اطلاعیه نیمسال دوم کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 98 - 99

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
اطلاعیه نیمسال دوم کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 98 - 99 منتشر شد .

دانشگاه آزاد در دستورالعملی به روسای واحدهای دانشگاه آزاد در استان ها، مصوبات جدید آموزشی این دانشگاه را اعلام کرد که متن آن به شرح زیر است :



امور آموزش و پژوهش حوزه معاونت علوم پزشکی

پیرو مصوبه 17 فروردین ماه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا و نامه معاون آموزشی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، کماکان فعالیت دانشگاهها از طریق ارائه دروس به صورت مجازی انجام شود. در رابطه با دانشجویان دوره‌های تحصیلات تکمیلی PHD و ارشد از تاریخ 30 فروردین به بعد با برنامه‌ریزی گروه آموزشی و با تمهیدات به عمل آمده و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند تحصیلات خود را به صورت حضوری در دانشگاه ادامه دهند .

حضور دستیاران ، اینترن‌ها و دانشجویان سایر رشته‌هایی که در مقطع کارورزی هستند ، در صورت ضرورت حضور جهت ارائه خدمات، الزامی است و طبق برنامه اعلام شده صورت پذیرد .

در خصوص ارائه آموزش های حضوری بعد از 30 فروردین برای بقیه دانشجویان ( به غیر از تحصیلات تکمیلی که در بند 2 قید شده است )، با توجه به شرایط روز و مصوبه‌ های ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تصمیم‌گیری خواهد شد . بعد از شروع برگزاری کلاس‌های حضوری ، با توجه به تأخیر به وجود آمده در برگزاری کلاسهای یاد شده ترم جاری تا زمان جبران جلسات عقب افتاده ، تمدید و سپس آزمون پایان ترم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد. زمان پایان ترم بر اساس زمان شروع ارائه دروس به صورت حضوری تعیین خواهد شد .



اخذ 6 واحد بدون پرداخت شهریه در ترم های بعد

آن دسته از دانشجویانی که در کلاس‌ های مجازی و امتحانات پایان ترم شرکت کرده و نمره قبولی أخذ نکرده اند ، می‌ توانند تا پایان سال تحصیلی 1400-1399 مازاد بر واحدهای انتخابی و تا سقف سه درس و حداکثر 6 واحد را مجدداً بدون پرداخت شهریه انتخاب و نمره خود را جبران کنند . ثبت نمرات جبرانی در کارنامه در ترم دوم سال 98 -99 خواهد بود . مسئول برنامه‌ریزی و اجرایی کردن مناسب این سیاست معاونان و رؤسای دانشکدههای علوم پزشکی واحدها خواهند بود .

در صورتی که محدودیت‌های زمانی و مکانی حاکم بر نیمسال جاری فراغت از تحصیل ، دانشجویان را با تأخیر مواجه سازد ، در نیمسال آتی به جبران فرصت از دست رفته امکان برخورداری از دروس معرفی به استاد تا دو درس نظری امکانپذیر است .

با توجه به حذف ترم تابستانی در حوزه پزشکی ، أخذ تا 26 واحد در ترم آتی صرفاً در مورد دانشجویانی که در ترم آتی فارغ التحصیل می شوند ، بلامانع است .



دانشجویان حضوری یا نیمه حضوری از پایان نامه خود دفاع کنند

برای آن دسته از دانشجویان که پیش از بروز وضعیت فعلی با تأیید استاد راهنما و مدیر گروه مربوطه آمادگی دفاع از پایان نامه یا رساله کارشناسی ارشد ، دکتری عمومی یا تخصصی و PHD را داشته و به دلیل محدودیت‌ های ناشی از ویروس کرونا جلسه دفاع آنها برگزار نشده ، در اسرع وقت نسبت به برگزاری جلسه دفاعیه تحت نظارت مسئولان ذیربط به صورت ترجیحاً الکترونیکی ، حضوری یا نیمه حضوری با رعایت الزامات بهداشتی و ضوابط اقدام شود .

با توجه به شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا جهت کاهش جابه‌جایی و تردد دانشجویان بعد از شروع کلاسهای حضوری ، پیشنهاد می‌ شود ؛ صرفاً امکان حضور دانشجو در کلاس‌های درسی ، عملی- آزمایشگاهی و کارآموزی، در بخشهای بالینی ( با توجه به کمبود عرصه بالینی در صورت موافقت واحد مبدأ و مقصد ) محل سکونت با ارائه مستندات فراهم آورده و بعد از امتحان ، گواهی گذراندن دوره و نمره اخذ شده جهت جلوگیری از هرگونه شبهات به صورت اتوماسیونی به معاونت علوم پزشکی سازمان اعلام و رونوشت نیز جهت واحد مبدأ اعلام شود .



