پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه اردکان

پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه اردکان
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
MN.Work.84

جزئیات پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتاز کارشناسی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه اردکان برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ اعلام شد.

به گزارش مسترتست، دانشگاه اردکان در نظر دارد با استناد به آئین نامه ارائه تسهیلات به برگزیدگان علمی برای ورود به دوره های تحصیلی بالاتر طبق آیین نامه کارشناسی ارشد استعداد درخشان برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ اقدام به پذیرش دانشجو (بدون آزمون سهمیه استعدادهای درخشان) در مقطع کارشناسی ارشد از بین دانشجویان ممتاز مقطع کارشناسی پیوسته دانشگاه اردکان و سایر دانشگاه های کشور نماید.

شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور

دانشجویان ممتاز مقطع کارشناسی (ورودی نیمسال دوم ۱۳۹۶ نیمسال اول و دوم ۱۳۹۷) که حائز یکی از شرایط زیر هستند، میتوانند برای استفاده از مزایای این آئین نامه درخواست خود را به آموزش دانشگاه ارائه نمایند.

زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه اردکان

الف) برگزیدگان رتبه های اول تا پانزدهم مرحله نهایی المپیادهای علمی- دانشجویی برای ورود به همان رشته یا رشته های مرتبط، با ارائه معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد علمی دانشجویی کشور.

ب) دانشجویان ممتاز دوره کارشناسی پیوسته که پس از گذراندن ۶ نیمسال تحصیلی و حداقل سه چهارم واحدهای درسی با احتساب واحدهای گذرانده شده در تابستان ۱۴۰۰ (در صورتی که تعداد واحد های لازم عددی غیر صحیح است، به پایین گرد می شود) به لحاظ میانگین کل جزو پانزده درصد برتر در بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند و حداکثر در مدت هشت نیمسال دانش آموخته شوند (اتمام تحصیلات کارشناسی از ۱۴۰۰/۰۷/۰۱ تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۳۱).

تبصره ۱: طبق مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای سال جاری، دانشگاه می تواند برای محاسبه حد نصاب واحدهای درسی دانشجویانی که به علت مشکلت ناشی از بیماری کرونا حذف واحد داشته اند، با کسر حداکثر ۴ واحد از مجموع سه چهارم واحدهای درسی اقدام نماید و لذا این دسته از دانشجویان نیز می توانند درخواست خود را ارائه نمایند.
 

تبصره ۲: دانشجویان مندرج در بند ب که در مدت ۶ نیمسال دانش آموخته شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل هشت نیمسال دانشجویان هم رشته و غیر هم ورودی خود جزو پانزده درصد برتر باشند، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون در دوره کارشناسی ارشد پذیرفته خواهند شد.

(اتمام تحصیلات کارشناسی تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۳۱).

تبصره ۳: پذیرش استعداد درخشان بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفاً برای یکبار امکانپذیر است.
 

تبصره ۴: دانشجویان مهمان، انتقالی یا دارای سابقه تغییر رشته در صورتی می توانند از این تسهیلات استفاده کنند که سنوات تحصیلی آنها در دوره کارشناسی از ورود به رشته و دانشگاه قبلی تا دانش آموختگی از رشته فعلی در دانشگاه اردکان، حداکثر ۸ نیمسال باشد.

زمان ثبت نام ارشد بدون آزمون ۱۴۰۱ دانشگاه اردکان

متقاضیان مشغول به تحصیل در دانشگاه اردکان باید حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۰/۱۲/۱۵ فرم شماره یک را به آموزش کل دانشگاه تحویل دهند و به تقاضاهای دریافت شده بعد از این تاریخ رسیدگی نمی شود.

متقاضیان سایر دانشگاه های کشور باید مدارک مورد نیاز را حداکثر تا پایان وقت اداری ۱۴۰۰/۱۲/۱۵ با پست پیشتاز به نشانی دانشگاه اردکان ارسال نمایند و رسید پستی را نزد خود نگاه دارند. درج عبارت “مربوط به پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد” و “نام رشته مورد تقاضا “بر روی پاکت الزامی است.

* لازم به ذکر است به مدارک ناقص و یا دریافت شده بعد از تاریخ ۱۴۰۰/۱۲/۱۵ رسیدگی نخواهد شد.

مدارک ثبت نام ارشد استعداد درخشان

مدارک لازم برای ثبت نام متقاضیان کارشناسی ارشد بدون آزمون از سایر دانشگاه های کشور به شرح زیر می باشند:

۱- فرم های تکمیل شده شماره ۱ و ۲ 

۲- تصویر صفحه اول شناسنامه و کارت ملی.

۳- ریز نمرات تائید شده تا پایان نیمسال ششم.
 

۴- اصل معرفی نامه یا تصویر برابر با اصل شده برای متقاضیان بند الف.

۵- سایر مدارک (رزومه علمی به علاوه مدارک و مستندات مربوط به فعالیتهای پژوهشی).

۶- واریز حق ثبت نام به شرح زیر:
 

کلیه متقاضیان پذیرش بدون آزمون سایر دانشگاه ها مجاز به انتخاب حداکثر ۲ رشته گرایش می باشند که لازم است بر انتخاب گرایش اول مبلغ ۶۰۰۰۰۰ ریال (ششصد هزار ریال) و برای انتخاب گرایش دوم مبلغ ۴۰۰۰۰۰ریال (چهارصد هزار ریال) را به حساب درآمدهای اختصاصی دانشگاه اردکان واریز نموده و فیش واریزی را به همراه مدارک فوق ارسال نمایند.

