طراحی و ساخت ویلای لاکچری و لوکس

طراحی و ساخت ویلای لاکچری و لوکس
ذخیره سازی
1
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
bamdad

طراحی و ساخت ویلای لاکچری و لوکس چگونه است؟ در سال‌های اخیر طراحی و ساخت ویلا رشد چشمگیری داشته است. درحال‌حاضر افراد زیادی هستند که رویای داشتن ویلای لاکچری و لوکس جهت سپری کردن اوقات فراغت و تعطیلات را در ذهن خود دارند. به همان نسبت، افراد زیادی هم هستند که برای تعطیلات خود یک ویلای لوکس را اجاره می‌کنند. به عنوان یک کارفرما، طراحی و ساخت ویلای لاکچری و لوکس می‌تواند برای شما از نظر اقتصادی کاملاً ‌به‌صرفه باشد. درواقع چه بخواهید پس از ساخت ویلا را بفروشید و یا آن را اجاره بدهید، طراحی ویلا لوکس شما باید به‌صورتی انجام شود که تمام استانداردها لازم را داشته باشد.

برای طراحی ویلا لاکچری باید اصول و قوانین خاصی رعایت شود که یکی از این اصول هماهنگی متناسب بین پلان و فرم است. یعنی اینکه قرار گیری هرکدام از قسمت‌های ویلا باید باهم هماهنگ و تناسب داشته باشند. یکی دیگر از اصول مهم در طراحی و ساخت ویلا که رعایت آن ضرورت دارد، نحوه قرارگیری ساختمان از لحاظ موقعیت و شرایط آب و هوایی است. ما در مقاله طراحی و ساخت ویلای لاکچری و لوکس قصد داریم تا شما مخاطبین محترم را با طراحی این نوع از سازه های پرطرفدار آشنا نماییم. چنانچه تمایل دارید با اصول ساخت ویلا لاکچری آشنا شوید تا انتهای این مقاله از وب‌سایت ویلاسازی با ما همراه باشید.

فهرست مطالب در این مقاله:

  • طراحی ویلا چیست؟
  • مراحل طراحی ویلا
  • طراحی ویلای لاکچری و لوکس
  • مهم‌ترین نکات در طراحی ویلای لاکچری
  • ویژگی‌های ویلای لاکچری و لوکس
  • انواع سبک‌ها در ویلای لاکچری و لوکس
  • طراحی محوطه ویلای لاکچری
  • دکوراسیون و فضای داخلی ویلای لوکس
  • طراحی نمای ویلای لاکچری و لوکس
  • مدت زمان طراحی و ساخت ویلا
  • نتیجه گیری

طراحی ویلا لاکچری

برای اینکه با مفهوم عمیق‌تری از طراحی ویلا برسیم، ابتدا باید با معنای واژه ویلا، آشنا شویم و سپس مفهوم آن را بررسی نماییم. درواقع کلمه ویلا که ریشه‌ای فرانسوی دارد که از عهد باستان به خانه‌ها و اقامتگاه‌هایی که با بالاترین سطح آسایش زندگی در طراحی‌های خاص بودند، اطلاق می‌شده است. این سازه‌ها در موقعیت مکانی مجزا، متمایز شده و معمولا در زمینی بزرگ و جدا از اطراف که از هر چهار جهت فضای باز دارد، ساخته می‌شود. یک ویلا اغلب توسط طرح‌های باغ و مسیرهای سبز از پوشش گیاهی محصور می‌گردد.

 

مراحل طراحی ویلا

مراحل طراحی ویلا در یک چهارچوب و استاندارد خاصی صورت می‌پذیرد که البته شاید از گروهی به گروه دیگر، تمایزهایی جزئی میان آن‌ها وجود داشته باشد. در کل مراحل طراحی ویلا عبارتند از:

  • انتخاب زمین ویلا در یک موقعیت مکانی مناسب
  • بررسی وضعیت زمین ویلا پیش از طراحی ویلا
  • برآورد هزینه ساخت و ساز ویلا و قیمت تمام شده آن
  • بررسی و تعیین نسبت سازه ویلا به فضای باز
  • انتخاب و تعیین سبک طراحی ویلا

 

طراحی ویلای لاکچری و لوکس

همانطور که مشخص است برای طراحی ویلا به جز برپا کردن عمارت اصلی، به ساخت و ایجاد محوطه سبز در اطراف آن نیاز داریم تا ماهیت و هویت ویلا شکل بگیرد.

