راهنمای تعمیر و نگهداری پیچ گوشتی بادی (قسمت دوم)

راهنمای تعمیر و نگهداری پیچ گوشتی بادی (قسمت دوم)
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
ابزار ماشین

در قسمت قبل به توضیح اینکه پیچ گوشتی بادی چیست، پرداختیم. در ادامه به روشهای تعمیر و نگهداری انواع پیچ گوشتی پنوماتیک می پردازیم.

تعمیر و نگهداری پیچ گوشتی پنوماتیک 

روش‌های معمول تعمیر و نگهداری برای پیچ گوشتی بادی سوماک شامل استفاده سبک از روغن در اتصال خطوط هوایی برای روانکاری موتور هنگام عبور هوا است. خطوط مونتاژ از این نظر هوشمند هستند که وقتی یک پیچ گوشتی بادی در موقعیت پرکاربرد خود قرار دارد، یک امدادگر ممکن است آن را با یک تعویض در طول شیفت کاری تعویض کند تا به ابزار قدیمی اجازه روغن کاری داده شود و در صورت نیاز، نوک پیچ گوشتی را تعویض کند.

خرید انواع ابزار پنوماتیک از فروشگاه ابزارماشین 

در کارخانه های مونتاژ بسیار شلوغ، این ممکن است در هر دوره استراحت اتفاق بیفتد یا ممکن است فواصل زمانی برنامه ریزی شده ای برای تعویض ابزار وجود داشته باشد. 

این نوعی تعمیر و نگهداری ضروری است که برای حفظ ابزار و کار در بهترین حالت خود لازم است.عدم نگهداری صحیح از پیچ گوشتی پنوماتیک می تواند منجر به خرابی های اولیه و موقعیت های بالقوه خطرناک شود. برای اینکه پیچ گوشتی هوای شما در سطح بهینه خود کار کند، باید اقدامات تعمیر و نگهداری پیشگیرانه خاصی را در فواصل منظم، بر اساس زمان یا استفاده از ابزار انجام دهید.

اگر پیچ گوشتی بادی شما نیاز به تعمیر و نگهداری دارد یا آسیب می بیند، باید فوراً آن را از عملیات خارج کنید و یک برچسب روی آن قرار دهید تا اینکه تعمیر یا نگهداری شود. من همیشه به شما توصیه می‌کنم که دفترچه راهنمای پیچ گوشتی هوای خود را برای پیروی از هر گونه وظایف تعمیر و نگهداری الزامات خاص بررسی کنید. همچنین می توانید از دستورالعمل های نگهداری پیشگیرانه زیر به عنوان راهنما استفاده کنید:

تعمیر و نگهداری هفتگی 

وضعیت شلنگ های هوا و اتصالات را بررسی کنید.اجزای واکنش پیچ گوشتی و تعلیق پنوماتیک را بررسی کنید.اطمینان حاصل کنید که روانکار به درستی کار می کند و پیچ گوشتی هوا به درستی روغن کاری شده است.100000 ساعت کاری تعمیر و نگهداریمحفظه، صفحه پایه، سوکت و بوش های سوکت را از نظر اجزای پیچ گوشتی پنوماتیک، دنده و کلاچ بررسی کنید. قطعات فرسوده یا آسیب دیده را تعویض کنید.سر دنده و چرخ دنده های سر زاویه را با روغن کاری توصیه شده سازنده روغن کاری کنید.

250000 ساعت کاری تعمیر و نگهداریکلاچ را بررسی کنید و قطعات فرسوده را جایگزین کنید.سوپاپ ها و مهر و موم ها را بررسی کنید، سپس اجزای فرسوده را تعویض کنید.جعبه دنده، خروجی و موتور را جدا کنید. تمام قطعات را از نظر سایش، نقص یا آسیب بررسی کنید. قطعات فرسوده، معیوب یا آسیب دیده را تعویض کنید و یاتاقان های موتور را تعویض کنید.با توجه دقیق به پیچ گوشتی پنوماتیک خود و نگهداری آنها در این فواصل منظم یا مشخص شده توسط سازنده، می توانید طول ابزار طولانی، ایمن و پربار را تضمین کنید. 

