تاریخچه لوگو کداک

تاریخچه لوگو کداک
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
لوگو آنلاین

برای شروع یک کسب و کار موفق، به تمرکز و دید قوی نیاز دارید. جورج ایستمن، بنیانگذار کداک، چنین دیدگاهی برای شرکت خود داشت: ایجاد عکاسی «به اندازه مداد».

به جرات می توان گفت که تلاش و اراده ایستمن نتیجه داد. کداک عصر مدرن عکاسی و فیلم مصرفی را منادی کرد.

موفقیت کداک در برندسازی عالی و به‌ویژه لوگوی آنها نهفته است. در این پست، به نحوه تبدیل لوگوی کداک در طول سال‌ها به نمادی نمادین و قابل تشخیص آنی خواهیم پرداخت.

اگر به دنبال برنامه ساخت لوگو براي ايفون می گردید سری به وبلاگ لوگوساز آنلاین بیزگو بیندازید.

 

تاریخچه مختصر کداک

کداک در سال 1888 شروع به فروش دوربین به قیمت 25 دلار کرد. با شعار "شما دکمه را فشار دهید، بقیه کار را ما انجام می دهیم" تبلیغ می شد. برای اولین بار، عموم مردم به عکاسی با استفاده آسان و کم هزینه دسترسی داشتند.

 

جالب اینجاست که کداک معنای خاصی ندارد. ایستمن گفت: "حرف "K" برای من مورد علاقه بود - یک نوع حرف قوی و واضح به نظر می رسید. به اندازه کافی منصفانه! در سال 1888، او نام تجاری "کداک" را علامت گذاری کرد، کلمه ای بی معنی که در ادامه تعریف خود را توسعه داد.

 

در سال 1969، کداک دوربین فضانوردان آپولو 11 را تولید کرد که در ماه استفاده می شد. و اولین عکسی که از زمین گرفته شده از فضا با سخت افزار کداک گرفته شده است.

 

با وجود تمام اختراعات و موفقیت های کداک، به اندازه کافی روی عکاسی دیجیتال تمرکز نکرد و توسط برندهای دیگری مانند نیکون و کانن پیشی گرفت. صرف نظر از این، ما باید از کداک تشکر کنیم که راه را برای صنعت عکاسی و فیلم هموار کرد.

 

تکامل لوگوی کداک

لوگوی کداک که امروز همه می شناسیم همیشه به شکلی نبود که اکنون می شناسیم. در واقع، احتمالاً حتی نمی توانید بگویید که از همان شرکت است! بیایید سیر تکامل لوگوی کداک را از سال 1907 تا به امروز بررسی کنیم.

 

1907

اولین لوگوی کداک که در سال 1907 ایجاد شد، یک حروف با حروف اول EKC (شرکت ایستمن کداک) بود. حروف در یک دایره محصور شده بودند که نمادی از اقتدار و بی زمانی بود. در آن زمان تمبرهای دولتی مدور بود. کداک می خواست با استفاده از طراحی دایره ای، حس تسلط مشابهی را در بازار بیان کند.همانطور که گفته شد، این یک لوگوی عالی نبود. دلیل اصلی این است که طرح بدون فکر زیاد یا با در نظر گرفتن هر نوع مفاهیم برندسازی مونتاژ شده است.1935در سال 1935، لوگوی کداک دستخوش تغییرات اساسی در طراحی شد. پالت رنگ نمادین آنها (زرد و قرمز) برای اولین بار در این زمان معرفی شد. همانطور که می دانید، رنگ ها معنی دارند و می توانند احساسات را تحریک کنند.قرمز رنگی است که احساس انرژی، اشتیاق، هیجان و راحتی را برمی انگیزد. یکی دیگر از رنگ های گرم، زرد، بیانگر دوستی، شادی، مثبت اندیشی و شادی است.

این طرح رنگی تصادفی نبود، بلکه یک حرکت عمدی برای ارتباط شرکت با مخاطبانشان بود. مردم معمولاً برای ثبت یک لحظه شاد عکس می‌گیرند، مانند یک گردهمایی خانوادگی یا فارغ‌التحصیلی، کداک تصمیم گرفت از رنگ‌های قرمز و زرد برای بیان این احساسات استفاده کند.دومین چیزی که تغییر کرد شکل لوگو بود. کداک با طراحی دایره ای کلاسیک خداحافظی کرد و شکل منظره ای را انتخاب کرد که در آن زمان مد روز بود.1960در سال 1960، کداک تصمیم گرفت شکل مستطیلی معمولی را از بین ببرد و آن را با یک مثلث جایگزین کند. شکل جدید قرار بود جلوه ای جدید و منحصر به فرد به لوگو بدهد که قطعاً همینطور بود! 