جهت ساخت ویلا حتماً باید پلان به‌صورت کاملاً مهندسی شده، مانند هر سازه دیگری ایجاد شود. سپس عملیات اجرایی از جمله گودبرداری و دیگر موارد باید به‌دستی صورت پذیرد. باید در نظر داشت که بررسی وضعیت خاک پیش از گودبرداری و اضافه کردن سازه نگهبان به شکل لازم، حتماً باید به‌طور اصولی، پیاده‌سازی شود.

باتوجه به شرایط اقلیمی و سلیقه کارفرما، نوع الگو طراحی ویلا لاکچری و متریال لازم در ساخت آن تعریف شود و برمبنای همان الگو پیش برود.

در قدم بعدی اسکلت عمارت ویلا برپا خواهد شد و سپس و ساخت و ساز پیش می‌رود. هم‌چنین ایجاد تاسیسات، لوله کشی، اضافه کردن سقف کاذب، سیم کشی و مواردی از این دست از مراحل بعدی طراحی و ساخت ویلای لاکچری و لوکس محسوب می‌شود. باید در هر مرحله نسبت به سبک دکوراسیون داخلی ساختمان ویلا توجه لازم را مبذول داشت.

موردی مهمی که در ساخت ویلا باید مورد توجه قرار بگیرد، فاصله گرفتن از الگوی ساخت و ساز شهری و آپارتمانی است. در ساخت ویلا، به جریان دادن روح طبیعت و متفاوت ساختن این بناها با ساختارهای شهری نیازمند هستیم.

 

مهم‌ترین نکات در طراحی ویلای لاکچری

از مهم‌ترین نکاتی که در طراحی و ساخت ویلا لاکچری و لوکس بسیار حائز اهمیت است، درخواست کارفرما نسبت به متراژ، متریال مورد استفاده و سبک مورد پسند اوست. در طراحی ویلای لاکچری، بهره‌مندی از روش‌های جدید در طراحی و متریال‌های بروز در فضای داخلی و نمای ویلا مانند سقف‌های متحرک و مواردی از این قبیل دیده می‌شود. درواقع طراحی ویلا لاکچری باید کاملاً مطابق استاندارد و اصول طراحی این نوع از سازه‌ها صورت پذیرد. در حقیقت نمی‌توان طراحی داخلی را به روشی لوکس انجام داد امّا به‌دلیل کمبود زمان و هزینه، نمایی ساده را برای آن در نظر گرفت.

 

ویژگی‌های ویلای لاکچری و لوکس

از بارزترین ویژگی‌هایی که ویلای لاکچری و لوکس نسبت به ویلای معمولی دارد، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • موقعیت مکانی خاص مانند ویلای نزدیک به دریا یا جنگل
  • چشم انداز و منظری مناسب
  • طراحی محوطه به‌واسطه بهره‌مندی از امکاناتی مثل آلاچیق، آب نما و فضای پیاده روی
  • تعبیه سرویس بهداشتی و امکانات مجزا در هر طبقه از سازه
  • طراحی انواع زمین بازی در ویلا

 

انواع سبک‌ها در ویلای لاکچری و لوکس

حتماً از خودتان می‌پرسید در طراحی ویلای لاکچری از چه سبکی استفاده می‌شود؟ بیشترین سبکی که در طراحی ویلای لوکس استفاده می‌شود، سبک کلاسیک است. درواقع موضوع بدان معنا نیست که تنها از سبک کلاسیک در طراحی ویلا لاکچری استفاده می‌شود. افراد زیادی هستند که سبک‎‌های ساده‌تر مانند ویلای مدرن را به ویلای کلاسیک ترجیح می‌دهند. درکل انواع سبک‌ها در طراحی ویلای لوکس عبارت هستند از:

  • مدرن
  • کلاسیک
  • سبک رومی

 

