولاً در خطوط مونتاژ استفاده می‌شوند.

 

پیچ گوشتی‌های بادی می‌توانند روی یک تنظیم گشتاور خاص از پیش تنظیم شوند تا از جدا شدن سر پیچ‌ها یا رزوه‌ها به دلیل سفت شدن بیش از حد جلوگیری شود. در مقایسه با یک پیچ گوشتی با باتری، هوای فشرده مورد استفاده برای تغذیه این نسخه های پنوماتیک معمولاً ثابت می ماند و هرگز نیاز به شارژ مجدد ندارد، که اغلب هنگام انتخاب پیچ گوشتی بسیار مطلوب است.

 

بسیاری از وظایف خط مونتاژ شامل راندن و سفت کردن پیچ ها است. استفاده از پیچ گوشتی دستی و برقی در این شرایط نه تنها منجر به توقف خط مونتاژ به منظور عقب افتادن کارگر به دلیل عقب افتادن کارگر می شود، بلکه منجر به آسیب شدید به دست، مچ دست و کارگران می شود. ساعد به دلیل فشار

البته استفاده از پیچ گوشتی با باتری یا پیچ گوشتی برقی بهتر است. با این حال، باتری ها اغلب در حین استفاده از کار می افتند و نیاز به شارژ یا زمان برای تعویض بسته باتری دارند. قیمت بسته های باتری جایگزین نیز می تواند بسیار بالا باشد. در حالی که پیچ گوشتی های پنوماتیکی با تمام این مسائل مقابله می کنند و به دلیل کارایی خود، راه حل بسیاری از کارخانه های مونتاژ هستند.

پیچ گوشتی بادی چگونه کار می کند؟

یک پیچ گوشتی هوا معمولاً توسط خطوط هوایی که از سقف روی خط مونتاژ پایین می‌افتند کار می‌کنند، کارگر سپس پیچ گوشتی بادی فنری را به سمت پایین می‌کشد و با فشردن دسته/ماشه در کنار بدنه پیچ‌گوشتی، پیچ‌های مورد نیاز را می‌چرخاند.کارگران خط مونتاژ در خطوط هوایی در اطراف پای خود گره نمی خورند و خطوط هوایی با آویزان کردن پیچ گوشتی های پنوماتیک بالای خط در مسیر قطعات یا پیچ قرار نمی گیرند. 

البته، برای کسانی که خود را انجام می دهند و کسانی که در گاراژ در خانه کار می کنند، این ممکن است همیشه عملی نباشد، و اجرای یک شیلنگ پنوماتیک در کف خود به عنوان یک مشکل بزرگ تلقی نمی شود.عمل فنری پیچ گوشتی پنوماتیک با کنترل گشتاور، به محض اینکه کارگر ابزار را رها می کند، ابزار را به سمت بالا می کشد و از سر راه خارج می کند و به کارگر این امکان را می دهد که سایر مراحل خط مونتاژ لازم را قبل از فشار دادن جسم به پایین خط انجام دهد.در حالی که مجهز به یک کلاچ است که میزان گشتاوری را که پیچ گوشتی گشتاور پنوماتیکی روی پیچ اعمال می‌کند، تنظیم می‌کند، بسیاری از اپراتورها آنقدر به صدای ابزار خود عادت می‌کنند که می‌توانند میزان گشتاور را صرفاً با صدایی که ابزار تولید می‌کند قضاوت کنند. 

همانطور که پیچ را به خانه می راند.نحوه استفاده از پیچ گوشتی پنوماتیکبرای استفاده صحیح از پیچ گوشتی هوا، لطفاً این راهنمای گام به گام را دنبال کنید!

نحوه استفاده از پیچ گوشتی بادی

کمی انتخاب کنیدبا انتخاب بیت خود از بیت های رتبه بندی شده برای استفاده در ابزار خاص خود شروع کنید. بیت هایی که با ابزار شما ارائه می شوند برای استفاده مناسب هستند، همانطور که هر بیت دیگری که در دفترچه راهنمای کاربر شما نشان داده شده است.

