شرایط هدایت تحصیلی رشته انسانی 1401 -1402

شرایط هدایت تحصیلی رشته انسانی 1401 -1402
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

علاقمندان به تحصیل در رشته علوم انسانی باید تمام شرایط رشته انسانی را در نظر گرفته و بر اساس آن ها اقدام به انتخاب این رشته تحصیلی نمایند. شرایط هدایت تحصیلی رشته انسانی 1401 - 1402 به دو بخش فردی و آموزشی تقسیم می شود که موفقیت در این رشته وابسته به هر دو جنبه این شرایط می باشد.

 

ورود به رشته تحصیلی علوم انسانی نسبت به سایر رشته های شاخه نظری آسان تر بوده و شرایط نسبتا بهتری دارد. رشته علوم انسانی شامل دروس فلسفی، ادبی، حقوقی و مباحث مختلف روانشناسی می باشد که می تواند برای بسیاری از دانش آموزان جالب و دلنشین باشد.

دانش آموزانی که علاقمند به تحصیل در این رشته می باشند، باید شرایط هدایت تحصیلی رشته انسانی 1401 - 1402 را رعایت نمایند تا ورود به این رشته و تحصیل در آن برای آن ها موفقیت آمیز باشد. همچنین تصمیم گیری درست در رابطه با انتخاب رشته پایه نهم، می تواند موفقیت تحصیلی دانشگاهی دانش آموزان پایه نهم را نیز رقم بزند.

با توجه به این که رشته علوم انسانی از دروس و مطالب مختلفی تشکیل شده و شرایط هدایت تحصیلی ورود به این رشته تحصیلی ممکن است برای بسیاری نامفهوم باشد، لذا در ادامه این مقاله به بررسی جزئیات و ابعاد مختلف شرایط هدایت تحصیلی رشته انسانی برای آگاهی بخشی به دانش آموزان پایه نهم متوسطه اول، می پردازیم.

 

زمان دریافت فرم شرایط هدایت تحصیلی رشته انسانی

مهلت در نظر گرفته شده برای دریافت فرم شرایط هدایت تحصیلی رشته انسانی و زمان انتخاب رشته نهم به دهم، هر ساله توسط وزارت آموزش و پرورش اعلام می گردد. دانش آموزان باید در زمان هدایت تحصیلی پایه نهم به سامانه پادا مراجعه کرده و فرم هدایت تحصیلی خود را دریافت نمایند.

 

 

به اطلاع دانش آموزان پایه نهم متوسطه می رسانیم که زمان انتخاب رشته توسط وزارت آموزش و پرورش هنوز اعلام نشده که به محض انتشار، در این قسمت قرار خواهد گرفت.

 

در صورتی که مایل به اطلاع از اخبار و زمان های اعلام شده برای اعلام نتایج هدایت تحصیلی نهم هستید، می توانید به مقاله زیر مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید: زمان اعلام نتایج هدایت تحصیلی نهم

 

 

نحوه دریافت فرم شرایط هدایت تحصیلی رشته انسانی

دانش آموزان برای شرکت در فرآیند هدایت تحصیلی نیاز به تکمیل فرم های مربوط به این فرآیند تحصیلی دارند. فرم های شرایط هدایت تحصیلی رشته علوم انسانی انواع مختلفی دارد که هر کدام از آن ها به طور مستقل مربوط به والدین، معلمان، مشاوران و دانش آموزان می گردند.

 

دانش آموزان پایه نهم در سال های گذشته هنگام انتخاب رشته دبیرستان خود به سامانه همگام مراجعه می کردند و فرم مورد نظر را دریافت می کردند، اما شرایط در سال تحصیلی جدید دچار تغییراتی شده است.

 

فرم شرایط هدایت تحصیلی ورود به رشته انسانی در حال حاضر از طریق مراجعه به سامانه دانش آموزی پادا به آدرس pada.medu.ir که درگاه دانش آموزی سامانه سیدا می باشد، امکان پذیر است. لذا در این قسمت به شرح مراحل دریافت این فرم به صورت راهنمای تصویری می پردازیم.

 

راهنمای تصویری نحوه دریافت فرم شرایط هدایت تحصیلی رشته انسانی

 

۱ابتدای آدرس اینترنتی سایت پادا که pada.medu.ir می باشد را در مرورگر خود وارد کنید.

 

شرایط هدایت تحصیلی رشته انسانی

 

۲در صفحه باز شده وارد بخش مربوط به دریافت کارنامه شوید.

 

انتخاب رشته نهم به دهم انسانی 1401 - 1402

 

۳در آخر اطلاعات خواسته شده در هرقسمت را به درستی و بادقت وارد کرده و روی گزینه ورود کلیک کنید تا بتوانید صفحه مربوط به دریافت و تکمیل فرم هدایت تحصیلی را مشاهده نمایید.

