شرایط هدایت تحصیلی رشته تجربی 1401 -1402

شرایط هدایت تحصیلی رشته تجربی 1401 -1402
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

تحصیل در رشته علوم تجربی 1401 - 1402 تنها برای افرادی که شرایط هدایت تحصیلی رشته تجربی را دارا می باشند، امکان پذیر است. دانش آموزان علاقمند به رشته تجربی باید حداقل معدل لازم برای ورود به این رشته تحصیلی را کسب کرده و سپس اقدام به انتخاب آن برای رشته دبیرستان نمایند.

 

مشاغل و جایگاه علمی و اجتماعی رشته علوم تجربی، بسیاری از دانش آموزان و والدین آنان را ترغیب به انتخاب این رشته در دوره دوم متوسطه می نماید. بسیاری از خانواده ها معتقدند فرزندانشان با تحصیل در رشته علوم تجربی آینده ای موفق خواهند داشت.

لازم به ذکر است دانش آموزانی که قصد ورود به رشته تجربی 1401 - 1402 را دارند، می بایست از شرایط هدایت تحصیلی این رشته مطلع بوده و با آگاهی کامل اقدام به انتخاب رشته تجربی به عنوان رشته دبیرستان خود نمایند. انتخاب رشته یکی از مهم ترین مراحل تحصیلی هر دانش آموزی است و انتخاب درست آن، باعث بروز نقاط مثبت و تقویت آن ها در آینده تحصیلی دانش آموز خواهد شد.

به دلیل اهمیت اطلاع از شرایط هدایت تحصیلی رشته تجربی بر آن شدیم تا در این مقاله تمامی شرایط لازم جهت ورود به این رشته را توضیح دهیم تا متقاضیان رشته تجربی با آگاهی کامل اقدام به تکمیل فرم های هدایت تحصیلی خود نمایند.

 

شرایط فردی هدایت تحصیلی رشته تجربی

دانش آموزانی که از بین رشته های تحصیلی دبیرستان، شاخه علوم تجربی را به عنوان رشته پایه دهم خود انتخاب می نمایند باید این مسئله را در نظر بگیرند که آیا استعداد و توانایی لازم برای ورود به این شاخه تحصیلی را دارند یا خیر.

از جمله مواردی که دانش آموزان را با میزان توانایی خود برای ورود به هریک از رشته های تحصیلی من جمله رشته تجربی آشنا می سازد، فرآیند هدایت تحصیلی پایه نهم می باشد. دانش آموزان همزمان با شرکت در سایت همگام آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی از میزان علاقه و استعداد خود برای انتخاب رشته علوم تجربی آشنا شده و با آگاهی بیشتری وارد این رشته تحصیلی می گردند.

برای آشنایی بیشتر دانش آموزان با موارد فردی مربوط به انتخاب رشته تجربی در انتخاب رشته دبیرستان، در این بخش به شرح شرایط فردی هدایت تحصیلی رشته تجربی می پردازیم.

 

شرایطی که در هدایت تحصیلی پایه نهم متوسطه در خصوص توانایی های خود فرد و همچنین و بر نمرات نهایی که از جانب مشاوران دریافت می کند، تاثیر دارد عبارتند از:

 

داشتن نمرات خوب در درس های ریاضی و علوم و علاقه به آن ها

 

داشتن استعداد و علاقه به علوم آزمایشگاهی و مواد

 

علاقه به مشاغل پزشکی، زمین شناسی, جانور شناسی و سایر مشاغل مرتبط با این رشته

 

داشتن پشتکار کافی در یادگیری موارد آموزشی مربوط به علوم شیمیایی و ترکیبات

 

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط انتخاب رشته انواع رشته های نظری، می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

حتما بخوانید: شرایط انتخاب رشته انواع رشته های نظری

 

 

شرایط آموزشی هدایت تحصیلی رشته تجربی

برای انتخاب رشته تجربی علاوه بر داشتن علاقه و استعداد، کسب حداقل نمرات لازم مربوط به دروس این رشته تحصیلی نیز ضروری می باشد. دانش آموزانی که در انتخاب رشته پایه نهم خود قصد ورود به رشته تجربی را دارند، باید حداقل نمرات لازم در ارزشیابی های دروس ریاضی و علوم تجربی را کسب نمایند تا اجازه ثبت نام در این رشته را دریافت کنند.

