نمونه سوالات امتحان کار و فناوری هفتم با پاسخ تشریحی

نمونه سوالات امتحان کار و فناوری هفتم با پاسخ تشریحی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
دانش آموزان پایه هفتم برای آمادگی بیشتر در امتحانات نوبت اول و دوم درس  کار و فناوری هفتم متوسطه ، می توانند علاوه بر مطالعه و تمرین مباحث و مطالب کتاب درسی ، نمونه سوالات  کار و فناوری این پایه تحصیلی را نیز دریافت کرده و با حل آن ها اشکلات درسی خود را برطرف سازند .




درس  کار و فناوری هفتم از جمله درس هایی است که دانش آموزان نسبت به مطالب و مباحث ارائه شده در آن دچار نگرانی و اضطراب می شوند و یادگیری مباحث  کار و فناوری را سخت و دشوار می دانند . این مسئله به این دلیل در ذهن دانش آموزان ایجاد می شود که آن ها آشنایی کافی با نحوه حل سوالات و راه حل های گوناگون آن ها نداشته و در برخی مواقع متوجه منظور کلی سوالات  کار و فناوری نمی شوند .

دانش آموزان کلاس هفتم در صورتی که با انواع نمونه سوالات درس  کار و فناوری هفتم متوسطه آشنا شده و با امتحان کردن راه حل های گوناگون به آن ها پاسخ دهند ، علاوه بر آشنایی با میزان سختی سوالات ، اشکالات و ضعف های آموزشی خود را نیز در درس  کار و فناوری برطرف می سازند .

به همین منظور در ادامه این مقاله چند سری از سوالات نوبت اول و دوم  کار و فناوری هفتم و تمرینات مربوط به هریک از فصل های این درس ، به صورت رایگان برای دانلود دانش آموزان پایه هفتم ارائه شده است .

همچنین به منظور دسترسی سریع تر به مطالب درسی عنوان شده در کتاب  کار و فناوری هفتم متوسطه اول  نسخه الکترونیکی و رایگان این کتاب نیز در اختیار اولیا و دانش آموزان قرار گرفته است . 



دانلود نمونه سوالات امتحان کار و فناوری هفتم نوبت اول ( دی ماه )
امتحانات نوبت اول دی ماه همراه برای دانش آموزان پایه هفتم و حتی والدین آن ها نگران کننده بوده است . دلیل این نگرانی و اضطراب این است که دانش آموزان برای اولین بار با سوالات امتحانی نیمی از کتاب  کار و فناوری پایه هفتم مواجه می شوند و آشنایی قبلی از نوع سوالات این درس و میزان سختی آن ها ندارند .

با توجه به این موضوع بهتر است برای رفع این اضطراب و نگرانی ، دانش آموزان پایه هفتم ، نمونه سوالات امتحانی نوبت اول  کار و فناوری سال های قبل را مطالعه نمایند تا با نوع سوالات و راه حل های آن ها بهتر آشنا شوند .

به همین دلیل در این قسمت چند سری از نمونه سوالات امتحانی نوبت اول  کار و فناوری هفتم متوسطه اول برای دانلود رایگان دانش آموزان قرار گرفته است . 



    

نمونه سوالات امتحانی کار و فناوری هفتم نوبت اول
سوالات امتحانی کار و فناوری هفتم ( سری 1 )
سوالات امتحانی کار و فناوری هفتم ( سری 2 )
سوالات امتحانی کار و فناوری هفتم ( سری 3 )


چند سری از سوالات عنوان شده در نمونه سوالات نوبت اول  کار و فناوری هفتم متوسطه عبارتند از :

 ارتفاع گيره ميز كار تا چه اندازه بايد باشد؟

 هنگام دريل كاری اگر مته عمود برسطح كار نباشد در اين صورت؟

 به كدام لبه تخته رسم لبه كار می گويند؟

 ويژگی های كاغذ نقشه كشی را بنويسيد؟

 نقشه سه نما قطعه را از كدام سمت ها رسم می كنند؟

 دومورد از وسايل مورد نياز كه از چوب بدست می آيد را نام ببريد؟






دانلود نمونه سوالات امتحان کار و فناوری هفتم نوبت دوم ( خرداد ماه )
امتحانات نوبت دوم یا خرداد ماه پایه هفتم با توجه به این که امتحانات پایانی هفتم محسوب شده و تمامی مطالب کتاب های درسی را شامل می شود ، علاوه بر اهمیت بسیار بالایی که دارند باعث نگرانی و استرس دانش آموزان نیز می شوند .