برگزاری آزمون صلاحیت بالینی به صورت محدود/لزوم اخذ محوز 

در مورد برگزاری آزمون صلاحیت بالینی برای آن دسته از دانشجویان گروه پزشکی که دوره کارورزی را به اتمام رسانده و برای فراغت از تحصیل منتظر برگزاری آزمون مذکور است ، واحدها می توانند پس از أخذ مجوز از حوزه معاونت علوم پزشکی سازمان مرکزی ( که از این طریق نیز هماهنگی‌ های لازم صورت خواهد گرفت ) ، صرفاً به صورت محدود برای دانشجویانی که اصرار به شرکت در آزمون را دارند ، برگزار کنند .

با توجه به عدم برگزاری هیچ آزمونی در اردیبهشت ماه سال جاری ، برای برگزاری آزمون‌ها در خرداد ماه به بعد نیز در هفته‌ های آتی بسته به شرایط کل کشور تصمیم گیری و حداقل یکماه قبل از آزمون اطلاع رسانی خواهد شد . 



ضوابط مرتبط با امور آموزشی دانشجویان غیر پزشکی امور آموزشی غیر پزشکی

از تاریخ 16 فروردین ماه 99 حضور دانشجویان در کلاس درس مجازی تابع ضوابط و مقررات آموزشی است.

پیرو بخشنامه مورخ 10 فروردین ماه وزارت عتف و مصوبه مورخ 17 فروردین ماه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا دروس نظری و بخش نظری دروس نظری - عملی کلیه مقاطع تحصیلی در نیمسال دوم 99-98 به صورت مجازی و با هماهنگی مرکز فناوری اطلاعات و شبکه علمی دانشگاه برگزار شود . در مواردی که واحد/ مرکز دانشگاهی امکان (سخت افزار و نرم افزار) برگزاری کلاس از جمله دروس معارف به صورت مجازی دارند ، برگزاری کلاسها توسط واحد/ مرکز پس از تأیید ستاد آموزش مجازی استان و اعلام به ستاد مرکزی آموزش مجازی سازمان بلامانع است .


برگزاری کلاس های تحصیلات تکمیلی از 20 اردیبهشت ماه

واحدها و مراکز دانشگاهی می توانند از تاریخ 20 اردیبهشت ماه 1399 کلاس‌های تحصیلات تکمیلی را به صورت حضوری با رعایت پروتکل‌ های بهداشتی برگزار کنند . کلاس های حضوری مقاطع کاردانی و کارشناسی کماکان به صورت مجازی بوده و در صورت اعلام ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا مبنی بر عادی شدن وضعیت ، به صورت حضوری برگزار خواهد شد .

آن دسته از دانشجویانی که در کلاس‌ های مجازی شرکت کرده و تا سقف سه درس و حداکثر 6 واحد را در دوره کاردانی و کارشناسی ، نمرات کمتر از 12 و در دوره تحصیلات تکمیلی نمره کمتر از 14 کسب کنند ، می توانند تا پایان سال تحصیلی 1400-1399 مازاد بر واحدهای انتخابی مجدداً بدون پرداخت شهریه انتخاب واحد نموده و نمره خود را جبران کنند . مسئول برنامه‌ریزی و اجرایی کردن مناسب این سیاست معاونین آموزشی واحدها خواهند بود .

دروس عملی ، کارگاهی و آزمایشگاهی پس از امتحانات دروس نظری ، با هماهنگی حوزه آموزش واحدهای دانشگاهی طی برنامه اعلامی در ترم تابستان صورت گرفته و نمره درس در نیمسال دوم 99-98 ثبت خواهد شد .

در زمان شروع آموزش حضوری ، واحدها و مراکز آموزشی می‌ توانند روزهای فوق العاده ، ترجیحاً پنجشنبه و جمعه نسبت به انجام فعالیت‌ های آموزشی ( برگزاری کلاس درس ) و امور پژوهشی اقدام کنند .



برگزاری جلسات دفاع از پروپوزال، پیش دفاع و دفاع از پایان‌نامه/رساله

دانشجویان برای کلیه امور مربوط به تصویب عنوان ، دفاع از پروپوزال و دفاع از پایان نامه/رساله از طریق سامانه پژوهشیار اقدامات معمول اداری را انجام دهند .



جزییات فرایند دفاع و پیش دفاع/نحوه حضور اساتید راهنما و داور

فرایند انجام پیش دفاع و دفاع تحت یکی از دو حالت زیر خواهد بود : الف-اگر کلیه اساتید راهنما، مشاور و دانشجو بومی واحد تحصیلی دانشجو باشند . جلسه بصورت حضوری با رعایت پروتکلهای بهداشتی اعلام شده توسط معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود . اساتید داور تا عادی شدن شرایط می‌ توانند حضور مجازی داشته باشند .

