شرایط ثبت نام آزمون کاردانی فنی حرفه ای

شرایط ثبت نام آزمون کاردانی فنی حرفه ای
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
فارغ التحصیلان دبیرستان های فنی حرفه ای ، هنرستان و کاردانش برای ادامه تحصیل در مقطع کاردانی پیوسته ( فوق دیپلم ) در سال 1400 در صورت داشتن شرایط ثبت نام کاردانی فنی و حرفه ای می توانند به سایت ثبت نامی مراجعه نمایند . شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه ثبت نام کاردانی فنی و حرفه ای 1400 شامل شرایط عمومی و اختصاصی است که لازم است داوطلبان قبل از ثبت نام به دقت این شرایط را بررسی نمایند .




هر ساله دانشگاه فنی و حرفه ای دانشجویان خود را از بین دانش آموختگان دوره متوسطه نظام جدید هنرستان‌ ها یا شاخه کاردانش و یا فارغ‌ التحصیلان دورهٔ چهار ساله نظام قدیم هنرستان‌ ها انتخاب می‌ نماید و به دو صورت با کنکور و بدون کنکور دررشته های مقطع کاردانی پیوسته پذیرش می نماید .

امکان ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای 1400 از طریق سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org فراهم می شود و داوطلبان لازم است قبل از ورود به سایت ثبت نام از ضوابط و شرایط ثبت نام مندرج در دفترچه کنکور کاردانی فنی و حرفه ای 1400اطلاع حاصل نمایند و پس از بررسی لیست رشته های با آزمون و بدون آزمون کاردانی فنی و حرفه ای ارائه شده در سال 1400 ، به سایت ثبت نام مراجعه نموده و فرم ثبت نام خود را تکمیل نمایند . در ادامه به تفصیل شرایط ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1400 را بیان کرده ایم .



شرایط عمومی ثبت نام کاردانی فنی و حرفه ای 1400
 شرایط ثبت نام در دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی فنی و حرفه ای به صورت شرایط عمومی و اختصاصی مطرح می شوند . مهم ترین شرایط عمومی ثبت نام کاردانی فنی و حرفه ای 1400 به عبارت زیر می باشند .



   ​



عدم ارتکاب به مصادیق عناد و مصادیق فساد

 مبارزه مسلحانه با نظام جمهوری اسلامی ايران .

 داشتن وابسـتگی تشـكيلاتی بـه گروه های محارب .

 پرداخت كمك مالی به گروه های محارب يا هواداری از گروهک ها و داشتن عضويت در آنها .

 تبليغ ماترياليسم و اديان ساختگی .



حتما بخوانید: راهنمای جامع ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای






شرایط اختصاصی ثبت نام کاردانی فنی و حرفه ای 1400
 داوطلبانی که متقاضی نام نویسی مقطع کاردانی فنی حرفه ای بوده و واجد شرایط عمومی هستند باید واجد شرایط اختصاصی پذیرش این مقطع نیز بوده و مدارک لازم برای ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای را داشته باشند . مهم ترین شرایط اختصاصی ثبت نام کاردانی فنی و حرفه ای 1400 به عبارت زیر می باشند .



   



​ داوطلبانی که موفق به کسب حد نصاب قبولی در یکی از رشته محل های مندرج در دفترچه بشوند ولی نتوانند تا آخر شهریور آخرین مدرک تحصیلی خود را ارائه دهند در صورتی که کد رشته انتخابی شان مربوط به نیمسال اول تحصیلی باشد قبولی شان لغو می شود و اجازه ثبت نام را نخواهند داشت و اگر کدرشته انتخابی مربوط به نیمسال دوم باشد و موفق به اخذ مدرک تا پایان نیمسال دوم تحصیلی شوند اجازه ثبت نام فقط در نیمسال دوم تحصیلی را خواهند داشت .



