راهنمای سایتی که انجام امور مختلف دانش آموزی را برعهده گرفته است

راهنمای سایتی که انجام امور مختلف دانش آموزی را برعهده گرفته است
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مهسا علیزاده

امسال هدایت تحصیلی و انتخاب رشته نهم به دهم دانش آموزان از طریق سایت پادا که به تازگی توسط وزارت آموزش و پرورش راه اندازی شده است ، انجام می گیرد. در سامانه پادا دانش آموزی تمام فرم های هدایت تحصیلی از جمله نمون برگ شماره 7 هدایت تحصیلی و سایر نمون برگ ها موجود است و ظرفیت مدارس و مناطق آموزش و پرورش برای هر رشته تحصیلی مشخص و در سامانه بارگذاری شده است. برای هر یک از دانش آموزان جهت هدایت تحصیلی 100 امتیاز در نظر گرفته شده است که با توجه به نظرات خود دانش آموز ، معلم ، والدین و مشاور مدرسه اعمال می شود.

دانش آموزان باید طبق اولویت الف در هدایت تحصیلی خود و همچنین سایر اولویت های درج شده در فرم شماره 7 ، رشته تحصیلی متناسب با سطح نمرات و علاقه خود را انتخاب نمایند. همانطور که می دانید سه عامل مهم در هدایت تحصیلی شامل بررسی های مشاوره ای ، عملکرد تحصیلی دانش آموز و حد نصاب نمره لازم برای دروس تخصصی رشته‌های شاخه نظری ، فنی حرفه ای و کاردانش و همچنین ظرفیت رشته است.

در برگه هدایت تحصیلی شماره ۶ که بیشتر جنبه مشاوره ای و توصیه ای دارد ، به دانش آموز رشته هایی پیشنهاد می شود که صلاحیت و توانمندی ورود به آنها را دارد اما رشته های پیشنهادی (الف) تا (د) فرم شماره 7 براساس عملکرد تحصیلی دانش آموز و ظرفیت منطقه تعیین می شود.

نحوه اولویت‌ بندی شاخه‌ ها در نمون‌ برگ‌ های هدایت تحصیلی
دانش آموزان برای انتخاب رشته نهم در سایت پادا از 15 تیرماه فرصت دارند و هدایت تحصیلی دانش آموزان تجدیدی نیز در شهریورماه انجام می گیرد. نمون برگ های هدایت تحصیلی دانش آموزان در شاخه کاردانش و رشته های ریاضی فیزیک و علوم و معارف اسلامی بر اساس اولویت (الف) صادر می‌ شود یعنی اگر دانش آموز نمره لازم برای ورود به این رشته ها را داشته باشد بدون در نظر گرفتن ظرفیت مدرسه و منطقه ثبت نام او انجام می گیرد.اما در رشته های فنی حرفه ای ، انسانی و علوم تجربی نمون برگ هدایت تحصیلی بر اساس اولویت های (الف) و (ب) صادر می شود و دانش آموز علاوه بر اینکه باید کف نمره هر رشته را کسب کند ، باید در مدارس منطقه برای آن رشته ظرفیت وجود داشته باشد. بدین صورت که ابتدا از دانش آموزانی که اولویت الف را کسب کرده اند ثبت نام انجام می شود و در صورت باقی ماندن ظرفیت ، دانش آموزان دارای اولویت (ب) می توانند ثبت نام کنند.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/LQn4
نظرتان را بنویسید
موارد بیشتر