با توجه به این که امتحان نوبت دوم درس  کار و فناوری پایه هفتم تمام مباحث آموزش داده شده در این کتاب درسی را شامل می شود ، لذا نیاز به مطالعه سوالات بیشتر و متنوع تری نیز دارد ، بنابراین برای آشنایی بیشتر دانش آموزان هفتمی با نوع سوالات امتحانی نوبت دوم  کار و فناوری هفتم متوسطه اول و رفع نگرانی والدین و دانش آموزان از بابت تنوع سوالات این درس ، در این قسمت چند سری از نمونه سوالات نوبت دوم  کار و فناوری هفتم قرار گرفته است .



    

نمونه سوالات امتحانی کار و فناوری هفتم نوبت اول
سوالات امتحانی کار و فناوری هفتم ( سری 1 )
سوالات امتحانی کار و فناوری هفتم ( سری 2 )
سوالات امتحانی کار و فناوری هفتم ( سری 3 )


چند سری از سوالات عنوان شده در نمونه سوالات نوبت دوم  کار و فناوری هفتم متوسطه عبارتند از :



  کاربرد مقیاس چیست و رابطه آن چیست؟

 کود چیست وچند دسته اند؟

 سوهان وچوب سای برای چه استفاده می شود؟

 فراورده های چوبی را مثال بزنید و توضیح دهید

 فواید پرورش گیاهان چیست؟

 دکمه های تعاملی چه کمکی به ما می کنند؟






دانلود کتاب درس کار و فناوری هفتم
برای یادگیری بهتر مطالب درس  کار و فناوری هفتم بهتر است بیشتر مواقع کتاب این درس را به همراه داشته باشید تا در صورت ایجاد سوال و یا هر گونه اشکال در یادگیری مطالب درسی  کار و فناوری هفتم متوسطه اول ، به کتاب درسی آن مراجعه کرده و ایرادات خود را برطرف سازید .

اما در بسیاری از مواقع نمی توان کتاب درسی را همراه خود داشت و یا به راحتی به آن دسترسی پیدا کرد . راه حل در نظر گرفته شده برای این مشکل ارائه نسخه الکترونیکی کتاب درس  کار و فناوری هفتم می باشد . 

دانش آموزان با دریافت نسخه الکترونیکی کتاب  کار و فناوری هفتم از طریق مراجعه به مقاله زیر ، می توانند بدون پرداخت هیچ هزینه ای ، کتاب درسی خود را ذخیره کرده و همواره به آن دسترسی داشته باشند .



در ادامه بخوانید: کتاب درس کار و فناوری هفتم


برای اطلاع از آخرین اخبار مربوط به دروس و نمونه سوالات مربوط به پایه هفتم می توانید عضو کانال تلگرامی هیوا شده و یا صفحه اینستاگرام هیوا را دنبال نمایید . همچنین برای مشاوره نحوه برنامه ریزی دروس پایه هفتم می تواند با مشاورین مرکز خدمات مشاوره تحصیلی هیوا تماس گرفته و از ان ها کمک بگیرید .






سوالات متداول


1- آیا درجه سختی نمونه سوالات امتحان کار و فناوری هفتم با پاسخ تشریحی متفاوت است ؟
بله . در این مقاله می توانید نمونه سوالات امتحان کار و فناوری هفتم با پاسخ تشریحی با درجه سختی متفاوت را مشاهده کرده و نمونه سوالات متناسب را دانلود نمایید .




2- چگونه می توانیم نمونه سوالات امتحان کار و فناوری هفتم با پاسخ تشریحی را دانلود کنیم ؟
شما می توانید با مراجعه به مقاله نمونه سوالات امتحان کار و فناوری هفتم با پاسخ تشریحی در نوبت اول و دوم را مشاهده و دانلود نمایید .




3- یکی از بهترین روش های بالا بردن آمادگی دانش آموزان برای امتحانات چیست ؟
حل کردن نمونه سوالات مدارس مختلف و آشنایی با انواع سوالات امتحانی یکی از مهم ترین راه های آمادگی برای امتحانات می باشد که در این مقاله می توانید نمونه سوالات امتحان کار و فناوری هفتم با پاسخ تشریحی را دریافت کنید .

منبع : نمونه سوالات امتحان کار و فناوری هفتم با پاسخ تشریحی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/qz0p
نظرتان را بنویسید