اگر مطمئن نیستید که چگونه ابزارهای خود را خودتان یا در حین کار نگهداری کنید، می توانید آنها را برای تعمیر و نگهداری به یک مرکز خدمات واجد شرایط ارسال کنید.استفاده صحیح و نگهداری از ابزارهای بادی صرفاً با کمی دانش تخصصی به کمی زمان و عقل سلیم نیاز دارد. با توجه دقیق و در نظر گرفتن قسمت اپراتور ابزار، می توانید از استفاده ایمن از پیچ گوشتی های بادی اطمینان حاصل کنید.

 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تعمیر و نگهداری پیشگیرانه به طور کلی، مربوط به کمپرسورها و ابزارهای هوا، به تعمیر و نگهداری کمپرسور هوا - نحوه راهنمایی - راهنمای پیشگیرانه و مداوم مراجعه کنید!

راهنمای خرید پیچ ​​گوشتی بادی 

هنگام انتخاب پیچ گوشتی پنوماتیک مناسب برای خود، مهم است که عوامل زیر را در نظر بگیرید:محدوده گشتاورسرعتنگهدارنده بیتکلاچشکل و فعال سازیمحدوده گشتاوراولین قدم در انتخاب هر پیچ گوشتی گشتاور پنوماتیکی این است که تعیین کنید چه مقدار گشتاور (نیروی پیچش) برای اتصالی که مونتاژ می کنید لازم است. گشتاور به طور کلی بر حسب اینچ پوند، فوت پوند یا نیوتن متر اندازه گیری می شود.بدون مشخصات گشتاور مشخص شده، یا حداقل با محدوده قابل قبول، در انتخاب پیچ گوشتی پنوماتیک خود با مشکل مواجه خواهید شد. هنگام انتخاب یک پیچ گوشتی هوا، می خواهید گشتاور هدف شما دقیقاً در مرکز محدوده گشتاور ابزار قرار گیرد.سرعتبین سرعت و گشتاور رابطه معکوس وجود دارد.

 پیچ گوشتی‌های بادی به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که مدل‌هایی که محدوده گشتاور کمتری دارند، سریع‌تر بچرخند، در حالی که ابزارهای با گشتاور بالاتر همیشه کندتر می‌چرخند. هنگام انتخاب سرعت پیچ گوشتی خود، ابتدا به دستورالعمل های محدوده گشتاور بالا مراجعه کنید و به نوع ماده ای که روی آن کار می کنید توجه داشته باشید.اگر فلز را روی اتصالات فلزی مونتاژ می کنید، احتمالاً با یک ابزار پر سرعت خوب هستید. از طرف دیگر، اگر پیچ‌های کوچکی را روی پلاستیک، چوب یا هر ماده نرم‌تری می‌زنید، باید مدل کندتری را انتخاب کنید که همچنان به شما امکان می‌دهد به گشتاور دلخواه خود برسید.نگهدارنده بیت90 درصد از پیچ گوشتی‌های بادی موجود در بازار به یک نگهدارنده 1/4 اینچی زن مجهز شده‌اند. 

این "چاک" استاندارد فنری شما است که برای پذیرش تکه های نر ساقه 1/4 اینچی با شکل شش ضلعی آشنا طراحی شده است.این بیت ها اغلب به عنوان بیت های قدرت شناخته می شوند. آستین بیرونی گیره دار روی هولدر به جلو یا عقب لغزیده می شود (بسته به مدل)، بیت سپس وارد می شود، و آستین به موقعیت اولیه خود برمی گردد تا بیت آماده کار شود.انتخاب کلاچسختی اتصال مونتاژ شده، ماده ای که بست ها به داخل آن هدایت می شوند و نیاز به کنترل گشتاور تا حد زیادی تعیین می کند که کدام نوع کلاچ مکانیکی باید انتخاب شود. در اینجا شما معمولاً 4 گزینه زیر را خواهید داشت:

