لیست رشته های دکتری وزارت بهداشت

لیست رشته های دکتری وزارت بهداشت
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

آن دسته از داوطلبانی که قصد انتخاب رشته در کنکور دکتری وزارت بهداشت 1401 را دارند، می بایست لیست رشته های دکتری وزارت بهداشت را از سایت سنجش و آموزش پزشکی وزارت بهداشت دریافت کنند و بر اساس شرط تجانس و با رعایت سایر شروط برای تکمیل فرم انتخاب رشته خود اقدام کنند.

 

داوطلبانی که متقاضی ثبت نام در رشته های دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۱ می باشند، می بایست که پس از ثبت نام و شرکت در این آزمون در زمان انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت به سایت سنجش و آموزش پزشکی کشور مراجعه نمایند و اقدام به انتخاب رشته در کنکور دکتری وزارت بهداشت 1401 کنند.

هر ساله لیست رشته های دکتری وزارت بهداشت از طریق سایت سنجش و آموزش پزشکی کشور منتشر می شود و لازم است که داوطلبان از طریق این سایت اقدام به دریافت لیست رشته های دکتری وزارت بهداشت کنند و با بررسی کد رشته محل های کنکور دکتری وزارت بهداشت گزینه های مورد نظر خود را انتخاب کنند.

در راستای سهولت امر انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت سال جاری برای داوطلبان، در ادامه این مقاله به تفکیک لیست رشته های دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۱ و کد رشته محل های کنکور دکتری وزارت بهداشت سال 1401 را ارائه داده ایم.

 

لیست رشته های دکتری وزارت بهداشت 1401

آن دسته از داوطلبانی که در هر یک از رشته های مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کرده اند و در حال حاضر، قصد ورود به مقطع دکتری را دارند، می بایست که پس از اطلاع از لیست رشته های دکتری وزارت بهداشت اقدام به ثبت نام کنکور دکتری وزارت بهداشت سال ۱۴۰۱ کنند.

 

لیست رشته های دکتری وزارت بهداشت و آموزش پزشکی کشور هر ساله در سایت سنجش و آموزش پزشکی کشور منتشر می شود و لازم است که داوطلبان از طریق این سایت، اقدام به دریافت رشته های دکتری وزارت بهداشت کنند. لیست این رشته ها معمولا در زمان ثبت نام کنکور دکتری وزارت بهداشت منتشر می شوند و داوطلبان می توانند آن ها را دریافت کنند.

 

لیست رشته های دکتری وزارت بهداشت و آموزش پزشکی کشور در چندین گروه و در قالب جدول در فایل رشته های دکتری پزشکی قابل مشاهده می باشد. رشته های علوم پایه، بهداشت و تخصص از جمله رشته هایی هستند که در کنکور دکتری وزارت بهداشت ارائه می شوند و دانشجویان می توانند با رعایت تجانس رشته در هر یک از این رشته ها ثبت نام کنند.

 

همچنین، یک سری رشته های دکتری وزارت بهداشت در گروه رشته های پژوهشی قرار می گیرند که لازم است داوطلبان در صورت علاقه داشتن به این رشته ها، انتخاب رشته خود را تکمیل کنند. با توجه به عدم انتشار دفترچه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت سال جاری در ادامه لینک دانلود دفترچه سال گذشته ارائه شده که به محض انتشار لیست سال جاری بروزرسانی خواهد شد.

 

لیست رشته های دکتری وزارت بهداشت

حجم: 3.18 MB
منبع: سایت سنجش و آموزش پزشکی

دانلود فایل

 

به محض انتشار لیست رشته های دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۱ علاوه بر این مقاله در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام آزمون دکتری هیوا نیز اطلاع رسانی خواهد شد.

حتما بخوانید: زمان برگزاری آزمون دکتری وزارت بهداشت

 

 

کد رشته محل های دکتری وزارت بهداشت 1401

داوطلبانی که در آزمون دکتری وزارت بهداشت 1401 شرکت کرده اند، می توانند پس از دریافت نتایج اولیه آزمون دکتری وزارت بهداشت مراحل انتخاب رشته خود را انجام دهند. نحوه انتخاب رشته در مقطع دکتری وزارت بهداشت کمی با انتخاب رشته در مقطع دکتری دانشگاه های وزارت علوم متفاوت می باشد.

 

افرادی که مجاز به انتخاب رشته در مقطع دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۱ شده اند، می توانند با مطالعه ضوابط و قوانین درج شده در دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت، مراحل انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت را انجام دهند. فرم مربوط به انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت در سایت سنجش و آموزش پزشکی کشور قابل تکمیل می باشد و لازم است که داوطلبان این فرم را به صورت الکترونیکی کامل نمایند.

 

داوطلبان می توانند لیست رشته های دکتری وزارت بهداشت و محل های ارائه کننده این رشته ها را از دفترچه راهنمای انتخاب رشته نام دانشگاه های علوم پزشکی کشور دریافت کنند. معمولا لیست رشته های دکتری وزارت بهداشت و دانشگاه های مربوط به این رشته ها در هر سال متفاوت می باشد.

