ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور 1400

ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور 1400
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد ویژه داوطلبانی است که یا دارای سهمیه استعداد درخشان بوده و یا بر اساس سوابق تحصیلی قصد ادامه تحصیل در مقطع ارشد 1400 را دارند . پذیرش ارشد بر اساس سوابق تحصیلی در سایت سنجش و پذسرش ارشد بدون کنکور در سایت هر یک از دانشگاه ها به صورت مجزا انجام می شود.




هر ساله دانشگاه های مختلف کشور سهمیه ای را به دانشجویان ممتاز و استعدادهای درخشان مقطع کارشناسی اختصاص داده و از طریق آیین نامه پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد ، دانشجوی فوق لیسانس می پذیرند . این دانشگاه ها به منظور ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد فراخوان هایی را در سایت خود منتشر کرده و ضمن اعلام شرایط و ضوابط این مرحله امکان تکمیل فرم اینترنتی و ارسال مدارک لازم را برای متقاضیان فراهم می کنند .

از سوی دیگر روشی نیز برای سایر داوطلبانی که جزو استعداد درخشان نیستند در نظر گرفته شده تا بدون شرکت در آزمون کارشناسی ارشد و فقط بر اساس سوابق تحصیلی خود بتوانند در ارشد رشته مورد علاقه خود ادامه تحصیل دهند . شرکت در این فرایند ها تابع اصول و قوانین خاصی است که در ادامه به بررسی زمان ، نحوه و شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور 1400 می پردازیم .   



ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور با سوابق تحصیلی 1400
سال گذشته بر اساس اعلام ستاد مدیریت مبارزه با کرونا ، دانشگاه ها مجاز به پذیرش دانشجو کارشناسی ارشد از طریق بدون کنکور و فقط بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبان شدند. از این رو داوطلبان کارشناسی ارشد می توانستند بدون شرکت در کنکور کارشناسی ارشد در ارشد بدون آزمون دانشگاه های غیرانتفاعی و پیام نور ادامه تحصیل دهند .

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون آزمون بر اساس سوابق تحصیلی سال گذشته داوطلبان بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد مشخص و از 25 آذر شروع و تا 3 دی ماه ادامه داشت. امسال نیز در صورت برگزاری پذیرش کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی 1400 این احتمال وجود دارد که ثبت نام از اواخر مهر ماه آغاز شده و تا اوایل آبان ماه ادامه داشته باشد.





زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی 1400 به محض اعلام در اینجا قرار می گیرد.



بیشتر بخوانید: کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه پیام نور





ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور استعداد درخشان 1400
برخلاف ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد ، متقاضیان پذیرش بدون آزمون دانشگاه های سراسری نمی توانند به صورت همزمان و یکپارچه علاقه مندی خود را اعلام نمایند ، بلکه فراخوان این دانشگاه ها جداگانه منتشر شده و به صورت اطلاعیه در اختیار داوطلبان قرار می گیرد .

از این رو متقاضیان باید به صورت دوره ای به سایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کرده و به محض اطلاع از زمان ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد 1400 نسبت به تکمیل فرم درخواست و ارسال مدارک اقدام نمایند . بر اساس تجربیات سالیان گذشته شاهد انتشار فراخوان های سایر دانشگاه ها از شهریور ماه 99 خواهیم بود .

مهلت پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد 1400 معمولا 15 الی 20 روز می باشد که در صورت درخواست داوطلبان ، امکان تمدید آن توسط برخی واحدهای دانشگاهی وجود خواهد داشت .

متقاضیان با عضویت در کانال تلگرام کارشناسی ارشد و صفحه اینستاگرام کارشناسی ارشد می توانند از زمان دقیق ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه های سراسری برای سال تحصیلی1400 - 1401 مطلع شوند .

بیشتر بخوانید: زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور
نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور استعداد درخشان 1400:


همان طور که گفتیم دانشگاه های مختلف ، فراخوان ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد 1400 را در سایت خود منتشر کرده و امکان تکمیل فرم درخواست را برای دانشجویان ممتاز و استعدادهای درخشان مقطع کارشناسی فراهم می کنند . از این رو متقاضیان می بایست ضمن مطالعه فراخوان مربوطه ، لیست رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد را مورد بررسی قرار داده و در صورت تمایل نسبت به پرداخت هزینه و ثبت درخواست خود اقدام نمایند .