کلاچ قطع کننده دقیقبالشتک یا پارچه جغجغه دارکلاچ فکی مثبتابزار غرفهکلاچ خاموش کننده دقیقبرای یک کلاچ محدود کننده گشتاور بسیار دقیق و قابل تکرار که قبل از استفاده از تولید از قبل کالیبره شده است، کلاچ دقیق مطلوب است. مخصوصاً زمانی که باید همان مقدار گشتاور روی حجم بالایی از پیچ ها با کمترین تغییر ممکن اعمال شود.کوسن یا کلاچ جغجغه دارکلاچ بالشتکی که به آن کلاچ لغزنده نیز گفته می‌شود، همانی است که احتمالاً قبلاً با آن آشنا هستید زیرا این نوع کلاچ است که در اکثر پیچ‌گوشتی‌های تجاری مانند Dewalt، Milwaukee، Makita و غیره وجود دارد. این ابزار به محض برخورد با آن به طور قابل شنیدن جغجغه می‌خورد. گشتاور از پیش تعیین شدهکلاچ فکی مثبتپیچ گوشتی های فکی مثبت تقریباً همیشه در کاربردهایی استفاده می شود که به گشتاور حرکتی بیشتری نسبت به گشتاور نهایی مانند برش رزوه نیاز دارند. 

پیچ گوشتی کلاچ مثبت دارای دو فک متضاد است که زمانی که فشار رو به جلو به پیچ گوشتی وارد می شود به صورت یکی می چرخند.هنگامی که گشتاور بست شروع به غلبه بر قدرت موتور ابزار می کند، فک های مخالف شروع به جدا شدن می کنند که از چرخش اسپیندل جلوگیری می کند و بنابراین از تحویل گشتاور بیشتر جلوگیری می کند.ابزار غرفهبا استال، یا به عنوان پیچ گوشتی درایو مستقیم، شفت خروجی ابزار به طور مستقیم به موتور هوا متصل می شود. در این مدل ها کلاچ وجود ندارد و گشتاور خروجی به طور کامل توسط فشار هوای وارد شده به ابزار کنترل می شود.هنگامی که گشتاور بست بر توان خروجی موتور غلبه کرد، ابزار "ایست می‌آید" و چرخش متوقف می‌شود. مزیت این انواع این است که فشرده، سبک وزن و قابلیت مانور در فضاهای تنگ هستند.شکل و فعال سازیپیچ‌گوشتی‌های هوادار معمولاً به‌صورت قبضه تپانچه یا در جهت خطی ارائه می‌شوند. هدف این است که سبکی را انتخاب کنید که به اپراتور این امکان را می دهد تا با کمترین میزان فشار فیزیکی و با بهترین ارگونومی که ممکن است، بازی را انجام دهد.به طور خلاصه، یک قطعه کار که صاف روی نیمکت قرار می گیرد و اتصال دهنده ها به صورت عمودی قرار می گیرند، به یک پیچ گوشتی خطی و یک رویکرد بالا به پایین نیاز دارد. برای قسمتی که درست در مقابل شما قرار می گیرد، جایی که بست ها به صورت افقی رانده می شوند، انتخاب منطقی یک پیچ گوشتی دستگیره تپانچه است.وقتی نوبت به فعال سازی می رسد:پیچ گوشتی های درون خطی دارای فشار برای شروع، استارت اهرمی یا فشار برای شروع + فعال سازی استارت اهرمی هستند.پیچ گوشتی های دستگیره تپانچه به صورت فشار برای شروع، شروع ماشه یا فشار برای شروع + فعال سازی شروع ماشه ارائه می شوند.هنگامی که اپراتور فشار رو به پایین یا رو به جلو روی بیت پیچ گوشتی گشتاور هوا وارد می کند، مدل های فشاری شروع به چرخش می کنند. مدل‌های راه‌اندازی اهرمی و ماشه‌ای فقط زمانی می‌چرخند که اهرم یا ماشه ابزار فشرده باشد. و مدل‌های شروع فشار + اهرم یا ماشه از اپراتور می‌خواهند که فشار رو به جلو یا رو به پایین به بیت وارد کند و همزمان اهرم یا ماشه را فشار دهد.راحتی اپراتور تا حد زیادی عامل تعیین کننده برای روش فعال سازی است. به طور کلی، برنامه های کاربردی با حجم بالا که به شدت مستعد حذف نیستند، برای شروع طراحی تلاش می کنند.

برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/vOx0
نظرتان را بنویسید
موارد بیشتر