دریافت پرونده الکترونیکی دانش آموزان

دریافت پرونده الکترونیکی دانش آموزان
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
دریافت پرونده الکترونیکی دانش آموزان با راه اندازی سامانه تحصیلی پادا امکان پذیر شده است. دانش آموزان می توانند با مراجعه به این سامانه به آدرس pada.medu.ir پرونده تحصیلی خود را به صورت آنلاین و الکترونیکی دریافت نمایند. 




پرونده الکترونیکی دانش آموزان شامل تمامی اطلاعات آموزشی و سابقه درسی دانش آموزان می شود. نمرات دریافتی دانش آموزان در طول سال های تحصیل در مدرسه و نتایج آزمون ها و پیشرفت های تحصیلی، از جمله مواردی هستند که در پرونده آموزشی دانش آموزان وجود دارد.

محصلینی که قصد دارند به مقاطع بالاتر بروند و یا مدرسه کنونی خود را تغییر دهند، برای طی کردن مراحل ثبت نام نیاز به ارائه پرونده تحصیلی خود به مدرسه مقصد را دارند. باتوجه به شرایط شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس و همچنین جهت حفظ سلامتی دانش آموزان این امکان برای آن ها فراهم شده است که بتوانند به صورت آنلاین اقدام به دریافت پرونده الکترونیکی دانش آموزی خود نمایند.

با توجه به این که ممکن است بسیاری از دانش آموزان و والدین آن ها از جزئیات مربوط به دریافت پرونده الکترونیکی دانش آموزان مطلع نبوده باشند، در ادامه این مقاله به بررسی و شرح موارد مربوط به آن می پردازیم.





نحوه دریافت پرونده الکترونیکی دانش آموزان
اطلاعات ثبت شده دانش آموزان در سامانه سیدا توسط معلمان همان مدارک و جزئیاتی است که در پرونده الکترونیکی دانش آموزان ثبت می شود. معلمان مدارس نتیجه امتحانات و نمرات دریافتی دانش آموزان را در سامانه سیدا ثبت می نمایند و دانش آموزان می توانند با مراجعه به سایت پادا پرونده الکترونیکی خود را دریافت نمایند.

ورود به سامانه پادا برای دانش آموزان از طریق درج نام کاربری و رمز عبوری که مدیر مدرسه برای آن ها در سایت سیدا در نظر گرفته است امکان پذیر می باشد. با توجه به تازگی موضوع دریافت پرونده الکترونیکی برای بسیاری از والدین و دانش آموزان پایه های مختلف در این قسمت به ارائه مراحل دریافت پرونده الکترونیکی دانش آموزان به طور ساده و خلاصه می پردازیم.





مراحل دریافت پرونده الکترونیکی دانش آموزان





1ابتدا آدرس سایت پادا به نشانی pada.medu.ir را در مرورگر خود وارد کنید.

2در صفحه ورودی سامانه نام کاربری و رمز عبور دریافتی خود را ثبت کرده و وارد سامانه شوید.

3در نهایت با مراجعه به بخش پرونده الکترونیکی دانش آموزان، پرونده خود را دریافت نمایید.





با توجه به این که در حال حاضر امکان ثبت نمرات در سامانه سیدا به صورت اعشاری برای معلمان وجود ندارد، لذا ثبت اطلاعات در پرونده الکترونیکی دانش آموزان با مشکل مواجه می باشد و فعلا امکان دریافت پرونده آنلاین دانش آموزان از سایت پادا وجود ندارد.







به محض رفع اشکال مربوط به دریافت پرونده الکترونیکی دانش آموزان در این مقاله اطلاع رسانی شده و راهنمای تصویری دریافت پرونده آنلاین مدارس در این قسمت ارائه خواهد شد.



بیشتر بخوانید: سامانه پادا





جزئیات پرونده الکترونیکی دانش آموزان
موارد ثبت شده در پرونده الکترونیکی دانش آموزان شامل همان اطلاعات و نمراتی است که در سامانه های سیدا و سناد دانش آموزی درج شده است. نسخه الکترونیکی پرونده تحصیلی دانش آموزان هیچ گونه مغایرتی با نسخه دستی آن نداشته و پس از رفع نواقص مربوط به سایت سیدا، برای دانش آموزان قابل دریافت خواهد بود.

برای آشنایی بهتر دانش آموزان با اطلاعات و مدارک درج شده در پرونده الکرونیکی مدارس در این بخش لیستی از جزئیات موارد موجود در پروند آنلاین تحصیلی را ارائه می نماییم.





مدارک موجود در پرونده تحصيلی هر دانش آموز عبارتند از





تصویر صفحه اول شناسنامه ( در صورت داشتن توضیحات در صفحه آخر تصویر صفحه آخر نیز در پرونده موجود خواهد بود. )



تصویر كارت ملی



سوابق تحصیلی سال های گذشته (مدرک تحصیلی ششم ابتدايی، نهم متوسطه اول و ....)



كارت واكسیناسیون



گواهینامه سالانه برای دانش آموزان سالی واحدی یا ترم به ترم برای مدارس بزرگسال



گزارش مربوط به سوابق تحصیلی و نمرات مستمر



در صورتی که انتقالی دانش آموز از خارج از شهرستان باشد، علاوه بر فرم انتقال كامپیوتری تمامی مدارک ممهور به مهر آموزش و پرورش منطقه نیز در پرونده موجود خواهد بود.



برگه انتخاب واحد دست نویس و الکترونیکی كه به امضا دانش آموز رسيده باشد.



يک برگ از خلاصه وضعيت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم متوسطه جهت انتخاب واحد و یا بررسی جهت فارغ التحصیلی





در ادامه بخوانید: ثبت نمرات و ارزشیابی در سایت سناد











در صورت داشتن هر گونه سوال درباره دریافت پرونده الکترونیکی دانش آموزان می توانید از طریق خدمات تلفنی مشاوره تحصیلی هیوا با کارشناسان با تجربه ما ارتباط برقرار کنید . در ضمن توصیه می شود برای دریافت به موقع اخبار و اطلاعیه ای مدارس مختلف در کانال تلگرام مدارس عضو باشید و یا پیج اینستاگرام مدارس را دنبال کنید .










سوالات متداول


1- آیا دریافت پرونده تحصیلی دانش آموزان به صورت غیرحضوری امکان پذیر است؟
بله طبق مطالب عنوان شده در این مقاله دریافت پرونده دانش آموزی به صورت آنلاین و غیرحضوری امکان پذیر ی باشد.




2- نحوه دریافت پرونده الکترونیکی دانش آموزان به چه صورتی است؟
دریافت پرونده الکترونیکی دانش آموزان به صورت اینترنتی و ارائه رمز عبور و نام کاربری امکان پذیر می باشد که مراحل دریافت در این مقاله ارائه شده است.




3- برای دریافت پرونده آنلاین دانش آموزان باید به چه سایتی مراجعه کنیم؟
دریافت پرونده غیرحضوری دانش آموزان از طریق مراجعه به سایت پادا انجام می پذیرد که اطلاعات لازم در این مقاله شرح داده است.

منبع : دریافت پرونده الکترونیکی دانش آموزان
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/owgN
نظرتان را بنویسید