این تغییر عمده در طراحی ظاهری تازه به کل لوگو داد.هر لوگویی به یک ویژگی منحصر به فرد نیاز دارد تا یک طرح را از خوب به برجسته تبدیل کند. این ویژگی برای کداک یک گوشه پیچیده بود. حلقه، عمقی را اضافه کرد که در غیر این صورت در لوگو وجود نداشت.1971تیم کداک تصمیم گرفت در طول طراحی مجدد دهه 70 خود با یک شکل لوگوی دیگر همراه شود. آنها شکل مثلثی را به طور کامل حذف کردند و یک جعبه مربع را جایگزین آن کردند که تا به امروز بخشی از نماد تجارت است.

اشکال مختلف می توانند ارتباطات عاطفی و روانی بین یک برند و مخاطبان هدفشان ایجاد کنند. کداک با انتخاب یک شکل مربع برای لوگوی خود، احساسات حرفه ای، قدرت و ثبات را منتقل کرد. کداک در دهه 70 یک شرکت تثبیت شده در صنعت عکاسی بود، بنابراین لوگوی آن‌ها فقط به رساندن این پیام به خانه کمک کرد.اگر به کادر قرمز نگاه کنید، متوجه خواهید شد که یک فلش زرد حک شده وجود دارد که تصویر را شبیه حرف K برای کداک می کند.

1987

زمانی که این شرکت لوگوی خود را تغییر داد، این بار تصمیم گرفتند که فونت خود را به‌روزرسانی کنند. ممکن است متوجه شده باشید که نسخه‌های قبلی از فونت سریف استفاده می‌کردند که باعث می‌شد لوگو در گذشته گیر کرده باشد.فونت ها معنی دارند. 

فونت‌های سریف در میان شرکت‌هایی که می‌خواهند ویژگی‌هایی مانند سنت، احترام و قابلیت اطمینان را نشان دهند، محبوب هستند.کداک تصمیم گرفت از فضای محافظه کارانه سریف ها فاصله بگیرد و با فونت sans-serif پیش رفت. کل ظاهر فقط با همین تغییر ارتقا پیدا کرد. لوگوی جدید کداک ظاهر و احساسی مدرن داشت که با زمان در حال تغییر صحبت می کرد.

2006

وقتی دهه 2000 شروع شد، کداک ظاهری کاملاً متفاوت داشت. بدون مستطیل یا مربع، لوگوی جدید فقط نام شرکت را با فونت sans-serif با 2 خط نازک زرد نشان می داد.تنها چیزی که ثابت ماند، پالت رنگ قرمز و زرد شرکت بود. این لوگو با کمترین جزئیات طراحی به اصول طراحی مینیمالیستی متمایل شد.

2016

در سال 2016، کداک نیاز به تجدید نام تجاری خود داشت تا ارتباط و ارزش آن را افزایش دهد. این شرکت شروع به عرضه محصولاتی با هدف معرفی مجدد برند به نسل جدیدی از سازندگان کرد. 

برند باید راهی برای یافتن راهی بیابد تا در ذهن مصرف کنندگان مرتبط بماند.مدیر ارشد بازاریابی کداک، استیون اورمن، گفت: «من فکر نمی‌کنم کاری که ما انجام می‌دهیم «بازگرداندن» هویت نمادین کداک باشد، زیرا در قلب و ذهن مردم، فکر نمی‌کنم واقعاً از بین رفته باشد… .آخرین تکرار برای احساس تازگی، در عین حال کلاسیک، و در عین حال هماهنگی در کنار طیف وسیعی از آرم‌هایی که هنوز روی تابلوها و بسته‌بندی‌ها در سراسر جهان می‌بینید، نیاز داشت. هدف ما تقویت چیزی است که در حال حاضر به یاد ماندنی و طنین انداز در سراسر جهان است."کداک نمی خواست برند نمادین خود را با چیزی کاملاً خارجی جایگزین کند و در عوض ترجیح داد تاریخ طولانی خود را در طراحی جدید خود بگنجاند. در نهایت، طراحی آنها با طراحی مجدد 1987 تفاوت چندانی نداشت

 - به جز این نسخه از لوگو به صورت عمودی با تمام حروف بزرگ نوشته شده است.به سوی تواگرچه کداک نام آشنای سابق نیست، اما هنوز چیزهای زیادی برای یادگیری از تکامل لوگوی آن وجود دارد.وقتی به طراحی لوگوی خود فکر می کنید، به یاد داشته باشید که مخاطب خاصی وجود دارد که می خواهید با آن به آنها دسترسی پیدا کنید. در پایان، اگر مشتریان هدف شما به خوبی به کسب و کار شما پاسخ نمی دهند، ممکن است نیاز به تغییر داشته باشید.در عین حال، اگر "شکسته" نیست - آن را تعمیر نکنید! بررسی کنید که رنگ‌ها، فونت و شکل شما از پیامی که می‌خواهید ارسال کنید پشتیبانی می‌کنند، و مطمئن شوید که از لوگوی خود به طور مداوم در هر جایی که کسب‌وکارتان نمایش داده می‌شود استفاده کنید.

 

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/BxBW
نظرتان را بنویسید