نکات ضروری تعویض تسمه تایم ماشین

نکات ضروری تعویض تسمه تایم ماشین
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
تهران یکتا

تسمه تایم نقشی حیاتی در سلامت خودرو شما ایفا می کند و سلامت آن می تواند برای کارکرد وسیله نقلیه شما حیاتی باشد. اکثر مردم تعویض تسمه تایم خود را به تاخیر می اندازند زیرا این یک هزینه بسیار بزرگ است. با این حال، تعویض به موقع تسمه تایم می تواند باعث صرفه جویی در هزینه و درد دل شما شود.

تهران یکتا در زمینه فروش لوازم یدکی ماشین سنگین فعالیت می کند.

نکاتی که قبل از تعویض تسمه تایم در خودروی خود باید بدانید

در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد تسمه تایم خود و زمان تعویض آن بدانید.

اما قبل از آن بیایید بفهمیم که تسمه تایم در واقع چه کاری انجام می دهد:

 

تسمه تایم چه کاری انجام می دهد؟

تسمه تایم خودرو شما بخشی از موتورهای احتراق داخلی است و نقش مهمی در هماهنگ سازی عملکرد موتور دارد. تسمه حرکت میل بادامک و میل لنگ را کنترل می کند. همچنین وظیفه حرکت چندین سوپاپ موتور را بر عهده دارد، بنابراین عبور هوا و گاز را تنظیم می کند و باعث احتراق سوخت در موتور می شود.

 

مهمتر از همه، تسمه حرکت سوپاپ ها را پشت سر هم کنترل می کند. در صورت خرابی، موتور شما ممکن است خاموش شود و باعث خرابی ماشین شما شود.

 

علائمی که نشان می دهد تسمه تایم نیاز به تعویض دارد

بهترین راه برای جلوگیری از خرابی تسمه تایم این است که از بررسی آسیب های زیر در طول یک سرویس معمولی اطمینان حاصل کنید:

از دست دادن مواد و ساییدگی تسمه: از دست دادن مواد در تسمه تایم مشابه لاستیک است. در صورت حمل بار سنگین یا در هوای مرطوب، تسمه می تواند سایش و پارگی را حفظ کند که منجر به از دست دادن کشش می شود. این می تواند باعث لیز خوردن تسمه شود.در صورت ساییدگی تسمه، تسمه تایم ممکن است تا رشته های آن فرسوده شود. این معمولاً به دلیل خرابی بلبرینگ، ناهماهنگی قرقره یا گرمای بیش از حد اتفاق می افتد.

ترک خوردگی مواد: به عبارت بسیار ساده، کمربند شما ممکن است در قسمت بالایی یا زیرین ترک ایجاد کند. اگر مکانیک شما در تسمه تایم ترک خورد، باید این مشکل را در اولویت قرار دهید.

لعاب: تسمه تایم شما می تواند سطحی براق ایجاد کند. این نشان می دهد که تسمه انعطاف پذیری زیادی ندارد و سفت شده است. این نیاز به تعویض فوری دارد.

پیل شدن مواد: موادی که تسمه تایم شما به دلیل سایش و پارگی از دست می دهد می تواند در مقاطع دنده انباشته شود. این می تواند باعث لرزش و صداهای کمربند شود.

هیدروپلنینگ: زمانی که آب از تسمه گرم و قرقره ها خارج نشود، باعث هیدروپلان شدن تسمه می شود. این می تواند باعث از دست رفتن برق لوازم جانبی موتور شما شود.اینها تنها بخشی از مواردی است که نشان دهنده ساییدگی و پارگی تسمه تایم شماست.

 مکانیک ها معمولاً تعویض تسمه تایم را در فاصله 60000 تا 100000 مایلی توصیه می کنند.بهترین راه برای اطمینان از عدم مواجهه با مشکلات ناشی از خرابی تسمه تایم، انجام اقدامات پیشگیرانه است. از مکانیک خود بخواهید که تسمه تایم شما را در حین انجام خدمات بررسی کند. همچنین مطمئن شوید که مکانیک شما از بهترین قطعات یدکی خودرو استفاده می کند.

برای بهترین قطعات یدکی خودرو با تهران یکتا در ارتباط باشید!

 

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/EJnk
نظرتان را بنویسید