شرحی درباره نحوه برگزاری المپیاد

شرحی درباره نحوه برگزاری المپیاد
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مهسا علیزاده

المپیاد کامپیوتر طی چند مرحله برگزار می شود و دانش آموزان به شرط کسب نمره حد نصاب لازم در هر مرحله ، امکان ورود به مرحله بعدی را خواهند داشت. سوالات المپیاد کامپیوتر دانش آموزی در هر مرحله متفاوت بوده ولی مبنای طراحی سوالات ، کتاب های دوره دوم متوسطه است.

مرتبط بخوانید : المپیاد کامپیوتر – شرایط و راهنمای شرکت در المپیاد کامپیوتر – منابع المپیاد کامپیوتر

مرحله اول

مرحله اول المپیاد کامپیوتر یک آزمون تستی چند گزینه ای برای انتخاب در سطح استانی برگزار می شود. تعداد شرکت کنندگان مرحله اول المپیاد کامپیوتر معمولا حدود 10 هزار نفر است که حداکثر 2 هزار نفر آنها می توانند وارد رقابت استانی شوند.

مرحله دوم

در مرحله دوم المپیاد کامپیوتر یک آزمون تستی و یک آزمون تشریحی طی دو روز برگزار می شود و برگزدیدگان وارد رقابت کشوری خواهند شد. در مرحله دوم دانش آموزانی می توانند شرکت کنند که از مرحله اول نره قبولی را به دست آورند و و تعداد قبول‌ شدگان مرحله دو حدود دو برابر ظرفیت دوره تابستانی است.

آزمون مقدماتی برنامه‌ نویسی

آزمون مقدماتی برنامه‌ نویسی شامل یک آزمون تمرینی و دو آزمون انتخابی است که در آن یک کامپیوتر برای کمک گرفتن در حل مسائل ، در اختیار دانش آموز قرار د اده می شود. پاسخ نهایی این مرحله فقط یک عدد است که روی برگه نوشته شده و تصحیح می شود. دانش آموزانی که پاسخ صحیح را بدهند ، وارد دوره تابستانی می شوند که تعداد آنها حداکثر 35 نفر خواهد بود.

دوره تابستانی

در دوره تابستانی ، مطالبی از علوم کامپیوتر تدریس می شود که در دبیرستان مطرح نمی شوند. همچنین کلاس های تمرین برنامه نویسی و حل مسئله در این دوره برگزار می شوند و آزمون های منظم تشریحی نیز به طور منظم اجرا می شوند. شرکت کنندگان دوره تابستانی المپیاد کامپیوتر ، منتتخبین آزمون مقدماتی برنامه‌ نویسی و دارندگان مدال نقره المپیاد کامپیوتر سال های گذشته تشکیل می دهند.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/p4Mr
نظرتان را بنویسید