نمونه دادخواست طلاق مبارات و نحوه تنظیم آن

نمونه دادخواست طلاق مبارات و نحوه تنظیم آن
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw

در این مقاله به بررسی نمونه دادخواست طلاق مبارات و نحوه تنظیم آن می پردازیم .

 

 

یکی از انواع طلاق بائن بر اساس قانون مدنی طلاق خلع و مبارات می باشد که طلاق خلع به این معناست که زن از شوهر خود به قدری تنفر داشته باشد که حاضر باشد با بخشش مبلغی به شوهر وی را حاضر به طلاق کند و طلاق مبارات به این معناست که زن و مرد هر دو از یکدیگر کراهت داشته باشند و با توافق با یکدیگر تصمیم به طلاق گرفته باشند . به همین مناسبت در این مقاله قصد داریم دادخواست طلاق مبارات ، نحوه تنظیم و نمونه دادخواست طلاق مبارات را توضیح دهیم . به همین دلیل به بررسی طلاق مبارات پرداخته و نحوه تنظیم دادخواست طلاق مبارات و نمونه دادخواست طلاق مبارات را مورد بررسی قرار می دهیم .



 

طلاق مبارات و شرایط آن

بر اساس ماده 1147 قانون مدنی " طلاق خلع آن است که زن به واسطه کراهتی که از شوهر خود دارد ، در مقابل مالی که به وی می دهد طلاق بگیرد ؛ اعم از اینکه مال مزبور عین مهریه یا معادل آن یا بیشتر یا کمتر از مهر باشد " اما " طلاق مبارات آن است که کراهت از طرفین باشد ؛ ولی در این صورت عوض باید زائد بر مهر نباشد " . بر این اساس طلاق مبارات به این معناست که زن و مرد از هم کراهت داشته باشند و با توافق با یکدیگر حاضر باشند از هم جدا شوند که این نوع طلاق تحت عنوان طلاق توافقی نیز شناخته می شود و زن و مرد با مشخص نمودن تکلیف موضوعات مالی و غیر مالی مثل پرداخت مهریه ، استرداد جهیزیه زن ، اجرت المثل زن ، نفقه فرزندان ، حضانت فرزندان و ... از هم جدا می شوند . برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد طلاق خلع و طلاق مبارات ، عده طلاق مبارات و رجوع از طلاق مبارات کلیک کنید .

 

نحوه تنظیم دادخواست طلاق مبارات

در قسمت قبل به بررسی اینکه طلاق مبارات به چه معناست و شرایط آن چیست پرداخته شد ؛ اما اجرای طلاق مبارات نیازمند ارائه دادخواست به دادگاه خانواده می باشد . به همین دلیل در این قسمت قصد داریم به بررسی دادخواست طلاق مبارات و نحوه تنظیم دادخواست طلاق مبارات می پردازیم .

در خصوص دادخواست طلاق مبارات لازم به ذکر است این دادخواست مانند سایر دادخواست ها تنظیم می شود و پیوست های دادخواست نیز به آن ارائه می شود . برای آشنایی بیشتر با نحوه تنظیم دادخواست کلیک کنید .

از جمله دلایل و پیوست های دادخواست طلاق مبارات می توان به عقد نامه زوجین ، شناسنامه و کارت ملی زوجین و صورت جلسه توافقات بین زوجین اشاره نمود .

علاوه بر نحوه تنظیم دادخواست طلاق مبارات ، لازم به ذکر است که این نوع دادخواست در دادگاه خانواده مورد رسیدگی قرار می گیرد . به این منظور برای تنظیم دادخواست طلاق مبارات باید در شهرهایی که دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تاسیس شده است ، به این دفاتر مراجعه نمود . برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص اینکه صلاحیت دادگاه خانواده چیست کلیک کنید .

 

 

 

نمونه دادخواست طلاق مبارات

ریاست محترم دادگاه های خانواده …........

با سلام

احتراما به استحضار می رساند که اینجانبان بر اساس سند ازدواج شماره ….......... دفتر خانه …........... در عقد نکاح دائم یکدیگر می باشیم ولی به دلیل اختلافات فی ما بین از دادگاه تقاضای طلاق توافقی داریم ؛ بنابراین از کل مهریه که ............… سکه بهار آزادی می باشد تعداد …........... سکه در قبال طلاق از جانب زوجه بذل می شود و زوج قبول بذل دارد و مقدار …......... سکه باقی مانده به صورت ماهانه …......... سکه پرداخت می گردد و ............... فرزند مشترک ….....…….. ساله در حضانت ................ است و نفقه ایشان ماهانه …......….. تومان به عهده زوج می باشد . علاوه بر این جهیزیه زوجه تا قبل از اجرای صیغه طلاق مسترد خواهد شد و زوجین دیگر ادعایی نسبت به هم ندارند . لذا صدور گواهی عدم امکان سازش مورد استدعاست .

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نمونه دادخواست طلاق مبارات در کانال تلگرام حقوق خانواده عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون نمونه دادخواست طلاق مبارات پاسخ دهند .

منبع : نمونه دادخواست طلاق مبارات و نحوه تنظیم آن

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/zrzZ
نظرتان را بنویسید