گفتنی است برخی فراخوان ها تنها مختص دانشجویان برتر دانشگاه های سطح یک می باشد که فهرست اسامی این دانشگاه ها در فراخوان مربوطه درج می شود . ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور 1400 به دو صورت حضوری و اینترنتی انجام شده که داوطلبان ضمن اطلاع از نحوه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد باید نسبت به ارسال یا بارگزاری مدارک خود اقدام نمایند .  

بیشتر بخوانید: دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور









شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور 1400
وزارت علوم با ابلاغ آیین نامه پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور ، کلیه شرایط و ضوابط لازم برای شرکت در این فرایند را در بندهای مختلف شرح داده است . پیرو آخرین تغییرات این آیین نامه ، دانشگاه اختیار دارد بخشی از ظرفیت دوره های روزانه و غیرانتفاعی خود را به دانشجویان ممتاز دوره کارشناسی پیوسته ( مجموع روزانه و شبانه ) و با رعایت شرایط زیر اختصاص دهد :


دانشجویان متقاضی باید سه چهارم واحدهای درسی خود را در مدت 6 نیمسال تحصیلی گذرانده و به لحاظ میانگین کل جزو 15 درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند . 



حداکثر در مدت 8 نیمسال تحصیلی از مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شوند . 



پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفا برای یک بار امکان پذیر است . 



پذیرش در رشته های تحصیلی مرتبط ، به تشخیص گروه آموزشی و تایید شورای آموزشی دانشگاه امکان پذیر است .



احراز شرایط اختصاصی دانشگاه



موارد فوق تنها بخشی از شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد 1400 می باشد که به صورت یکسان و یکپارچه برای تمامی دانشگاه ها و موسسات مشمول آیین نامه در نظر گرفته می شود . از این رو متقاضیان برای اطلاع از سایر شرایط و ضوابط باید فراخوان مربوط به دانشگاه مورد نظر خود را مطالعه نموده و مطابق بندهای آن ثبت نام خود را انجام دهند .

بیشتر بخوانید: شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور 1400


توجه : لازم به ذکر است مفاد آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعداد درخشان کارشناسی ارشد تنها مختص دوره های روزانه و غیرانتفاعی دانشگاه های سراسری بوده و هر گونه فراخوان منتشر شده برای دوره های دیگر بر اساس شرایط اختصاصی دانشگاه صورت می گیرد .

داوطلبانی که جزو استعداد درخشان دانشگاه آزاد اسلامی بوده و قصد شرکت در پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد را دارند می توانند با مطالعه مقاله زیر از شرایط ثبت نام مطلع شده و در صورت واجد شرایط بودن اقدام به نام نویسی در این دانشگاه نمایند .

بیشتر بخوانید: شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد 1400







زمان بندی ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه های سراسری 1400
با توجه به این که جزئیات ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه های مختلف کشور به صورت فراخوان از طریق وب سایت رسمی هر دانشگاه اعلام می شود ، ما نیز بر آن شدیم به محض انتشار اطلاعیه هر دانشگاه بازه زمانی در نظر گرفته شده برای ثبت نام را در اختیار داوطلبان قرار دهیم تا در موعد مقرر نسبت به اعلام علاقه مندی و ارسال مدارک خود اقدام نمایند .



