همه ساله نمایشگاههای عظیمی برگزار میشوند که شرکتها تمام محصولات جدید را به امید جلب توجه توزیع کنندگان، نمایندگیها و مشتریان آیندهنگر در آن به نمایش میگذارند. نمایشگاه اتومبیل، نمایشگاه الکترونیکی و نمایشگاه کشاورزی فقط نمونههایی از این موارداند. بیشتر شرکتهای تولید کننده سالانه در یک یا چند نمایشگاه مختلف که در سراسر جهان برگزار میشود، شرکت میکنند. آنها به طور مداوم محصولات موجود را بهبود میبخشند و جدیدترین مدلها را معرفی میکنند. آنچه بسیاری از مردم آن را نمیبینند یا حتی به آن فکر نمیکنند، تمام کارهایی است که در طراحی، توسعه و معرفی محصولات جدید دخیل بوده است.
معرفی محصولات جدیدی که مصرفکنندگان میخواهند، به اطلاعات صحیح و کامل ، زمان و منابع اختصاصی کل سازمان نیاز دارند. شرکتهایی که در طراحی و توسعه یک محصول جدید یا توسعه محصول موجود موفق هستند، از یک روند سازمان یافته و برنامه ریزی شده پیروی میکنند. معرفی محصولات جدید (NPI) کمک میکند تا همه منابع مناسب در زمان مناسب با هم جمع شوند