آیا می دانید اسلیو معده چیست ؟

آیا می دانید اسلیو معده چیست ؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
البرز

جراحی اسلیو معده معده یک عمل کاهش وزن جدید و حداقل تهاجمی است که باعث کاهش اضافه وزن در افراد چاق می شود. به عنوان مثال ، اگر شخصی 80 کیلوگرم اضافه وزن داشته باشد ، این عمل ممکن است حدود 60 کیلوگرم از دست بدهد. همچنین ، افرادی که جراحی اسلیو معده دارند ، علاوه بر دستیابی به وزن ایده آل خود ، به بهبودی کامل یا بهبود قابل توجهی در بیماری های مرتبط با چاقی دست می یابند.

تعریف ساده: جراحی اسلیو معده چیست؟


جراحی اسلیو معده نوعی عمل کاهش معده است. این روش حدود 70 تا 80 درصد از حجم معده را در افرادی که دارای اضافه وزن یا چاقی هستند ، از بین می برد. به عبارت دیگر ، پس از این عمل ، تنها 20 تا 30 ٪ معده اصلی در حفره شکم باقی مانده است.
نام این عمل انگلیسی دقیق تر (جراحی اسلیو معده) یا (گاسترکتومیاسلیو عمودی) است و به معنای برش و از بین بردن قسمت بزرگی از معده است. آستین به زبان انگلیسی به معنای آستین است و دلیل نامگذاری عمل جمع آوری معده این است که پس از برش و از بین بردن حجم زیادی از معده ، بقیه مانند آستین به نظر می رسند. (البته بیشتر شبیه موز است.


هدف از جراحی اسلیو چیست؟


در اصل ، ما با انجام یک عملیات کاهش وزن به دو گل تلاش می کنیم:

حجم معده و مصرف مواد غذایی را کاهش دهید
یا با از بین بردن بخشی از آن ، مقدار غذای جذب شده را با دور زدن دستگاه گوارش کاهش دهید
نتیجه هر دو مورد فوق در نهایت کاهش وزن خواهد بود. آنچه ما در جراحی معده به دنبال آن هستیم ، کاهش وزن با کاهش حجم معده است. یعنی ما باعث می شویم که بیمار غذای کمتری دریافت کند و با خوردن مقدار کمی غذا به سرعت اشباع شده و دیگر به طور خودکار نمی خورد.

میزان کاهش وزن بعد از جراحی بای پس معده با جراحی اسلیو معده چقدر است؟


پیش بینی می شود کاهش وزن بعد از عمل جراحی اسلیو معده بین 50 تا 70 درصد باشد.اما ما بیمارانی داریم که حداکثر 80 ٪ (و بیشتر) وزن کل خود را از دست داده اند. تقریباً هیچ روش دیگری (با یا بدون عمل جراحی) نمی تواند با خیال راحت وزن خود را کاهش دهد.

با نگاهی به جدول کاهش وزن بعد از عمل جراحی معده ، می توانید روند کاهش وزن را بعد از این عمل مشاهده کنید. همانطور که در جدول نشان داده شده است ، حداکثر کاهش وزن در 6 ماه اول بعد از عمل جراحی اسلیو را تجربه می کند.
فواید جراحی اسلیو معده چیست؟


در نگاه اول ، ممکن است فکر کنید که جراحی اسلیو فقط منجر به کاهش وزن خواهد شد. اما این فقط مزیت اساسی این است. بنابراین ، سایر مزایای سلامتی جراحی اسلیو معده چیست؟

با کاهش هورمون گرلین (هورمون گرسنگی) اشتها و احساس گرسنگی را کاهش می دهد
از آنجا که با لاپاروسکوپی انجام می شود ، با حداقل تهاجم و عوارض همراه است
شامل افرادی که محدودیت های رژیم غذایی سخت دارند
این با کمترین زخم همراه است
کمترین دوره بهبودی را دارد
سریعترین و سالم ترین روند کاهش وزن را دارد
تقریباً بیماری های مرتبط با چاقی را درمان کنید
و…
چه بیماری هایی را می توان با بای پس معده درمان کرد؟
اگرچه جراحی اسلیو معده تقریباً مدرن است ، اما مطالعات و تحقیقات بسیاری برای آن انجام شده است. در حقیقت ، بسیاری از مطالعات هر ساله برای ارزیابی و ارزیابی اثربخشی این عملیات انجام می شود.

نتایج این مطالعه نشان می دهد که جراحی اسلیو معده می تواند منجر به تسکین کامل یا بهبود چشمگیر در بسیاری از بیماران و مشکلات چاقی شود. به عنوان مثال ، بیشتر مطالعات نشان می دهد 60 تا 80 درصد بهبود دیابت نوع 2 در بیماران چاق.

انجام این عمل معده می تواند در شرایط و بیماری های زیر باعث بهبودی کامل یا بهبودی شود:

مشکلات فشار خون
بیماری قلبی
بیماری کبد چرب
کلسترول بالا
آپنه خواب
انواع سرطان
سندرم تخمدان پلی کیستیک
آسم
میگرن
درد مزمن
افسردگی و سایر مشکلات سلامت روان
عقیم
تستوسترون کم
بی اختیاری ادرار
نقرس
مشکلات مربوط به اتصالات
اینها فقط برخی از مزایای سلامتی جراحی معده است.اما اسلیو دارای چندین مزیت دیگر است که استانداردهای زندگی و کیفیت زندگی را بهبود می بخشد:

افزایش تحرک
افزایش اعتماد به نفس
بهبود روابط زناشویی
بهبود شبکه های اجتماعی
افزایش احتمال اشتغال در فرصت های شغلی بسیار مناسب
افزایش امید به زندگی (با درمان بیماری های مرتبط با چاقی)
حس شیرین پدر و مادر شدن را تجربه کنید
و… ..

نظرتان را بنویسید