اصول طراحی محصول چیست؟

اصول طراحی محصول چیست؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
ٍEkastudio

بازار جهانی مکانی شلوغ و پر سر و صدا است. گزینه‌های زیادی برای انتخاب و رقابت در هر دسته از محصولات وجود دارد. اگر می‌خواهید در این هرج و مرج‌ها موفق شوید، باید محصولاتی بسازید که متمایز باشند. با این حال، گاهی اوقات شرکت‌ها آنقدر روی توسعه یک محصول کاربردی متمرکز می‌شوند که طراحی محصول به جای بخشی حیاتی از فرآیند توسعه محصول، بیشتر به یک مرحله‌ی کم اهمیت و نهایی تبدیل می‌شود و بدین ترتیب اصول طراحی محصول در فرآیند توسعه به طور کامل نادیده گرفته می‌شود.

واقعیت این است که محصولاتی که ظاهر بهتری دارند، بهتر فروش می‌روند. طراحی محصول برای پیشبرد مسیر شما درجهت موفقیت بسیار مهم است و نیاز به جایگاهی محکم و کاربردی در این مسیر دارد. اما اگر طراحی محصول را به انتهای این فرآیند موکول کنید، به احتمال بسیار زیاد موفق نخواهید شد. تیم‌های طراحی محصول از همان ابتدا کار خود را شروع می‌کنند تا به طور یکپارچه زیبایی‌شناسی، قابلیت استفاده، استانداردهای ساخت و حتی اهداف بلندمدت تجاری را در محصول بگنجانند.

نقش طراحان فقط این نیست که بدنه‌ی بیرونی محصول را طراحی و آن را زیبا کنند. آن‌ها باید ایده بگیرند و آن را شکل دهند و سپس تجربه‌ای ساده را در ارتباط با محصول ایجاد کنند؛ حتی برای محصولات بسیار پیچیده. آن‌ها باید مطمئن شوید که واقعاً قادر به حل مشکل هستند. طراحی خوب محصول با فرم و عملکرد همپوشانی دارد و با ارائه معنا فراتر از آنچه مورد انتظار است، می‌رود. اما این فرآیند نیازمند رعایت اصولی مشخص است که محصول را درجهت رسیدن به این مرحله ارتقا می‌دهد. در ادامه به معرفی اصول طراحی محصول می‌پردازیم.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/OOkN
نظرتان را بنویسید