همه چیز درباره کامپوزیت دندان

همه چیز درباره کامپوزیت دندان
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
matinkhanaki

کامپوزیت دندان چیست؛ در مقاله قبل درباره‌ ی نحوه پر کردن دندان آسیب دیده یا پوسیده صحبت کردیم. گفتیم که اگر دندان به هر دلیلی نیاز به ترمیم داشته باشد دندان پزشک به وسیله مواد مخصوصی دندان آسیب دیده را ترمیم میکند. بنابراین موادی که قرار است بخشی از دندان ما را تشکیل دهد پس بخش بسیار مهمی از روند ترمیم دندان را شامل میشود. پس انتظار میرود قبل از هر اقدامی در این باره به اندازه کافی اطلاعات کسب کنید، سپس در جهت درمان و ترمیم دندانتان اقدام کنید. برای معرفی ابتدایی این ماده لازم است بدانید که نام این ماده کامپوزیت است.
که در ادامه مقاله به آن خواهیم پرداخت ولی چیزی که مهم است میزان اطلاعات شما از خدمات مختلف دندان پزشکی است و انتخاب بهترین روش و بهترین مواد برای ترمیم دندان ها یتان است اگر چه هزینه روش انتخابی شما زیاد باشد.

هزینه ها میتوانند با بیمه کارت طلایی دندانپزشکی کاهش یابند ولی اگر کیفیت مواد مناسب نباشد با از دست دادن دندانتان هزینه خیلی بیشتری را متحمل خواهید شد.

کامپوزیت دندان چیست, هزینه کامپوزیت دندان

کاربرد کامپوزیت دندان چیست ؟

کامپوزیت همان موادی است که دندان پزشک از آن برای ترمیم و پر کردن دندان استفاده میکند. این ماده ترکیبی خمیری شکل است که پس از قرار گرفتن روی دندان به سرعت سخت و محکم‌ میشود البته قبل از سخت شدن اعمال فرم دهی روی آن صورت میگیرد سپس با کمک نوری آبی رنگ آن را سخت میکنند. این ماده همان ماده ای است که برای پر کردن دندان های جلو مورد استفاده قرار میگیرد و سفیدو زیبا هستند و مسلما گزینه مناسبی برای پر کردن دندان های آسیاب نیستند چرا که استحکام کافی را برای ایفا کردن این نقش ندارند.

انواع کامپوزیت دندان چیست ؟

کامپوزیت ها درواقع موادی به شکل رزین هستند که دارای انواع مختلفی هستند. این مواد دارای کاربرد های متفاوتی اند که بسته به نوع کارشان نام متفاوتی هم دارند.

کامپوزیت به ۴دسته تقسیم میشود.

۱- کامپوزیت هیبرید:

اگر مایل باشید از کامپوزیت برای پر کردن دندان های آسیابتان استفاده کنید بهتر است از نوع هیبرید استفاده شود چرا که دارای ذرات بزرگ تر و استحکام بیشتری نیز خواهند بود بنابراین گزینه مناسب تری به نسبت انواع دیگر کامپوزیت است.

۲- کامپوزیت میکروفیلد:

این کامپوزیت داری ذرات کوچکتری هستند بنابراین استحکام کمتری دارند. همچنین این کامپوزیت دارای سطحی صاف و سفید و زیبا و درخشنده است بنابراین گزینه بسیار مناسبی برای پر کردن دندان های جلو است چرا که رنگی متناسب با دندان جلو دارد و ظاهر دندان ها را خراب نمیکند. کامپوزیت نانوفیلد: کامپوزیتی که امروزه ترند شده و در کنار زیبایی استحکام نیز دارد از نوه نانوفیلد است که انتخاب بسیار مناسبی میتواند باشد. در واقع این نوع کامپوزیت به ندرت تغییر رنگ میدهند و گزینه مناسبی برای ترمیم دندان های جلو هستند.

