اعتراض به سوالات کنکور سراسری

اعتراض به سوالات کنکور سراسری
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

داوطلبانی که بعد از انتشار کلید اولیه سوالات کنکور سراسری ۱۴۰۱ متوجه اشتباه بودن سوالی شدند، در موعد مقرر می توانند برای ثبت اعتراض به سوالات کنکور سراسری به سایت سنجش مراجعه کرده و اعتراض خود را در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش ثبت نمایند.

 

 

کنکور سراسری و شرکت کردن در آن، یکی از و سنگین ترین و پرمتقاضی ترین آزمون هایب است که هر ساله برای ورود به دانشگاه برگزار می شود. همین موضوع ایجاب می کند تا اشخاص با آمادگی کامل سر جلسه آزمون سراسری حضور پیدا کنند.

هر سال ممکن است به دلایل مختلفی در سوالات کنکور سراسری یا کلید اولیه آن اشتباهاتی وجود داشته باشد. از این رو سازمان سنجش به منظور ارائه خدمات به شرکت کنندگان این آزمون، اقدام به راه اندازی امکان اعتراض به سوالات کنکور سراسری نموده است.

داوطلبان در صورت داشتن اعتراض منطقی و صحیح به سوالات کنکور سراسری 1401 باید در موعد مقرر به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و مراحل مربوط به اعتراض خود را انجام دهند. با توجه به اهمیت اعتراض به سوالات کنکور سراسری ۱۴۰۱ برای داوطلبان کنکوری، در ادامه مقاله قصد داریم شما را با نحوه اعتراض در کنکور سراسری 1401 و زمان آن آشنا نماییم.

 

زمان اعتراض به سوالات کنکور سراسری ۱۴۰۱

شرکت کنندگان کنکور سراسری در صورت اعتراض به سوالات کنکور سراسری 1401 باید به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و اعتراض خود را ثبت کنند تا کارشناسان این سازمان اعتراض افراد را بررسی و نتایج این اعتراض ها را پیش از انتشار کارنامه اولیه کنکور سراسری، بر روی سوالات اعمال نمایند.

 

لینک اعتراض به سوالات کنکور سراسری مدت زمان کوتاهی بعد از انتشار کلید اولیه سوالات کنکور سراسری ۱۴۰۱ در سایت سازمان سنجش فعال شده و داوطلبان مدت محدودی را فرصت دارند تا مراحل اعتراض خود را تکمیل نمایند. بدیهی است که زمان اعتراض به سوال های کنکور سراسری، قابل تمدید نبوده و فقط امکان اعتراض در آن بازه زمانی وجود دارد.

 

زمان ثبت درخواست اعتراض به سوالات کنکور سراسری در سال 1401 مشخص نیست چرا که هنوز مشخص نیست پاسخنامه کنکور ۱۴۰۱ چه زمانی منتشر می شود. سال گذشته داوطلبان از 14 تیر تا 28 تیر فرصت داشتند که به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و درخواست اعتراض به سوالات را ثبت نمایند. در صورت برگزاری کنکور سراسری 1401 در موعد مقرر پیش بینی می شود که در تیر ماه، کلید اولیه سوالات منتشر شده و داوطلبان مانند سنوات گذشته 10 الی 12 روز فرصت اعتراض به سوالات کنکور سراسری ۱۴۰۱ را داشته باشند.

 

 

به محض مشخص شدن زمان اعتراض به سوالات کنکور سراسری ۱۴۰۱ اطلاع رسانی لازم در این قسمت انجام می شود.

 

بنابراین، لازم است داوطلبان کنکور سراسری در صورتی که متوجه اشتباه بودن سوال، خارج از کتاب بودن سوالات، پاسخ های اشتباه در یک سوال و ... شدند، به سایت ثبت نام کنکور سراسری به نشانی sanjesh.org مراجعه کنند و زمان اعتراض به کنکور سراسری، اقدام به ثبت اعتراض خودشان نمایند.

