کاربرد هنر ساخت کاردستی در پرورش کودکان

کاربرد هنر ساخت کاردستی در پرورش کودکان
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
marzilak

کودکان دنیای هنر و کاردستی را دوست دارند و با ساخت کاردستی، اعتماد به نفس پیدا می کنند. کاردستی یکی از پرجاذبه ترين و مؤثرترين راه ها برای  پرورش کودکان است . بي اعتنايی به هنر كاردستی برای کودکان به معنای ناديده گرفتن اهداف تربيتی است که در انجام کاردستی وجود دارد. یکی ازاهداف آموزش، تربيت دينی، اخلاقی و اجتماعی است که شالوده آن استعداد و توانایی هایی است که درکودکان وجوددارد. كاردستي استعداد و توانایی های کودکان را پروزش می دهد و ازاین طریق می تواند در تربیت کودکان موثر باشد.

هنری که درکاردستی وجود دارد

توجه پدرومادرها به انجام کاردستی کودکان، باعث ترویج هنر، ذوق وخلاقیت درجامعه می شود. تشویق و ترغیب کودکان به انجام کاردستی و استفاده ازساده ترین وسایل برای ساخت کاردستی، با شکوفایی استعداد کودکان به آن ها انگیزه می دهد که بتوانند کارهای بزرگتر انجام دهند. کودکان با ساخت کاردستی به خودشان اعتماد می کنند و یاد می گیرند تا با اداره کردن خود و وسایلی که در اختیار دارند چگونه به حل مشکلات نیز بپردازند. یکی از مشکلاتی که کودکان در بزرگسالی با آن مواجه می شوند این است که نمی دانند دررویارویی با مشکلات چه کارکنند. معمولاً با مواجه شدن با امکانات کم ناامید می شوند و دچار یاس می شوند. کاردستی دردوران کودکی به آنها یاد می دهد که از همه امکاناتی که دراختیاردارند به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

عملکرد کادرستی در رشد خلاقیت کودکان

کودکان هنگام انجام کاردستی، وقتی چیزی را می سازند، احساس شادی و اعتماد به نفس می کنند. ساخت کاردستی علاوه براینکه جنبه سرگرم کنندگی برای کودکان دارد، نوعی بازی فکری نیزهست که درآن کودک به اندیشیدن واداشته می شود. خلاقیت کودکان از همین اندیشیدن شکوفا می شود و این امکان برای او فراهم می شود تا آزادانه به آنچه دوست دارد فکرکند و آن را بسازد. به همین دلیل نباید از کاردستی کودکان عیب جویی نمود . اگر کودکان درساخت کاردستی دچارسرخوردگی شوند، قوه تخیل و خلاقیت آنها کور خواهد شد و دیگر نمی توانید به عنوان پدرومادرواولین پشتیبان ، آنها را درآینده مورد حمایت خود قرار دهید. فراموش نکنید کودکی اولین پله درموفقیت آینده است. هدف از ساخت کاردستی و آموزش و انجام آن توسط کودکان تربیت یک هنرمند حرفه ای نیست بلکه کاردستی از نظر روانشناسان دراستعدایابی کودکان موثر است.

هماهنگی حواس کودکان هنگام انجام کاردستی

هنگام انجام کاردستی چندین حواس در کودک درگیر می شود. ابتدا ذهن کودک است که بیش از همه درساخت کاردستی مورد استفاده قرار می گیرد. کودک فکرمی کندو باید آنچه که در ذهن دارد را بسازد. از سوی دیگر ذهن کودک هماهنگ کننده اعضای بدن کودک برای ساخت کاردستی نیز است. دست ها و چشم ها دیگراعضای بدن کودک هستند که درساخت کاردستی درگیر می شوند. دست ها بیشترین فعالیت را دارند و کاردستی به کمک آنها ساخته می شود. بعد از دست ها چشم ها هستند که فعالیت زیادی می کنند وهماهنگی میان اعضاء هم با مغزکودک است. نکته ای که دراین میان کاملاً مشخص است این است که ساخت کاردستی، کارکرد اعضاء بدن و هماهنگی آن ها را تقویت می کند و باعث افزایش کارای آن ها می شود.

افزایش دقت کودکان با ساخت کاردستی

همانطور که گفته شد، کاردستی هماهنگی میان اعضاء بدن کودک را بیشتر و بهتر می کند. اولین نتیجه مثبت این کارکه با ساخت کاردستی ایجاد می شود، بالارفتن دقت کودکان است. برای ساخت کاردستی کودک باید تمرکز کند تابتواند کاردستی را بسازد، برای همین هم باید دقت و توجه خود را بالا ببرد. بالا رفتن دقت و توجه نیز درآینده موفقیت را نصیب کودک می کند زیرا انجام فعالیت های اجتماعی و شغلی نیاز به دقت وتوجه دارد وکودک باید آن راازکودکی یاد بگیرد. همچنین این دقت و توجهی که با ساخت کاردستی درکودک شکل می گیرد دردوران تحصیل کودک هم اثرگذار است. تحصیل و درس خواندن خصوصاً دردروسی همانند ریاضی که نیاز به دقت و تمرکز بسیار دارند با ساخت کاردستی آسان تر می شود.

شما به عنوان پدرومادر می توانید ازساخت انواع کاردستی کودکتان حمایت کنید وآن را با ما نیز به اشتراک بگذارید. وولک نیز درکنارشما پشتیبان کودکتان است تا با تشویق به انجام کاردستی، آینده بهتری برای آنها رقم بخورد. کاردستی کودکتان را برای ما بفرستید.

برچسب ها
لینک مرجع voolak.com
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/wOOR
نظرتان را بنویسید