​ افراد زیر مجاز به شرکت در ثبت نام کاردانی فنی و حرفه ای 1400  هستند :

1 - داوطلبان دارای مدرک دیپلم نظری و مدرک پیش دانشگاهی ( برای مقطع کاردانی ناپیوسته )

2 - داوطلبان دارای مدرک دیپلم چهارساله نظام قدیم کاردانش و فنی حرفه ای

3 - داوطلبان دارای مدرک نظام جدید فنی و حرفه ای 6 - 3 - 3 کاردانش و فنی حرفه ای



 داوطلبانی كه در زمان ثبت‌ نام ، دانش آموز سال آخر بوده و موفق به دریافت مدرك دیپلم نشده‌اند ، در این مرحله درج معدل برای آنها الزامی نمی‌ باشد لذا این دسته از داوطلبان می‌ بایست در زمان تعیین شده با مراجعه به قسمت ویرایش ثبت نام کاردانی فنی و حرفه ای 1400 در سایت این سازمان سنجش نسبت به درج و یا ویرایش معدل دیپلم اقدام نمایند . 



​ برخورداری از توانایی جسمی متناسب با رشته یا رشته های انتخابی



 نداشتن منع نظام وظیفه برای داوطلبان آقا



 پذیرش رشته های با آزمون کاردانی فنی حرفه ای بر اساس رتبه و تراز آزمون انجام می شود .



 پذیرش رشته های بدون آزمون کاردانی فنی حرفه ای بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبان انجام می شود .



  فارغ التحصیلان سال 96 الی 99 رشته های نظری ، فنی حرفه ای و کاردانش موظف هستند برای ثبت نام کنکور کاردانی 1400 کد سوابق تحصیلی خود را دریافت کرده و برای ثبت نام اینترنتی وارد کنند .

حتما بخوانید: دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم









شرایط انتخاب رشته کاردانی فنی و حرفه ای 1400
 انتخاب رشته یکی از مهم ترین مراحل ثبت نام کاردانی دانشگاه فنی و حرفه ای 1400 است و اطلاع از این شرایط احتمال بروز خطا را به حداقل می رساند . انتخاب رشته کنکور کاردانی همزمان با ثبت نام این آزمون و از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود . ثبت نام رشته های بدون کنکور کاردانی فنی حرفه ای همزمان با رشته های با آزمون این مقطع انجام می شود .



   ​



 هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر 50 کد رشته محل است .

 ثبت نام و انتخاب رشته های با کنکور و بدون کنکور این دوره همزمان و از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود .

 رشته دیپلم با رشته انتخابی ( مطابق جدول 2 دفترچه ) می بایست مطابقت داشته باشد .

 توصیه می شود هر داوطلب با توجه به امتیاز سهمیه بومی اختصاص یافته در استان بومی خود ( استان اخذ دیپلم ) خود انتخاب رشته نماید .

 امکان ثبت نام داوطلبان رشته های نظری تجربی ، ریاضی ، انسانی ، هنر و زبان با توجه به تغییر نظام آموزشی و اعطای دیپلم دوازده ساله به تمامی فارغ التحصیلان با در نظر گرفتن تمامی شرایط برای مقطع کارشناسی ناپیوسته امکان پذیر است .



حتما بخوانید: رشته های کنکور کاردانی فنی حرفه ای







کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا پاسخگوی سوالات داوطلبان در کلیه مراحل ثبت نام تا اعلام نتایج کاردانی فنی و حرفه ای 1400 بوده و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا تجارب خود را در اختیار آن ها قرار می دهند . هم چنین متقاضیان می توانند با عضویت در کانال تلگرام بدون کنکور از آخرین اخبار و کاردانی فنی و حرفه ای 1400 مطلع شوند . 




سوالات متداول


1- آیا با مدرک پیش دانشگاهی نیز می توان در کنکور کاردانی شرکت کرد ؟
بله . همانطور که در مقاله اشاره شده این دسته از داوطلبان می توانند برای رشته های مقطع کارشناسی ناپیوسته ثبت نام کنند .




2- برای ثبت نام کاردانی فنی و حرفه ای حداکثر چند رشته محل می توان انتخاب کرد ؟
همانطور که در مقاله اشاره شده است ف هر داوطلب مجاز به انتخاب 50 رشته محل می باشد .




3- چه شرایطی برای ثبت نام کنکور کاردانی لازم است ؟
داوطلبان باید واجد شرایطی عمومی و اختصاصی اعلام شده باشند که تمامی شرایط لازم در این مقاله ارائه شده است .

منبع : شرایط ثبت نام آزمون کاردانی فنی حرفه ای
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/X8nm
نظرتان را بنویسید