 

 پیش نیاز های انتخاب رشته انسانی

 

برای داشتن انتخاب رشته مناسب در پایه دهم باید تمام موارد مربوط به رشته های تحصیلی مختلف را بررسی کرده و با افراد متخصص به مشورت و مشاوره بپردازید که با مطالعه مقاله زیر می توانید تا حد زیادی به این اطلاعات دست پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: مشاوره انتخاب رشته نهم

 

 

 

 

شرایط هدایت تحصیلی رشته انسانی در زمینه های فردی

افرادی که علاقه به تحصیل در رشته علوم انسانی که یکی از انواع رشته های نظری دبیرستان می باشد را دارند، باید به توانایی ها و استعداد های خود برای ورد به این رشته تحصیلی نیز توجه کنند.

 

انتخاب رشته پایه نهم از جمله انتخاب های مهم هر دانش آموزی است که می تواند آینده تحصیلی و حتی شغلی او را رقم زده و در مواقعی دگرگون سازد. دانش آموزانی که به پیش نیاز ها و شرایط هدایت تحصیلی رشته انسانی از جنبه های شخصی آن بی توجه هستند در تحصیل در این رشته و حتی یادگیری مباحث آن نیز ناموفق خواهند بود.

 

با توجه به این که بررسی شرایط هدایت تحصیلی رشته انسانی از لحاظ ابعاد شخصیتی و فردی دانش آموزان دارای اهمیت می باشد، لذا در این بخش به شرح هریک از این شرایط و پیش نیاز ها می پردازیم.

 

شرایط هدایت تحصیلی رشته انسانی در زمینه های فردی به ترتیب زیر می باشد:

 

علاقه به اصول فلسفی و دروس حفظی

 

داشتن ذهن خلاق برای تحلیل مطالب شخصیتی و روانشناختی

 

داشتن حافظه قوی برای حفظ و بخاطر سپردن موضوعات و مطالب مختلف

 

علاقه به تحقیق و جست و جو درباره اصول و مطالب فقهی و اسلامی

 

علاقه به حفظیات و ارتباط کم با دروس محاسباتی

 

در صورت تمایل به کسب اطلاعات درباره سامانه اطلاع رسانی هدایت تحصیلی، می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید: سامانه اطلاع رسانی هدایت تحصیلی

 

 

 

شرایط هدایت تحصیلی رشته انسانی در زمینه های آموزشی

رشته تحصیلی علوم انسانی نسبت به رشته های دیگر شاخه نظری از شرایط تحصیلی راحت تری برخوردار است. داشتن نمرات مناسب در کارنامه تحصیلی و امتیاز کافی در فرم های هدایت تحصیلی که از طریق مراجعه به سایت هدایت تحصیلی نهم قابل دریافت می باشد، از جمله مواردی هستند که جزو شرایط هدایت تحصیلی رشته انسانی در ابعاد آموزشی آن می باشند.

 

با توجه این که انتخاب رشته دبیرستان، رشته انسانی نیز طرفداران خود را دارد، لذا در این بخش به شرح شرایط هدایت تحصیلی رشته انسانی از لحاظ آموزشی می پردازیم.

 

شرایط هدایت تحصیلی رشته انسانی در زمینه های آموزشی عبارتند از:

 

حداقل ضریب مجموع نمرات دروس مطالعات اجتماعی، زبان و ادبیات فارسی، عربی در سه پایه متوسطه (هفتم، هشتم، نهم) باید 42 باشد.

 

محاسبه نمرات دروس زیر با ضرایب ذکر شده انجام می پذیرد:

 

نمره زبان و ادبیات فارسی در سه سال اول متوسطه با ضریب 4

 

نمره درس مطالعات اجتماعی در سه سال اول متوسطه با ضریب 3

 

نمره درس عربی در سه سال اول متوسطه با ضریب 2

 

داشتن حداقل معدل 14 برای تحصیل در رشته علوم انسانی الزامی است.

 

حتما بخوانید: با چه نمره هایی در نهم متوسطه انتخاب رشته می کنیم

 

دانش آموزان می توانند جهت اطلاع از آخرین اخبار مربوط به شرایط هدایت تحصیلی رشته انسانی، عضو کانال تلگرامی مدارس هیوا شده و یا صفحه اینستاگرام مدارس هیوا را دنبال نمایند. همچنین در صورت داشتن هر گونه سوال یا ابهامی در رابطه با رشته انسانی و تکمیل فرم هدایت تحصیلی می توانید با استفاده از خدمات تلفنی با مشاوران مجرب هیوا تماس گرفته و پاسخ سوالات خود را جویا شوید.



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ شرایط هدایت تحصیلی رشته انسانی شامل چه مواردی می شود؟

✔️ این شرایط به دو دسته فردی و آموزشی تقسیم می شود که در این مقاله درباره هریک توضیح داده شده است.



 

2- ✔️ شرایط تحصیلی ورود به رشته انسانی چیست؟

✔️ ورود به این رشته نیازمند داشتن حداقل نمره و معدل کافی می باشد که در این مقاله درمورد آن توضیح داده شده است.



 

3- ✔️ زمان دریافت فرم شرایط هدایت تحصیلی رشته انسانی چه زمانی است؟

✔️ دانش آموزان پس از اتمام امتحانات و با اعلام آموزش و پرورش می توانند اقدام به دریافت این فرم نمایند که در مقاله فوق تاریخ دریافت به طور دقیق ذکر شده است.

منبع : شرایط هدایت تحصیلی رشته انسانی 1401 -1402

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/8jvl
نظرتان را بنویسید