در صورتی‌ که اساتید راهنما ، مشاور هم غیر بومی واحد تحصیلی دانشجو باشند . حضور مجازی ایشان بلامانع است . اگر دانشجو بومی واحد تحصیلی نباشد می تواند هر یک از فرایندهای پیش دفاع ( صرفاً دانشجویان دکترای تخصصی که متقاضی بهره مندی از بخشنامه شماره 63804/70 مورخ 27 آبان ماه 94 هستند ) یا دفاع از رساله را در نزدیکترین واحد دانشگاهی محل زندگی ( واحد میزبان ) انجام دهند . در این خصوص لازم است ابتدا دانشجو درخواست کتبی خود را به صورت غیر حضوری به مدیر گروه تخصصی در واحد مبدأ ارائه و در صورت تأیید احراز شرایط توسط واحد مبدأ ، در واحد دانشگاهی میزبان دفاع کند . با توجه به تبصره بند ج این دستورالعمل ، پیش دفاع یا دفاع حداکثر تا زمان اعلام ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا مبنی بر عادی شدن شرایط، به صورت مجازی برگزار شود .

واحدهای دانشگاهی باید امکانات و زیرساخت‌های لازم را توسط حوزه‌های معاونت پژوهشی/ علمی و فناوری اطلاعات و ارتباطات واحد به عنوان واحد میزبان برای دفاع دانشجویان سایر واحدهای دانشگاهی و دانشجویان خود تأمین کنند .

مجوز صادر شده توسط واحد مبدأ به همراه معرفی نامه برای برگزاری جلسه دفاع به نزدیکترین واحد دانشگاهی محل زندگی دانشجو (واحد میزبان) ارسال و رونوشت آن در اختیار دانشجو قرار داده شود .

دانشجو ( با همکاری واحد مبدأ ) موظف است با استادان راهنما، مشاور و داوران جهت حضور مجازی در جلسه پیش دفاع یا دفاع هماهنگی کند .

دانشجو در تاریخ تعیین شده جهت پیش دفاع یا دفاع به واحد دانشگاهی میزبان مراجعه نموده و با حضور مجازی استادان راهنما، مشاور و داوران و همچنین با حضور نمایندهای از حوزه تحصیلات تکمیلی واحد دانشگاهی میزبان به عنوان ناظر جلسه اقدام به دفاع نماید و پس از اتمام ، امضای هیأت داوران به صورت الکترونیکی در صورتجلسه أخذ شود .

واحد دانشگاهی میزبان ، صورت جلسه امضا شده پیش دفاع یا دفاع را به همراه نام‌ های با ندارد تأیید معاون پژوهش و فناوری/ علمی واحد مبنی بر تأیید صحت انجام جلسه ، به صورت الکترونیکی به واحد محل تحصیل دانشجو (مبدأ) ارسال نماید . بهرهبرداری دانشجویان تحصیلات تکمیلی از آزمایشگاه ، کارگاه و مزارع تحقیقاتی برای امور پژوهشی مربوط به پایان نامه/ رساله به منظور بهره برداری از آزمایشگاه ، کارگاه و مزارع تحقیقاتی برای امور پژوهشی مطابق بخشنامه 24 فروردین ماه عمل شود .



امور دانشجویی

با توجه به شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا ، استفاده از سراهای دانشجویی، سرویس‌های نقلیه دانشجویان و رستورانهای دانشجویی در دوره فاصله گذاری هوشمند مجاز نمی باشد . برقراری این خدمات مطابق ضوابط ابلاغی از سوی ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا بوده و در صورت صدور جواز از سوی این ستاد بارعایت پروتکل‌ های بهداشتی و نظارت دقیق مسئولین واحد امکان پذیر است . مسئولیت هر گونه کوتاهی در اینباره با رئیس واحد خواهد بود .

در صورت ضرورت استفاده محدود از سراهای دانشجویی بویژه برای دانشجویان علوم پزشکی شامل دستیاران ، اینترنها و همچنین برای دروس کارورزی سایر رشته های علوم پزشکی ، لازم است دستورالعمل‌های بهداشتی مربوطه موجود در درگاه ir.iau.Salamat رعایت شود .

مراکز مشاوره دانشگاه در دوره مذکور به صورت غیرحضوری و با بهره گیری از مشاوره تلفنی و سامانه هوشمند تعاملی برخط و سالن های گفتگوی خدمات ارائه می شود .



درخواست میهمانی از طریق سامانه منادا

به منظور جلوگیری از تردد دانشجویان ، کلیه امور نقل و انتقالات دانشجویانی که برای نیمسال جاری با درخواست میهمانی و یا انتقال آنها موافقت شده است ، تمامی مراحل باقی مانده در اسرع وقت صرفاً از طریق سامانه منادا انجام می پذیرد . ستاد آگاه سازی و پیشگیری کرونای مستقر در استانها در تاریخ 5 اسفند ماه پیگیری و نظارت انجام دستورالعمل‌ های مرتبط با مقابله با ویروس کرونا را انجام و گزارش مربوطه را به معاونت علوم پزشکی سازمان مرکزی دانشگاه ارائه کنند .


مسئولیت نظارت بر حسن اجرای این دستورالعمل برعهده رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استانها ، معاونین علوم پزشکی استانها و رؤسای واحدها است.

منبع : اطلاعیه نیمسال دوم کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 98 - 99
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/5GE8
نظرتان را بنویسید