 

تمامی ظرفیت های مربوط به هر یک از رشته های وزارت بهداشت در دانشگاه های مختلف در این دفترچه درج شده اند. با توجه به عدم انتشار دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت سال جاری در ادامه لینک دانلود دفترچه سال گذشته ارائه شده که به محض انتشار لیست سال جاری بروزرسانی خواهد شد.

 

کد رشته های دکتری وزارت بهداشت

حجم: 1.98 MB
منبع: سایت سنجش و آموزش پزشکی

دانلود فایل

 

لازم به ذکر است در صورت انتشار کد رشته های دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۱ علاوه بر این مقاله در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام آزمون دکتری هیوا نیز اطلاع رسانی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: مراحل انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت

 

 

 

 

مشاوره انتخاب رشته دکتری دانشگاه وزارت بهداشت 1401

انتخاب رشته کنکور دکتری دانشگاه های علوم پزشکی و وزارت بهداشت کمی پیچیده تر از انتخاب رشته در کنکور دکتری وزارت علوم که زیر نظر سازمان سنجش برگزار شده، می باشد. داوطلبانی برای انتخاب رشته دکتری دانشگاه های علوم پزشکی مجاز می شوند که بتوانند حداکثر 30 درصد از نمره کل آزمون را کسب کرده باشند.

 

البته کسب 30 درصد از نمره کل آزمون برای ورود به مرحله انتخاب رشته کافی نیست و لازم است که داوطلبان حداقل 50 درصد میانگین نمره داوطلبان کنکور را نیز کسب کنند. بنابراین، برای انتخاب رشته دکتری دانشگاه های وزارت بهداشت سال 1401 لازم است که تلاش بیشتری کنید و با رعایت تمامی قوانین و مقررات اقدام به انتخاب رشته در مقطع دکتری دانشگاه های علوم پزشکی کشور کنید.

 

برای انتخاب رشته در مقطع دکتری وزارت بهداشت رعایت شرط تجانس رشته ها الزامی است. در واقع، داوطلبان می بایست که رشته های مرتبط کنکور دکتری وزارت بهداشت با رشته های مقطع کارشناسی ارشد را انتخاب کنند و با رعایت شرط تجانس اقدام به انتخاب رشته کنند.

 

در صورتی که در زمان انتخاب رشته کنکور دکتری وزارت بهداشت هر یک از قوانین و ضوابط مربوط به انتخاب رشته رعایت نشود، انتخاب رشته و حتی قبولی افراد لغو خواهد شد. بنابراین، توصیه می کنیم که حتما قبل از اینکه اقدام به انتخاب رشته کنید، اقدام به مطالعه قوانین تعیین شده برای انتخاب رشته در مقطع دکتری نمایید.

 

همچنین، در نظر داشته باشید که در صورت قبولی در هر یک از رشته های وزارت بهداشت ۱۴۰۱، شما می بایست در مراحل مختلفی از جمله مصاحبه های علمی و تخصصی شرکت نمایید و با توجه به ظرفیت محدود هر دانشگاه ها، در صورتی که تعداد دانشجویان پذیرفته شده در یک رشته در یک دانشگاه بیشتر باشد، دانشجو به اولویت انتخابی بعدی خود معرفی خواهد شد. بنابراین، در زمان چینش فرم انتخاب رشته، دقت زیادی داشته باشید و اولویت بندی های خود را بر اساس علاقه و شرایط خود دسته بندی نمایید.

 

در ادامه بخوانید: سوالات متداول انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت

 

 

 

اگر پس از مطالعه مقاله لیست رشته های دکتری وزارت بهداشت 1401 سوالی در خصوص زمان و نحوه انتخاب رشته این آزمون دارید، می توانید از طریق تماس تلفنی با کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا پاسخ سوالات و ابهامات خود را از ایشان دریافت کنید.



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ لیست رشته های کنکور دکتری وزارت بهداشت چه زمانی اعلام می شود؟

✔️ لیست رشته های کنکور دکتری وزارت بهداشت معمولا هر ساله همزمان با آغاز مهلت ثبت نام کنکور دکتری اعلام می شود که به محض مشخص شدن لیست رشته های سال جاری در این مقاله نیز اطلاع رسانی می شود.



 

2- ✔️ کد رشته محل های کنکور دکتری وزارت بهداشت چه زمانی منتشر می شود؟

✔️ همانطور که در این مقاله نیز اشاره شده است، لیست کد رشته محل های کنکور دکتری وزارت بهداشت همزمان با آغاز مهلت انتخاب رشته این آزمون اعلام می شود.



 

3- ✔️ لیست رشته های کنکور دکتری وزارت بهداشت از چه طریقی اعلام می شود؟

✔️ سازمان سنجش و آموزش پزشکی هر ساله لیست رشته های کنکور دکتری را منتشر می کند و بلافاصله لیست رشته ها در این مقاله نیز بارگذاری می شود.

منبع : لیست رشته های دکتری وزارت بهداشت

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/ARrj
نظرتان را بنویسید