مروری بر انواع لامپ رشد گیاه

مروری بر انواع لامپ رشد گیاه
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
گرولایت

گرم در مقابل خنک؟ "طیف کامل؟" LED، CFL یا HID؟ در اینجا چیزی است که باید در مورد چراغ های رشد داخلی برای شروع بذر، باغبانی در داخل یا گیاهان آپارتمانی بدانید.

رشد در فضای داخلی مزایای زیادی دارد.

 بزرگترین مزایا آشکارترین آنهاست: آفات باغچه نمی توانند به گیاهان شما نفوذ کنند و شما کنترل کاملی بر آب و هوا دارید.با این حال، مگر اینکه به اندازه کافی خوش شانس باشید که یک سولاریوم یا گلخانه به خانه خود متصل کنید، تأمین نور کافی برای گیاهان شما احتمالاً یک مانع خواهد بود (به استثنای گیاهان آپارتمانی مقاوم در برابر سایه). پنجره های رو به جنوب ممکن است نور کافی را برای یک یا دو سینی نهال فراهم کنند، اما اگر می خواهید سبزیجات یا هر گیاه آفتاب دوست دیگری را تا زمان بلوغ پرورش دهید، به چراغ های رشد نیاز خواهید داشت.

برای اطلاع از قیمت لامپ رشد گیاه با ایران گرولایت تماس بگیرید.

نورپردازی داخلی که در بیشتر خانه ها یافت می شود کمک چندانی به فتوسنتز نمی کند. لامپ های رشته ای سنتی طیف نور یا شدت مناسبی برای جایگزینی با خورشید ندارند. لامپ‌های فلورسنت خانگی می‌توانند لامپ‌های رشد موثری ایجاد کنند، اما تنها در صورتی که در چند اینچ از شاخ و برگ قرار داده شوند و به مدت 16 ساعت در روز روی آن باقی بمانند - ایده‌آل نیست.

گرم در مقابل سرد: درک طیف رنگ در نورهای رشد

هنگام خرید چراغ های رشد، متوجه خواهید شد که آنها با اعدادی مانند 2700K یا 4000K برچسب گذاری شده اند. این به گرمی یا خنکی نسبی آنها در طیف رنگ اشاره دارد - هر چه این عدد بیشتر باشد، نور سردتر است. رشد شاخ و برگ به طور کلی در حدود 6500K بهترین است، اگرچه بسیاری از گیاهان برای تولید گل و در نتیجه میوه به یک دوره نور گرمتر، در حدود 3000K نیاز دارند.به عبارت دیگر، اگر هدف شما تولید نهال، سبزیجات سبز برگ یا محصولات ریشه ای است، فقط به لامپ های با طیف بالاتر نیاز دارید.

 اگر می خواهید گل، ماری جوانا یا هر گونه گیاه میوه ای (خیار، گوجه فرنگی، فلفل، لیمو و غیره) بکارید، به لامپ هایی با طیف کم نیز نیاز دارید. شما می توانید برخی از انواع لامپ ها به صورت طیف کامل در دسترس هستند، با این حال، کارها را ساده می کند.

انواع لامپ رشد گیاه

 سه نوع اصلی چراغ رشد وجود دارد.

چراغ های رشد فلورسنت 

لامپ فلورسنت استاندارد، که معمولاً T12 نشان داده می‌شود، نور مناسبی برای رشد گیاهان آپارتمانی، دانه‌های اولیه، تکمیل نور طبیعی پنجره و سایر موقعیت‌هایی که نیاز به روشنایی کم است، ایجاد می‌کند. با این حال، آنها از نظر شدت نور نسبتاً ضعیف هستند و باید در چند اینچ از شاخ و برگ قرار گیرند تا تأثیر زیادی داشته باشند.لامپ‌هایی که قطرشان باریک‌تر از T12 است (اما همچنان در هر جایی که لامپ‌ها فروخته می‌شوند به طور گسترده در دسترس هستند)، شدت نور بسیار بالاتری دارند و آنها را به عنوان تنها منبع نور برای گیاهان آفتاب دوست مناسب می‌سازد. لامپ های فلورسنت فشرده (CFL) گزینه ای برای فضاهای کوچک هستند، یا اگر ظاهر چراغ های فلورسنت مستطیلی بلند را دوست ندارید - CFL ها به یک چراغ معمولی رشته ای تبدیل می شوند.به دنبال لامپ های تخصصی رشد فلورسنت با طیف کامل (مانند این، یا، که در یک سوکت استاندارد قرار می گیرد) باشید تا تعادل نور مناسب را برای گیاهان گلدار فراهم کند.

چراغ های رشد LED

در حالی که لامپ‌های ال‌ای‌دی نسبت به لامپ‌های فلورسنت بسیار گران‌تر هستند، نیمی از برق مصرف می‌کنند و پنج برابر بیشتر عمر می‌کنند که در درازمدت بیشتر از هزینه‌ای برای خودشان است. لامپ LED متوسط ​​از فروشگاه سخت افزار برای رشد گیاه طراحی نشده است، با این حال - شما به فناوری نسبتاً جدیدی نیاز دارید که به طور فزاینده ای توسط تامین کنندگان باغبانی در دسترس است.