بیشتر بخوانید: کارنامه اولیه کنکور سراسری

 

 

نحوه اعتراض به سوالات کنکور سراسری ۱۴۰۱

پس از انتشار کلید اولیه سوالات کنکور سراسری 1401 آن دسته از داوطلبانی که متوجه اشتباه بودن سوالات، اشتباه بودن پاسخ آن ها و خارج از کتاب بودن برخی سوالات شدند، می توانند برای اعتراض به کنکور سراسری اقدام کنند. اعتراض کردن به سوالات کنکور سراسری، فقط در بازه زمانی تعیین شده در سایت سازمان سنجش و آموزش کشور قابل انجام خواهد بود.

 

اعتراض به سوالات کنکور سراسری ۱۴۰۱ تنها از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org امکان پذیر خواهد بود. بدیهی است که داوطلبان به منظور اعتراض به سوالات، می بایست به سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش مراجعه کنند. نحوه ثبت اعتراض به سوالات کنکور سراسری 1401 به شرح زیر می باشد:

 

ابتدا به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی sanjesh.org وارد شده سپس از طریق منوی سمت چپ بر روی گزینه «ورود به سیستم پاسخگویی» کلیک نمایید.

 

نحوه اعتراض به سوالات کنکور سراسری

 

اگر در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش ثبت نام نموده و دارای نام کاربری و رمز عبور می باشید، نیازی به ثبت نام مجدد نیست اما در صورتی که هنوز در سیستم پاسخگویی ثبت نام نکرده اید، مطابق تصویر بر روی گزینه «عضویت» کلیک کنید.

 

اعتراض به سوالات کنکور سراسری

 

حال فرم مربوط به عضویت در سامانه پاسخگویی سازمان سنجش را با وارد کردن اطلاعات دقیق تکمیل کنید و در نهایت بر روی گزینه «تایید» کلیک نمایید.

 

نحوه اعتراض به سوالات کنکور

 

پس از تایید عضویت شما در این سامانه، مجددا به بخش اول وارد شوید و بر روی گزینه «ورود به سامانه» سیستم پاسخگویی سنجش کلیک کنید.

 

مراحل اعتراض به سوالات کنکور سراسری

 

حال ایمیل، کد ملی و رمز عبور خود را وارد نموده و بر روی گزینه «ورود» کلیک نمایید.

 

روش اعتراض به سوالات کنکور

 

پس از ورود به سامانه پاسخگویی سازمان سنجش و آموزش کشور، بر روی گزینه «درخواست جدید» کلیک کنید.

 

اعتراض به سوالات کنکور

 

حال در این بخش کافیست که آزمون سراسری را انتخاب نمایید و سپس سال مورد نظر خود را بر روی گزینه «1401» بگذارید و بر روی گزینه «جستجو» کلیک کنید.

 

مراحل اینترنتی اعتراض به سوالات کنکور

 

در بازه زمانی اعتراض به سوالات کنکور، امکان اعتراض میسر خواهد شد و می توانید با وارد کردن اطلاعات اعتراض خود در این بخش و ارسال آن به سازمان سنجش، اعتراض به سوالات کنکور سراسری را ثبت نمایید تا سازمان سنجش بررسی های لازم را انجام دهد.

 

روش اعتراض به سوالات کنکور در سنجش

 

 

این تصاویر مربوط به سال گذشته می باشد به محض فعال شدن لینک اعتراض به کلید سوالات کنکور سراسری، این مقاله بروز رسانی شده و لینک دریافت در این قسمت قرار داده می شود.

 

پس از برگزاری کنکور سراسری داوطلبان بی صبرانه در انتظار اعلام نتایج این آزمون هستند. برای اطلاع از زمان و نحوه مشاهده جواب کنکور 1401 مطالعه مقاله زیر توصیه می گردد.