 

شرایط آموزشی هدایت تحصیلی رشته تجربی عبارتند از:

 

حداقل ضریب مجموع نمرات دروس ریاضی و علوم تجربی در سه پایه متوسطه (هفتم، هشتم، نهم) باید 42 باشد.

 

نمره درس ریاضی و علوم تجربی در سه سال اول متوسطه با ضریب 3 محاسبه می شود.

 

حداقل معدل در نظر گرفته شده برای ورود به رشته علوم تجربی نمره بالای 14 می باشد.

 

اگر در مورد مشاوره انتخاب رشته نهم به دریافت اطلاعات بیشتر تمایل دارید، می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید: مشاوره انتخاب رشته نهم

 

 

 

 

نحوه دریافت فرم هدایت تحصیلی رشته تجربی از سایت پادا

دانش آموزانی که قصد دارند رشته تجربی را برای تحصیل در پایه تحصیلی دهم متوسطه دوم انتخاب نمایند، باید در مهلت تعیین شده فرم شماره 6 هدایت تحصیلی پایه نهم را دریافت کرده و گزینه های مربوط به انتخاب رشته خود را تکمیل نمایند.

 

در سال های گذشته دریافت فرم هدایت تحصیلی از طریق سایت همگام انجام می گرفت اما با توجه به تغییرات ایجاد شده و به روزرسانی های انجام شده دریافت فرم هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم از طریق مراجعه به سایت پادا انجام می پذیرد.

 

با توجه به موارد عنوان شده و ارائه اطلاعات بیشتر در این بخش به شرح مراحل دریافت فرم هدایت تحصیلی نهمبه صورت راهنمای تصویری می پردازیم.

 

راهنمای تصویری نحوه دریافت برگه هدایت تحصیلی پایه نهم

 

ابتدای آدرس اینترنتی سایت پادا که pada.medu.ir می باشد را در مرورگر خود وارد کنید.

 

شرایط هدایت تحصیلی رشته تجربی

 

در صفحه باز شده وارد بخش مربوط به دریافت کارنامه شوید.

 

پیش نیاز های انتخاب رشته تجربی 1401 - 1402

 

در آخر اطلاعات خواسته شده در هر قسمت را به درستی و بادقت وارد کرده و روی گزینه ورود کلیک کنید تا بتوانید صفحه مربوط به دریافت و تکمیل فرم هدایت تحصیلی را مشاهده نمایید.

 

انتخاب رشته نهم به دهم تجربی 1401 - 1402

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره سایت پادا و آشنایی بیشتر با امکانات این سامانه می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

در ادامه بخوانید: پادا

 

 

 

دانش آموزان می توانند جهت اطلاع از آخرین اخبار مربوط به شرایط هدایت تحصیلی رشته تجربی، عضو کانال تلگرامی مدارس هیوا شده و یا صفحه اینستاگرام مدارس هیوا را دنبال نمایند. همچنین در صورت داشتن هر گونه سوال یا ابهامی در رابطه با رشته تجربی و تکمیل فرم هدایت تحصیلی، می توانید با استفاده از خدمات تلفنی با مشاوران مجرب هیوا تماس گرفته و پاسخ سوالات خود را جویا شوید.

 



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ شرایط فردی تاثیر گذار در هدایت تحصیلی رشته تجربی چه مواردی هستند؟

✔️ از جمله موارد موثر در انتخاب و هدایت تحصیلی رشته تجربی میزان علاقه و استعداد دانش آموز است و سایر جرئیات تکمیلی در این مقاله به صورت کامل ذکر شده است.



 

2- ✔️ آیا ورود به رشته علوم تجربی نیازمند داشتن حداقل نمرات می باشد؟

✔️ بله ورود به رشته علوم تجربی نیز همچون سایر رشته های دیگر نیاز به داشتن حداقل معدل و نمره لازم می باشد که در این به مقاله به شرح کامل آن پرداخته شده است.



 

3- ✔️ شرایط تحصیلی و آموزشی دانش آموز تا چه حد بر هدایت تحصیلی رشته تجربی تاثیرگذار است؟

✔️ از جمله ملاک های موفقیت در رشته تجربی داشتن استعداد تحصیلی و میزان یادگیری مطالب توسط دانش آموزان می باشد که در مقاله فوق به شرح کامل عوامل مربوطه پرداخته ایم.

منبع : شرایط هدایت تحصیلی رشته تجربی 1401 -1402

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/XNgA
نظرتان را بنویسید