نمونه اظهارنامه مطالبه طلب

نمونه اظهارنامه مطالبه طلب
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw

در این مقاله به برسی یک نمونه اظهارنامه مطالبه طلب می پردازیم . 

 

فرض کنید شما به دوست خود مبلغی پول می دهید تا در زمان مشخصی به شما برگرداند به احتمال زیاد شما بر اساس اعتماد و دوستی و اینکه از برگرداندن پولتان آسوده خاطر بوده اید این تصمیم را گرفته اید اما برخلاف انتظار شما ، دوستتان در موعد سررسید وجه را به شما بر نمی گرداند . بعد از این شما باید از دوست خود به شیوه های قابل استنادی اجرای تعهدش را بخواهید و به او یاد آوری کنید که موعد پرداخت وجه رسیده است و باید آن را برگرداند بعد از انجام این اقدامات ممکن است دوست شما وجه را به شما برگرداند و ممکن است برنگرداند ، در صورتی که او از پرداخت وجه خودداری کند شما می توانید مراحل قانونی مطالبه وجه خود را طی کنید یکی از این مرحله که می توان گفت اولین مرحله از تشریفات مطالبه وجه است ، ارسال اظهارنامه است . از این رو ما در این مقاله به بررسی یک نمونه اظهارنامه مطالبه طلب می پردازیم . 



 

نمونه اظهارنامه مطالبه طلب

وقتی کسی علی رغم سررسید زمان پرداخت دین و هم چنین تذکرات شما ، همچنان از پرداخت طلب خود ، امتناع می کند می توان علیه او دعوی مطالبه اقامه کرد . برای اقامه دعوی ابتدا باید اظهارنامه ای برای طلبکار ارسال کرد . اظهارنامه مطالبه طلب را می توان از طریق سامانه ثنا و یا مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ، ارسال کرد . در اظهارنامه مطالبه وجه باید نکاتی مانند سررسید موعد پرداخت و میزان طلب حتما درج شود . در زیر می توانید یک نمونه اظهارنامه مطالبه طلب را مشاهده کنید : 

 

 

 

​برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نمونه اظهارنامه مطالبه طلب در کانال تلگرام موضوعات حقوقی مراجعه شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون نمونه اظهارنامه مطالبه طلب پاسخ دهند . 

منبع : نمونه اظهارنامه مطالبه طلب

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/MkEQ
نظرتان را بنویسید