 مطمئن شوید که بیت شما اندازه و پیکربندی مناسب برای اتصال دهنده شما دارد. اگر مطمئن نیستید که بیت درست را دارید، با دستورالعمل های کاری خود مشورت کنید یا با سازنده تماس بگیرید. برای قرار دادن یک بیت جدید، یقه بیت خود را جمع کنید، بیت قدیمی را بردارید، بیت جدید را داخل آن قرار دهید و سپس یقه بیت خود را منقبض کنید.سطح گشتاور خود را انتخاب کنیدمکانیسم انتخاب گشتاور شما بسته به ابزار شما متفاوت خواهد بود. برخی از پیچ گوشتی‌های بادی امکان انتخاب گشتاور با یک لمس را فراهم می‌کنند و به اپراتورها اجازه می‌دهند به راحتی بین تنظیمات جابجا شوند.

 برخی دیگر نیاز به تنظیم دستی دارند. شما باید دستورالعمل هایی را در مورد میزان گشتاور مورد نیاز برای هر بست دریافت کنید. اگر مقادیر در واحدهای متفاوت از تنظیمات روی ابزار شما بیان شده است، از یک ماشین حساب تبدیل گشتاور استفاده کنید.شلنگ هوا را وصل کنیدشلنگ هوا را فقط زمانی وصل کنید که آماده استفاده از ابزار خود هستید. شلنگ را به آرامی اما محکم به پریز وصل کنید، سپس ضامن جریان هوا را به شلنگ باز کنید. ابزار شما اکنون برای استفاده آماده است.ابزار را فعال کنیدحرکت رو به جلو یا معکوس را انتخاب کنید، که باید یک کلید قابل توجه در ابزار شما باشد. بیت خود را به طور ایمن روی بست قرار دهید، ابزار خود را تا زمان خاموش شدن گشتاور فعال کنید، سپس به بست بعدی بروید.

نکات ایمنی پیچ گوشتی پنوماتیک

برای ایمنی خود و اطرافیانتان، هنگام استفاده از پیچ گوشتی های بادی، همیشه باید این دستورالعمل های کلی را رعایت کنید:همیشه از تجهیزات حفاظت فردی مناسب مانند عینک ایمنی و دستکش استفاده کنید.هرگز پیچ گوشتی هوا را کنار شلنگ حمل نکنید.برای کار با پیچ گوشتی پنوماتیکی از هر دو دست استفاده کنید.انگشتان خود را روی سوئیچ استارت قرار ندهید مگر اینکه برای شروع آماده باشید.از لباس های گشاد یا جواهراتی که ممکن است در وسایل شما گیر کند خودداری کنید.وقتی از پیچ گوشتی بادی خود استفاده نمی کنید، آن را جدا کنید.شلنگ پیچ گوشتی پنوماتیک خود را به آرامی از مخزن آن خارج کنید. آن را نکشید یا نکشید.

پیچ گوشتی هوای خود را جدا کنید و منبع تغذیه آن را (قفل کردن، جدا کردن) قبل از سرویس، تمیز کردن یا تعویض لوازم جانبی جدا کرده یا محکم کنید.نحوه عملکرد پیچ ​​گوشتی پنوماتیک خود، از جمله قدرت حرکتی آن را بدانید. منابع انرژی احتمالی شامل هوا، الکتریسیته، سوخت مایع، مایعات فشرده (هیدرولیک) یا پودر هستند.از پیچ گوشتی های پنوماتیک آسیب دیده استفاده نکنید.با رعایت مراحل صحیح و رعایت نکات ایمنی مربوطه، می توانید پیچ ​​گوشتی بادی خود را به صورت ایمن و پربار به کار ببندید. پس از اتمام کار، باید هوای خود را ببندید، شلنگ هوای ابزار خود را جدا کرده و ابزار را در مکانی خنک، خشک و مطمئن نگهداری کنید.

برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/vOx0
نظرتان را بنویسید