ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه اراک 1400 - 1401

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
دانشگاه اراک از میان داوطلبان واجد شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد برای سال تحصیلی 1400 - 1401 تا 30 دی و برای متقاضیانی که در ترم ششم هستند تا 15 بهمن ماه دانشجو می پذیرد .

دانشگاه اراک مطابق با " آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان کارشناسی ارشد " وزارت علوم ، در تمامی رشته - گرایش های مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه اراک که در سال تحصیلی 1400 - 1401 دارای سهمیه پذیرش روزانه از طریق کنکور سراسری هستند ، از میان دانشجویان و فارغ التحصیلان ممتاز مقطع کارشناسی پیوسته ، با لحاظ نمودن شرایط مندرج در شیوه نامه پذیرش ، دانشجو می پذیرد .


شرایط متقاضیان پذیرش بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد:


گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای دوره کارشناسی تا پایان ترم 6 ( شامل دانشجویان ورودی بهمن 95 ، مهر 96 و بهمن 96 که حداکثر تا پایان شهریور 1400 فارغ التحصیل شوند )


به لحاظ معدل کل ، قرار داشتن در بین 25 درصد دانشجویان برتر رشته - ورودی خود مختص دانشجویان دانشگاه اراک و 15 درصد برتر برای سایر دانشگاه های دولتی غیر از دانشگاه اراک.


دانشگاه مدارک آن دسته از متقاضیانی را که در طول شش نیمسال تحصیلی دانش آموخته شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل هشت نیمسال دانشجویان هم رشته و غیر هم ورودی خود جزو پانزده درصد برتر باشند ، جهت پذیرش بدون آزمون مازاد بر ظرفیت در دوره کارشناسی ارشد بررسی می کند .


متقاضی باید حداکثر تا هشت نیمسال دانش آموخته شود .


دوره کارشناسی پیوسته باشد و دانش آموختگان کارشناسی ناپیوسته ( کاردانی به کارشناسی ) امکان استفاده از تسهیلات پذیرش بدون آزمون را ندارند .


پذیرش در اولین سال تحصیلی پس از فارغ التحصیلی و تنها برای یک بار امکان پذیر است .


دانش آموختگانی که از زمان فارغ التحصیلی آن ها بیش از یک نیمسال تحصیلی گذشته است مجاز به استفاده از تسهیلات پذیرش بدون آزمون نیستند .


تنها فارغ التحصیلان و دانشجویان دانشگاه های سراسری دولتی می توانند در این فراخوان شرکت نمایند و دانشگاه از پذیرش دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد ، پیام نور ، علمی - کاربردی ، و دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیر دولتی معذور است .


دانشجویان حائز رتبه های یک تا پانزده در مرحله نهایی المپیاد علمی دانشجویی کشور می توانند نسبت به ثبت نام و ارسال مدارک جهت بهره مندی از تسهیلات پذیرش بدون آزمون دانشگاه اراک اقدام نمایند .



مهلت ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه اراک 1400 تا 30 دی ماه می باشد.

متقاضیانی که در ترم ششم هستند امکان ارسال مدارک خود تا 15 بهمن ماه را دارند.



منبع : ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه اراک 1400 - 1401



1- زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه اراک تا چه زمانی مهلت دارد ؟

با توجه به متن مقاله داوطلبان تا 30 دی ماه و سایر متقاضیانی که در ترم ششم هستند تا 15 بهمن ماه امکان ارسال مدارک خود را دارند.


2- لیست رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه اراک چیست ؟

لیست رشته های ثبت نام استعداد درخشان ارشد دانشگاه اراک در متن فراخوان موجود در مقاله ذکر شده است.


3- نحوه ثبت نام در کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه اراک چگونه است ؟

جزئیات مربوط به ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور در متن مقاله توضیح داده شده است.
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/G37r
نظرتان را بنویسید