مقایسه لامپ رشد گیاه با لامپ معمولی

مقایسه لامپ رشد گیاه با لامپ معمولی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
گرولایت

اگر می خواهید انواع مختلفی از گیاهان را در خانه خود پرورش دهید، اما مطمئن نیستید که چگونه محیطی عالی ایجاد کنید که باعث رشد می شود، درک تفاوت بین چراغ های رشد و چراغ های معمولی می تواند بسیار مفید باشد. دلایل مختلفی وجود دارد که چرا از چراغ های رشد برای اطمینان از سلامت گیاهان استفاده می شود. درک نوع تغذیه و محیطی که گیاهان به آن نیاز دارند مهم است اگر می‌خواهید رشد کنند و شکوفا شوند.

در اینجا نحوه تفاوت چراغ های رشد با همتایان معمولی آنها است.

در ان مقاله به مقایسه و بررسی تفاوت لامپ رشد گیاه با لامپ معمولی می پردازیم.

 

لامپ رشد گیاه چیست؟

اولین چیزی که قبل از مقایسه چراغ های رشد و چراغ های LED معمولی باید بدانید این است که دقیقاً چراغ های رشد چیست. این نوع نورها رنگ های خاصی را ساطع می کنند که نور خورشید را تحریک می کند. عمدتاً توسط کسانی که گیاهان را در داخل خانه پرورش می دهند استفاده می شود. مردم اغلب از خود می‌پرسند که آیا می‌توانند چراغ‌های ال‌ای‌دی معمولی را جایگزین چراغ‌های رشد کنند، زیرا گیاهان در هر صورت فرآیند فتوسنتز را ادامه می‌دهند. در زیر برخی از عواملی وجود دارد که به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که چه چیزی برای رشد مداوم و سلامت گیاهان شما بهتر است.

برای خرید وال واشر رشد گیاه از ایران گرولایت کلیک کنید.

 

انتشار گرما

این یک واقعیت شناخته شده است که وقتی انرژی الکتریکی به انرژی نور تبدیل می شود، انرژی گرمایی تولید می شود. این گرما معمولاً چندان مشهود نیست، مگر اینکه لامپ را لمس کنید، اما برای گیاهان چنین گرمایی قابل چشم پوشی نیست. چراغ های معمولی در واقع درصد بیشتری از گرما را نسبت به چراغ هایی که به طور خاص برای کمک به رشد گیاهان طراحی شده اند ساطع می کنند. این گرما می تواند اثرات نامطلوبی بر گیاهان داشته باشد. به عنوان مثال، گرمای زیادی که ساطع می شود می تواند برگ ها را بسوزاند، که نتیجه نهایی مورد نظر شما نیست.

 

شدت توان

چراغ های رشد نسبت به همتایان معمولی خود قدرت بیشتری تولید می کنند. شدت نورها به افزایش سرعت فتوسنتز کمک می کند، زیرا تضمین می کند که گیاهان انرژی کافی برای رشد دارند. چراغ‌های رشد متفاوتی در بازار وجود دارند که شدت‌های متفاوتی دارند که بر توان تولیدی آنها تأثیر می‌گذارد. می توانید با مراجعه به وبلاگ اختصاصی Grow Light به صورت آنلاین اطلاعات دقیق تری دریافت کنید. به طور کلی، یادگیری همه چیزهایی که در مورد باغبانی باید بدانید، نسبتاً آسان است، زیرا تمام اطلاعات لازم به راحتی در اینترنت در دسترس است.

 

طیف نور

همانطور که بارها ذکر شد، چراغ های رشد نور خورشید را شبیه سازی می کنند. سوال این است که چگونه ممکن است؟ نور از طول موج های مختلفی تشکیل شده است که طیف نور را تشکیل می دهند. لامپ‌های خاص فقط طول موج‌های خاصی از خود ساطع می‌کنند، به این معنی که ممکن است همان تأثیری که خورشید روی گیاهان می‌گذارد نداشته باشند. در واقع، اگر گیاهان داخل خانه شما شکوفا نمی‌شوند و مطمئن نیستید که چرا این اتفاق می‌افتد، به خوبی می‌تواند ناشی از کمبود نور خورشید یا نورهایی باشد که نور خورشید را شبیه‌سازی می‌کنند. چراغ های رشد به گونه ای ساخته شده اند که نور را در همان طول موج های خورشید ساطع کنند.

بهره وری انرژی 

وقتی صحبت از کارآمدی به میان می‌آید، چراغ‌های معمولی آنهایی هستند که جایزه را می‌گیرند. برای اینکه چراغ های رشد طول موج های لازم را بدون گرم شدن بیش از حد ساطع کنند، انرژی زیادی مصرف می کنند. از طرف دیگر LED های معمولی کارآمدتر هستند، به خصوص اگر ال ای دی هایی را خریداری کنید که برای صرفه جویی در انرژی طراحی شده اند. این بدان معناست که هنگام انتخاب لامپ های خود باید اولویت بندی کنید. آیا می خواهید چراغ هایی تهیه کنید که برای گیاهان شما بهتر کار کنند یا اولویت شما صرفه جویی در انرژی است؟

هزینه 

ال‌ای‌دی‌های معمولی برخلاف سایر چراغ‌های ال‌ای‌دی که به‌طور خاص برای تضمین بهترین شرایط زندگی ممکن برای گیاهان در داخل خانه طراحی شده‌اند، بسیار گران هستند. این را می توان به این دلیل نسبت داد که LED های معمولی بیشتر در دسترس هستند و تقریباً در همه جا به راحتی می توان آنها را خریداری کرد. از سوی دیگر، چراغ‌های رشد ممکن است در مناطق مختلف یافت شوند، اما هرگز به وفور چراغ‌های معمولی نیستند.

طول عمر

چراغ های رشد نسبت به LED های معمولی طول عمر کمتری دارند. شدت لامپ های رشد باعث می شود احتمال سوختن آنها با سرعت بیشتری نسبت به لامپ های معمولی افزایش یابد. چراغ‌های رشد معمولاً فقط زمانی استفاده می‌شوند که گیاهان در معرض نور خورشید قرار نگیرند، بنابراین در صورت امکان، اگر گیاه را به مکانی آفتابی منتقل کنید، می‌توانید آنها را برای مدت طولانی‌تری نگهداری کنید. 

اگر نه، پس باید به دنبال مکان هایی باشید که چراغ های رشد مقرون به صرفه می فروشند تا بتوانید هر زمان که نیاز داشتید، به طور منظم از آنها تهیه کنید.اگر خانه شما به اندازه کافی نور خورشید دریافت نمی کند یا اگر می خواهید گیاهانی را پرورش دهید که به شرایط آب و هوایی خاص نیاز دارند، باید نکات ذکر شده در بالا را در نظر داشته باشید تا بهترین چراغ ها را برای گلخانه خود انتخاب کنید. به این ترتیب، شما قادر خواهید بود با انتخاب نورهای مناسب که به شکوفایی گیاهان شما کمک می کند، محیط مناسبی را ایجاد کنید که باعث رشد می شود.

 

برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/zRpO
نظرتان را بنویسید