توضیحات مهم

۱- پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتاز کارشناسی در مقطع کارشناسی ارشد، مطابق ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مقررات دانشگاه، پس از ارزیابی و امتیازدهی به فعالیتها و سوابق داوطلبین انجام میپذیرد. بدیهی است تشکیل پرونده و دعوت به مصاحبه، هیچگونه حقی برای داوطلب ایجاد نخواهد کرد.

۲- اسامی پذیرفته شدگان همراه با مدارک و مستندات مربوط برای تطبیق شرایط و اعلام پذیرفته شدگان
نهائی، به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

۳- اولویت ادامه تحصیل افراد مشمول این آئین نامه در همان رشته تحصیلی میباشد. همچنین متقاضیان میتوانند دریکی از گرایش های متناسب درخواست دهند (تشخیص این تناسب با گروه آموزشی مربوطه خواهد بود).

۴- پذیرش دانشجویان ممتاز مشمول این آئین نامه در دوره کارشناسی ارشد به صورت رایگان و بدون دریافت شهریه خواهد بود. لذا دانشجویانی که از طریق این تسهیلات در این دانشگاه پذیرفته شوند، در صورتی که اقدام به ثبتنام نموده و شروع به تحصیل نمایند، در صورت انصراف ملزم به پرداخت هزینه آموزش رایگان در نیمسال های ثبتنام شده خواهند بود.

۵- انتقالی، میهمانی، تغییر رشته و تغییر گرایش برای دانشجویانی که از طریق آئین نامه استعدادهای درخشان پذیرش بدون آزمون شده اند، ممنوع است.

۶- ثبت نام قطعی پس از پذیرش علمی و تائید سازمان سنجش، منوط به تائید دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش دانشجو مستقر در سازمان سنجش آموزش کشور است. بنابراین دانشگاه اردکان از صدور هرگونه
گواهی اشتغال به تحصیل برای دانشجویان پذیرفته شده تا دریافت این تائیدیه معذور است.

۷- مدارک ارسالی داوطلبان و وجه پرداختی آنها به هیچ وجه مسترد نمی گردد.
 

۸- پذیرش بدون آزمون از دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه های غیردولتی، غیرانتفاعی، آزاد اسلامی، پیام نور، نیمه حضوری، جامع علمی کاربردی، مجازی، پردیس های دانشگاهی و دوره های بین الملل، پذیرفته شدگان کارشناسی با سوابق تحصیلی، دارندگان مدرک حوزوی معادل کارشناسی و همچنین متقاضیان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ناپیوسته صورت نمی گیرد.

۹- پذیرش دانشجو بر اساس بررسی مدارک و سوابق داوطلبین صورت میگیرد و در صورت صلاحدید، افراد حائز شرایط برای مصاحبه علمی به دانشکده های مربوطه معرفی می گردند (رزومه علمی به علاوه مدارک و مستندات مربوط به فعالیتهای پژوهشی ضمیمه شود)

۱۰- نتایج از طریق وبگاه دانشگاه به آدرس http://www.ardakan.ac.ir در اواخر مردادماه سال ۱۴۰۱ اعلام خواهد شد.

رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور ۱۴۰۱ دانشگاه اردکان

رشته های تحصیلی کارشناسی ارشد سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ دانشگاه اردکان (برای پذیرش بدون آزمون و با استفاده از سهمیه استعداد درخشان) به شرح زیر می باشند:

ردیفرشتهگرایش
 
۱روانشناسی عمومی
 
۲فقه و مبانی حقوق اسلامی
 
۳مدیریت دولتیمدیریت رفتار سازمانی
 
۴مدیریت منابع انسانیمدیریت منابع انسانی اسلامی
 
۵مشاورهمشاوره خانواده
 
۶مشاورهمشاوره مدرسه
 
۷مشاورهمشاوره شغلی
 
۸مشاورهمشاوره توانبخشی
 
۹زیستشناسی جانوریسلولی و تکوینی
 
۱۰مهندسی شیمیترموسینتیک و کاتالیست
 
۱۱اقتصاد کشاورزیاقتصاد منابع طبیعی و محیطزیست
 
۱۲اقتصاد کشاورزیسیاست و توسعه کشاورزی
 
۱۳اقتصاد کشاورزیاقتصاد تولید و مدیریت واحدهای کشاورزی
 
۱۴اقتصاد کشاورزیبازاریابی محصولات کشاورزی
 
۱۵علوم و مهندسی آبآبیاری و زهکشی
 
۱۶علوم و مهندسی آبخیزسیلاب و رودخانه
 
۱۷علوم و مهندسی آبخیزحفاظت آب و خاک
 
۱۸علوم و مهندسی باغبانیگیاهان زینتی
 
۱۹علوم و مهندسی باغبانیدرختان میوه
 
۲۰علوم و مهندسی باغبانیگیاهان دارویی
 
۲۱علوم و مهندسی محیطزیستارزیابی و آمایش سرزمین
 
۲۲علوم و مهندسی محیطزیستآلودگی محیطزیست
 
۲۳علوم و مهندسی محیطزیستمدیریت و حفاظت تنوع زیستی
 
۲۴علوم و مهندسی مرتعاصلاح و احیای مرتع
 
۲۵علوم و مهندسی مرتعگیاهان دارویی و صنعتی
 
۲۶مدیریت و کنترل بیابان

 

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه اردکان کی است؟

فرصت ثبت نام جهت پذیرش کارشناسی ارشد استعداد درخشان دانشگاه اردکان تا ۱۴۰۰/۱۲/۱۵ است. در متن این مقاله جزئیات نحوه و زمان ثبت نام توضیح داده شده است.

شرایط ثبت نام در کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه اردکان چیست؟

کلیه اطلاعات لازم درخصوص پذیرش ارشد بدون آزمون دانشگاه اردکان در سال ۱۴۰۱ در متن مقاله آورده شده است.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/9qx4
نظرتان را بنویسید