بیشتر بخوانید: نتایج کنکور ۱۴۰۱

 

 

 

 

مشاوره اعتراض به سوالات کنکور سراسری ۱۴۰۱

یکی از مراحلی که داوطلبان کنکور سراسری بعد از انتشار کلید اولیه سوالات باید انجام دهند، بررسی وضعیت پاسخ های خود بر اساس کلید اولیه است. در صورتی که شما به هنگام بررسی وضعیت پاسخ های سوالات کنکور سراسری بر اساس کلید اولیه، متوجه اشتباه بودن یک سوال و یا حتی چند سوال شدید، می توانید اقدام به اعتراض به سوالات کنکور سراسری سال 1401 کنید.

 

به منظور ثبت اعتراض به سوالات کنکور، لازم است که داوطلبان کنکور سراسری اعتراض خود را چندین بار بررسی کنند و در صورتی که به صحت اعتراض خودشان اطمینان دارند، آن را ثبت نمایند. چرا که سازمان سنجش و آموزش کشور، فقط اعتراض هایی را بررسی خواهد کرد و تاثیر خواهد داد که منطقی و درست باشند.

 

در نظر داشته باشید که زمان ثبت اعتراض به سوالات کنکور سراسری ۱۴۰۱ در همان سایت سازمان سنجش و آموزش کشور ثبت شده است و بدیهی است که داوطلبان نمی توانند خارج از این زمان، اقدام به ثبت اعتراض در سایت سازمان سنجش و آموزش کشور کنند.

 

لذا در صورتی که تمایلی به ثبت اعتراض درست و منطقی از سوالات کنکور سراسری را دارید، فقط در بازه زمانی اعلام شده از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور، اقدام به ثبت اعتراض کنید. در غیر این صورت سامانه پاسخگویی سازمان سنجش و کشور، لینک مربوط به اعتراض به سوالات کنکور سراسری را غیر فعال می کند و دیگر امکان ثبت اعتراض وجود نخواهد داشت.

 

بنابراین، داوطلبان کنکور سراسری می بایست به محض منتشر شدن کلید اولیه کنکور سراسری، اقدام به مطالعه آن در کمترین زمان ممکن کنند و سپس در صورت نیاز درخواست خودشان را برای بررسی چند نمونه سوال (به دلیل اشتباه بودن سوال، به دلیل اشتباه بودن پاسخ سوال و یا نبودن سوال در کتاب های آموزش و پرورش) به سازمان سنجش و آموزش کشور ارائه دهند تا این درخواست ها در کمترین زمان ممکن بررسی و در صورت نیاز تاثیر داده شود.

در ادامه بخوانید: اعتراض به نتایج دانشگاه آزاد

 

 

 

کارشناسان سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص اعتراض به سوالات کنکور سراسری ۱۴۰۱ را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا در اختیار متقاضیان قرار دهند. همچنین پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از تازه ترین اخبار مربوط به این حوزه عضو کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا باشید.



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ امکان ثبت اعتراض به سوالات کنکور سراسری 1401 چه زمانی انجام می شود؟

✔️ امکان ثبت این درخواست معمولا چند روز پس از انتشار کلید اولیه سوالات امکان پذیر است که زمان دقیق آن در متن مقاله گفته شده است.



 

2- ✔️ امکان ثبت اعتراض به کلید اولیه سوالات کنکور سراسری از چه طریقی امکان پذیر است؟

✔️ این اعتراض به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش ثبت می گردد که نحوه ثبت آن در متن مقاله گفته شده است.



 

3- ✔️ چه زمانی داوطلبان می توانند نسبت به سوالات کنکور سراسری اعتراض نمایند؟

✔️ مطابق متن مقاله داوطلبان کنکور سراسری در صورتی که متوجه اشتباه بودن سوال، خارج از کتاب بودن سوالات، پاسخ های اشتباه در یک سوال شدند می توانند اقدام به ثبت اعتراض نمایند. 

منبع : اعتراض به سوالات کنکور سراسری

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/KPRJ
نظرتان را بنویسید