زمان بندی ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه های سراسری 1400 - 1401
نام دانشگاه زمان ثبت نام
صنعتی امیرکبیر 1 آبان ماه لغایت 30 آبان ماه 99
دانشگاه تهران 1 آذر ماه لغایت 28 آذر ماه 99
دانشگاه علم و صنعت 1 آذر ماه لغایت 15 آذر ماه 99
دانشگاه صنعتی شریف 20 آبان ماه لغایت 20 آذر ماه 99
دانشگاه معارف اسلامی 4 آذر ماه لغایت 4 دی ماه 99
دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی 8 آذر ماه لغایت 22 آذر ماه 99
دانشگاه صنعتی شیراز 8 آذر ماه لغایت 28 آذر ماه 99
دانشگاه شهید بهشتی 4 آذر ماه لغات 24 آذر ماه 99
دانشگاه فردوسی مشهد 10 آذر ماه لغایت 17 دی ماه 99
دانشگاه کردستان تا 30 آذر ماه 99
دانشگاه یزد تا 30 آذر ماه 99
دانشگاه ایلام 10 آذر ماه لغایت 15 دی ماه 99
دانشگاه سمنان 1 آذر ماه لغایت 10 دی ماه 99
دانشگاه تربیت مدرس تا 3 دی ماه 99
دانشگاه الزهرا 17 آذر ماه لغایت 30 دی ماه 99
دانشگاه کاشان 12 آذر ماه لغایت 25 آذر ماه 99
دانشگاه ملایر تا 30 آذر ماه 99
دانشگاه تبریز تا 15 دی ماه 99
دانشگاه زابل تا 24 دی ماه 99
دانشگاه گیلان تا 18 دی ماه 99
دانشگاه بین المللی امام خمینی «ره»  تا 24 دی ماه 99
دانشگاه معارف اسلامی  تا 30 دی ماه 99
دانشگاه صنعتی اصفهان  تا 30 دی ماه 99
دانشگاه بیرجند  تا 20 دی ماه 99
دانشگاه فسا  تا 20 دی ماه 99
دانشگاه علم و فرهنگ  تا 22 دی ماه 99
دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل  تا 10 دی ماه 99
دانشگاه بناب  تا 15 دی ماه 99
دانشگاه سلمان فارسی کازرون  تا 15 دی ماه 99
دانشگاه سیستان و بلوچستان  تا 15 دی ماه 99
دانشگاه شاهد  تا 26 دی ماه 99
دانشگاه صنعتی همدان  تا 30 دی ماه 99
دانشگاه صنعتی شاهرود  تا 30 دی ماه 99
دانشگاه زنجان  تا 30 دی ماه 99
دانشگاه رازی  تا 30 دی ماه 99
دانشگاه دامغان  تا 30 دی ماه 99
دانشگاه ارومیه  تا 30 دی ماه 99
دانشگاه آبت اله بروجردی  تا 30 دی ماه 99
دانشگاه مازندران  تا 4 بهمن ماه 99
دانشگاه اراک  تا 30 دی ماه 99 و برای ترم ششم تا 15 بهمن ماه
دانشگاه صنعتی کرمانشاه  تا 8 بهمن ماه 99
دانشگاه شهید مدنی آذربایجان  تا 10 بهمن ماه 99
دانشگاه اردکان  تا 15 بهمن ماه 99
دانشگاه هرمزگان  تا 21 بهمن ماه 99
دانشگاه هنر تهران  تا 30 بهمن ماه 99
دانشگاه محقق اردبیلی  تا 25 اسفند ماه 99
دانشگاه حضرت معصومه  تا اردیبهشت ماه 1400


در صورت انتشار اطلاعیه های پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور 1400 - 1401 ، نام دانشگاه و مهلت ثبت نام به جدول فوق اضافه می شود .





 مشاوره ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور 1400


با توجه به این که آیین نامه پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد گاها با تغییراتی همراه است به متقاضیان توصیه می کنیم اخبار و اطلاعیه های مختلف را دنبال کرده و از جدیدترین شرایط اعلام شده برای این نوع پذیرش مطلع شوند . داوطلبانی که شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد 1400 را ندارند هم می توانند با مطالعه منابع مفید و برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد 1400 خود را برای رقابت با سایر داوطلبان آماده کرده و شانس قبولی خود را در دانشگاه های سراسری اعم از روزانه ، نوبت دوم ( شبانه ) ، پیام نور ، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان بیازمایند .



هر چند پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد 1400 سریع ترین مسیر برای ورود به مقاطع تحصیلات تکمیلی می باشد اما داشتن برنامه دقیق و هدفمند نتیجه قابل قبولی را در زمان اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد 1400 در پی خواهد داشت .



داوطلبان در صورت داشتن هر گونه سوال در خصوص پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد 1400 می توانند با کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا در تماس بوده و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا شرایط متقاضیان را مورد تحلیل و بررسی قرار دهند .



در ادامه بخوانید: ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی



سوالات متداول


1- آیا واحدهای دانشگاه آزاد می توانند بر اساس آیین نامه پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد سراسری دانشجو پذیرش کنند ؟
با توجه به متن مقاله آیین نامه پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد تنها مختص برخی دوره های دانشگاه های سراسری بوده و با دانشگاه آزاد متفاوت است .




2- متقاضیان کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه های سراسری در چه زمانی می توانند برای ثبت نام اقدام نمایند ؟
زمان ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های مختلف متفاوت بوده که برای اطلاع از جزئیات تکمیلی می توانید متن مقاله را مطالعه کنید .




3- متقاضیان ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد چند مرتبه می توانند از تسهیلات استعدادهای درخشان استفاده کنند ؟
پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد تنها یک بار امکان پذیر است . برای اطلاع از سایر شرایط متن مقاله را مطالعه کنید .

منبع : ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور 1400
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/nvAY
نظرتان را بنویسید