خرید پرینتر سه بعدی دست دوم

خرید پرینتر سه بعدی دست دوم
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
البرز

راهنمای خرید پرینتر سه بعدی دست دوم یا دست دوم

شرایط اقتصادی کشور و همچنین نوسانات ارزی که باعث افزایش شدید قیمت ها شده است، خرید پرینتر سه بعدی را به عنوان ابزاری بسیار مفید و موثر برای بسیاری از علاقه مندان و دوستداران این فناوری دشوار و گاه غیرممکن کرده است. برخی از مردم پرینترهای سه بعدی دست دوم یا به اصطلاح چاپگرهای سه بعدی دست دوم می خرند.

خرید پرینتر سه بعدی دست دوم نیز مانند هر دستگاهی باید تایید شده باشد، یعنی نظر یک متخصص که با در نظر گرفتن تمام پارامترهای موثر می توان یک انتخاب درست و موثر انجام داد. در این مقاله سعی شده است پارامترهای مهم هنگام خرید چاپگر سه بعدی دست دوم به اختصار بررسی شود.

عملکرد دستگاه

بدون شک اولین و مهمترین پارامتر در هنگام خرید پرینتر سه بعدی دست دوم عملکرد دستگاه است که باید مطمئن باشید پارامترهای زیادی می تواند بر عملکرد یک پرینتر سه بعدی دست دوم تاثیر بگذارد که باید در نظر گرفته شود.

مواردی وجود داشته است که دستگاه خریداری شده علیرغم ادعای فروشنده مبنی بر استفاده بسیار کم و مشکلات زیادی در مراحل چاپ، به درستی کار نمی کند. بنابراین توصیه می شود عملکرد دستگاه را با مدل سه بعدی طراحی شده توسط خودتان تست کنید.

حتی اگر فرصتی برای دیدن دستگاه از نزدیک داشته باشید، مشکلاتی وجود دارد که ممکن است تا زمانی که سعی نکنید از چاپگر سه بعدی استفاده کنید ظاهر نشوند.

قیمت دستگاه

یکی دیگر از پارامترهای مهم در خرید پرینتر سه بعدی دست دوم، قیمت آن دستگاه است که مانند حالت اول، پارامترهای زیادی بر آن تأثیر می گذارد.اولین پارامتری که بر قیمت پرینتر سه بعدی دست دوم تأثیر می گذارد، عملکرد دستگاه است، یعنی میزان استهلاک دستگاه.

مانند سایر دستگاه های صنعتی پرینترهای سه بعدی را می توان در مکان های مختلفی استفاده کرد که یکی از آنها دفاتر خدمات پرینت سه بعدی است و معمولا دستگاه های ارائه شده توسط دفاتر خدمات پرینت سه بعدی قیمت پایین تری دارند و پرینترهای سه بعدی زیر قیمت بالاتری دارند.

یکی دیگر از پارامترهایی که در قیمت پرینتر سه بعدی دست دوم تأثیر می گذارد، وضعیت آن است، یعنی سلامت قطعات و تجهیزات آن به ویژه قطعات مکانیکی و مکانیکی آن که باید از عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل شود. اگر بدنه دستگاه پلکسی است باید از نظر شکستگی و در صورت فلزی بودن آن را از نظر تابش خیره کننده یا له شدن بررسی کنید.

پارامترهای دیگری نیز بر قیمت دستگاه تاثیر می گذارد که در اینجا توضیح داده نشده است.

قطعات یدکی ماشین آلات

در ساخت برخی از دستگاه های چاپگر سه بعدی از تجهیزات و قطعات خاص و مهمتر از همه انحصاری استفاده می شود که تعویض یا تعویض آنها هزینه زیادی را به دنبال دارد که صرفه اقتصادی ندارد.

 مهمترین تجهیزاتی که ممکن است تعمیر یا تعویض آنها بسیار گران تمام شود، سیستم مادربرد، ال سی دی یا کنترلر، سیستم های حرکتی و بدنه دستگاه در صورت شکستگی یا اعوجاج هستند که در هنگام خرید باید به آنها توجه کنید.


همچنین باید در نظر داشته باشید که برخی از دستگاه ها از فیلامنت های خاصی استفاده می کنند که ممکن است در بازار کمیاب باشند یا قیمت بسیار بالایی داشته باشند که می تواند روی قیمت چاپگر سه بعدی دست دوم تاثیر بگذارد.

میزان گارانتی دستگاه

تقریبا تمامی دستگاه های چاپگر سه بعدی تولید شده در ایران دارای گارانتی معتبر از شش ماه تا 18 ماه می باشند.گارانتی دستگاه بسیار حائز اهمیت است و دستگاهی که دارای گارانتی طولانی مدت باشد به عنوان یک دستگاه جدید محسوب می شود زیرا در صورت بروز مشکلی که در محدوده گارانتی باشد به راحتی قابل رفع و اصلاح است.

اما اگر دستگاه هیچ نوع گارانتی ندارد باید به سلامت و عملکرد قطعات و تجهیزات آن توجه کنید.

آموزش کاربر دستگاه

برخی از دستگاه های چاپگر سه بعدی از نرم افزار برش منحصر به فرد یا انحصاری استفاده می کنند که هنگام خرید چاپگر سه بعدی دست دوم موثر است. حتما نوع نرم افزار برش مناسب دستگاه و نحوه دسترسی به نرم افزار را بررسی کنید.

توصیه هایی برای خرید پرینتر سه بعدی دست دوم

در این قسمت به چند نکته مهم در هنگام خرید پرینتر سه بعدی دست دوم اشاره می کنیم.حتما از یک منبع معتبر خرید کنید


قبل از خرید یک چاپگر سه بعدی دست دوم، آن را از نزدیک بررسی کنید و مطمئن شوید که به درستی کار می کند. اگر خودتان نمی توانید آن را آزمایش کنید، مطمئن شوید که فروشنده نمونه سه بعدی شما را دقیقاً با همان دستگاهی که می فروشد چاپ کرده و همراه با عکس و فیلم برای شما ارسال می کند.
سوالات کلیدی را از فروشنده بپرسید. به عنوان مثال، سوالات زیر اطلاعات مفیدی در مورد چاپگری که می خواهید بخرید به شما می دهد.

نظرتان را بنویسید