لامپ های رشد LED نسبت به لامپ های فلورسنت می توانند شدت نور بسیار بیشتری داشته باشند و به صورت طیف کامل در دسترس هستند. یک قانون ساده: لامپ های فلورسنت اغلب برای رشد تعداد انگشت شماری گیاه استفاده می شوند. LED ها برای مقادیر بیشتر ترجیح داده می شوند زیرا می توانید شدت نور بالاتری را در هر فوت مربع بدست آورید. یکی دیگر از مزایای LED ها؟ آنها گرمای بسیار کمی را در مقایسه با سایر لامپ ها تولید می کنند - مسئله ای که وقتی چراغ های زیادی در یک فضای کوچک دارید می تواند مشکل ساز شود.

چراغ های رشد HID

قبل از ظهور چراغ های رشد LED، گزینه اصلی برای کاشت های بزرگ داخلی بود. آنها بسیار قدرتمند هستند، اما خرید آنها پرهزینه است، برق مصرف نمی کند، به چراغ های مخصوص نیاز دارد و گرمای زیادی از خود می دهد. همه آنچه گفته شد، آنها بسیار موثر هستند و هنوز هم به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند. اگر می‌خواهید گیاهان بزرگی مانند گوجه‌فرنگی یا بوته‌های لیمو پرورش دهید، HID‌ها بهترین گزینه هستند زیرا نور بیشتر از سایر لامپ‌ها به داخل شاخ و برگ نفوذ می‌کند.دو نوع لامپ HID وجود دارد.

 لامپ های سدیم فشار بالا (HPS) برای گلدهی (طیف کم) بهترین هستند، در حالی که لامپ های MH (متال هالید) برای حمایت از رشد رویشی (طیف بالا) مورد نیاز هستند. این دو نوع اغلب در کنار هم استفاده می شوند. متأسفانه، هر نوع نیاز به وسایل خاص خود دارد.

نحوه نصب لامپ رشد گیاه 

الزامات نصب بسته به محدوده باغ داخلی شما و نوع لامپ مورد استفاده به شدت متفاوت است. اما در اینجا چند مرحله اساسی برای شروع شما وجود دارد.

تعداد لامپ مورد نیاز خود را مشخص کنید.

اکثر گیاهان خوراکی به حداقل 30 وات در هر فوت مربع نیاز دارند، اما گونه های میوه دار (مانند گوجه فرنگی) معمولاً بدون 40 تا 50 وات در فوت مربع محصولات با کیفیت بالا تولید نمی کنند. وات همیشه روی بسته لامپ نشان داده شده است. به سادگی متراژ مربع منطقه رشد خود را در تعداد واتی که قصد ارائه آن را دارید ضرب کنید (بین 30 تا 50). سپس بر تعداد وات عرضه شده توسط لامپ هایی که قصد استفاده از آن را دارید تقسیم کنید.

یک قفسه سبک طراحی کنید.

شما به راهی برای حمایت از لامپ ها روی گیاهان در ارتفاع مناسب نیاز دارید. و مگر اینکه در حال رشد چیزی باشید که در طول عمر کم و بیش در همان ارتفاع باقی بماند، همچنین به راهی برای بالا بردن قفسه نور هنگام رشد گیاهان نیاز دارید. این معمولاً از طریق نوعی سیستم قرقره یا با آویزان کردن وسایل نور با زنجیر فلزی انجام می شود - به این ترتیب می توانید به راحتی با تغییر پیوندی که چراغ روشنایی از آن در خانه است، ارتفاع را تنظیم کنید. برای خرید آنلاین نیز موجود است.

تجهیزات لازم را اضافه کنید.

به طور کلی عاقلانه است که چراغ های خود را به یک تایمر وصل کنید تا مطمئن شوید که مقدار مناسب نور را دریافت می کنند و هر روز در زمان مشخصی آن را دریافت می کنند. برای رشد در فضای داخلی در دسترس هستند، اگرچه یک استاندارد نیز کار می کند. اگر لامپ های شما دما را در منطقه رشد شما به بالای 80 درجه می رساند، یک سیستم تهویه برای جلوگیری از استرس گرمایی نصب کنید. علاقه مندان برای دستیابی به نتایج بهینه از بازتابنده ها و انواع دیگر لوازم جانبی نور استفاده می کنند.

چه مدت باید چراغ های رشد را روشن بگذارم؟

گیاهانی که در داخل خانه رشد می کنند، نسبت به گیاهانی که در فضای باز رشد می کنند، به ساعات بیشتری نور نیاز دارند. 14 تا 18 ساعت نور در روز برای اکثر گونه های خوراکی زمانی که تحت نور مصنوعی رشد می کنند توصیه می شود. با این حال، وسوسه نشوید که چراغ ها را 24 تا 7 ساعت روشن بگذارید – حداقل شش ساعت تاریکی در روز برای سلامت گیاه ضروری است.همانطور که گیاهان رشد می کنند، برای حفظ فاصله بهینه، لامپ را بر اساس آن بالا ببرید، که بسته به نوع لامپ مورد استفاده و توان آن متفاوت است (هرچه وات بیشتر باشد، لامپ می تواند دورتر باشد). در اینجا پارامترهای اساسی وجود دارد:نور رشد فلورسنت: 3 تا 12 اینچچراغ رشد LED: 12 تا 24 اینچنور رشد HID: 24 تا 60 اینچ

کاشت مبارک!

 

 

برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/lzY7
نظرتان را بنویسید