طراحی محوطه ویلای لاکچری

در طراحی محوطه ویلا باید به شرایط محیطی توجه زیادی داشته باشیم. به‌عنوان مثال ساخت ویلا روی زمین شیبدار در مناطقی مانند لواسان، فشم و رودهن نیازمند طراحی خاص و رعایت اصول معماری و مهندسی بسیار دقیق است. جهت طراحی ویلای لوکس روی شیب می‌توان از ایجاد اختلاف سطح، دوبلکس نمودن یا سه طبقه کردن ویلا و فضاسازی خاص به‌واسطه ایجاد باغچه، فضای سبز با چمن مصنوعی، استخر و ایجاد محوطه نشیمن و بازی استفاده نمود.

 

دکوراسیون و فضای داخلی ویلای لوکس

در طراحی دکوراسیون داخلی ویلای لوکس استفاده  از عناصر تلفیقی مدرن و کلاسیک در کنار هم زیبایی آن را دوچندان می‌کند. امّا همانطور که در مطالب بالا اشاره شد، در این نوع از ویلاها گرایش کلی بیشتر به‌سمت طراحی سبک مدرن است. در طراحی و تزیین فضاهای داخلی می‌توان از مبلمان شیک و عناصر لوکس و چشم نواز استفاده کرد. توجه داشته باشید که صرفاً لوکس بودن مبنای کار نیست و بهره‌مندی از المان‌های مینیمالیستی به طراحی حال و هوای راحت و احساس خوب زندگی در ویلا به دور از هیاهوی شهری کمک شایانی می‌نماید.

 

طراحی نمای ویلای لاکچری و لوکس

باتوجه به آنکه نمای هر بنا نختین قسمت از آن است که در معرض دید بیننده قرار می‌گیرد و او را درباره اتفاقاتی که داخل ویلا می‌افتد، کنجکاو می‌نماید، طراحی نمای ویلا بسیار اهمیت پیدا می‌کند. باتوجه به سبک طراحی ویلا، طراحی نمای آن هم باید به بهترین شکل ممکن و بهره‌مندی از امکانات مناسب، خصوصاً نورپردازی شاخص انجام شود.

 

مدت زمان طراحی و ساخت ویلا

گرچه عموم افراد مایلند که مدت زمان ساخت ویلا کوتاه باشد و خیلی زود عمارت تکمیل شده خود را مقابل چشمانشان ببیند، امّا توجه داشته باشید که فرآیند طراحی و ساخت ویلای لاکچری و لوکس کاملاً زمان‌بر است و نمی‌توان هیچ یک از مراحل ساخت را بدون ملاحظه مدت زمانی مورد نیاز جهت پیاده سازی استاندارد، پشت سر گذاشت.

البته در این بین استفاده از تجهیزات و نوع مصالحی که در ساخت ویلا استفاده می‌شوند هم نقش بسزایی در بازه زمانی دارند. برخی اوقات با تغییر بعضی از پلت فرم‌ها و فرایندها، می‌توان به یک بهینه‌سازی مناسب در مدت زمان ساخت ویلا رسید.

 

نتیجه گیری

طراحی ویلا لاکچری خود به تنهایی هزینه بیشتری را نسبت به سایر ویلاها می‌طلبد. بنابراین بهتر است که بودجه خود را برای ساخت و طراحی این سازه مورد بررسی قرار دهیم. هم‌چنین رعایت نکات ذکر شده در این مقاله جهت ویلاسازی لاکچری بسیار ضروری است.

در طراحی و ساخت ویلا استفاده از متریال مناسب، در کنار انتخاب سبک طراحی متناسب با سلیقه و شرایط اقلیمی بسیار حائز اهمیت است و در کیفیت زندگی ساکنین ویلا نقش بسزایی دارد.

امید است مقاله طراحی و ساخت ویلای لاکچری و لوکس مورد توجه شما مخاطبین محترم قرار گرفته باشد. لطفاً پس از مطالعه مقاله نظرات و تجارب شخصی خود را در این زمینه با ما در وب‌سایت ویلاسازی به اشترک بگذارید.

لینک مرجع vilasazy.ir
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/7v9A
نظرتان را بنویسید