۳- کامپوزیت lps:

این نوع کامپوزیت نیز در سالهای اخیر مورد استفاده قرار میگیرد این نوع کامپوزیت دارای ذارت سرامیکی است و به همین دلیل دارای استحکام و ثبات رنگ بیشتری است و ازاین نظر شباهت زیادی به لمینت های سرامیکی دارد. از ابن رو برخی افراد برای زیبا کردن طرح لبخند خود و ترمیم دندان های جلو از این نوع کامپوزیت استفاده میکنند.

رنگ کامپوزیت چگونه است؟

جالب است بدانید کامپوزیت در هر طیف رنگی از سفید ارایه میشوند. مثلا برخی افراد میخواهند رنگ کامپوزیتشان کاملا طبیعی و متناسب با دیگر دندان ها باشد و برخی افراد میخواهند، کامپوزیت انتخابیشان رنگ بسیار سفیدی داشته باشد. کامپوزیت ازاین نظر برای سلیقه هر فردی طراحی شده است و بسته به تقاضای شما رنگ آن انتخاب میشود.

موارد استفاده از کامپوزیت دندان چیست ؟

همانطور که گفته شد کامپوزیت برای ترمیم دندان ها مورد استفاده قرار میگیرد که ما در اینجا به برخی از این موارد میپردازیم

  • اطلاح رنگ و تغییر شکل دندان ها
  • برای افرادی که دندان هایی به فرم خاص و غیر طبیعی دارند
  • گاهی برخی افراد میخواهند دندان های بسیار سفیدی داشته باشند و دندان هایشان بولد باشد ازاین رو کامپوزیت گزینه مناسبی است
  • اگر در دندان هایتان مشکلات و بی نظمی های خفیفی دارید کامپوزیت گزینه مناسبی است ولی اگر این بی نظمی ها خیلی زیاد است بهتر است از لمینت استفاده کنید.

هزینه کامپوزیت دندان

همانطور که در مقاله عنوان شد، کامپوزیت برای موارد مختلفی از مشکلات دندانی مورد استفاده قرار میگیرد. حال اینکه شما چه مشکلی در دندانتان دارید و در چه موردی میخواهید از کامپوزیت استفاده کنید قطعا هزینه متفاوتی خواهد داشت. پس لازم است در ابتدا به دندان پزشک مراجعه کنید و از کارت تخفیف کامپوزیت دندان اطلاع کسب کنید سپس در صورت تمایل برای ترمیم دندان هایتان اقدام کنید. اما از همین جا لازم است بگویم برای هزینه های دندان پزشکی تان اصلا نگران نباشید چرا که ما اینجاییم تا بهترین بیمه دندان پزشکی را به شما معرفی کنیم.
در صورت تمایل به کسب اطلاع از این بیمه با ما همراه باشید

بیمه کارت طلایی دندانپزشکی

یکی از بهترین بیمه کارت طلایی دندانپزشکی، بیمه کارت طلایی دندان پزشکی است چرا که بین ۳۰تا ۷۰ درصد تخفیف را بر خدمات دندان پزشکی تان اعمال میکند. به همین دلیل ما میگوییم شما اصلا نگران هزینه های دندان پزشکی تان نباشید و آن را به ما بسپارید. ولی در ابتدا لازم است برای دریافت این کارت اقدام کنید و گفتنی است که این بیمه شامل تمامی افراد در هر رنج سنی و هر جنسیتی میشود. همچنین این بیمه شامل تمامی خدمات دندان پزشکی نیز میشود. اگر میخواهید از لیست این خدمات اطلاع کسب کنید سایت ما تمامی این خدمات را طبقه بندی کرده و در اختیار شما قرار داده است. در واقع تمام تدابیر برای انجام شدن کار شما اندیشیده شده است. بله، همانطور که همیشه گفته ایم آرزوی ما لبخند زیبای شماست. پس با ما همراه باشید.

لینک مرجع https://kartetalaee.com/
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/BDl2
نظرتان را بنویسید
موارد بیشتر