زیر شاخه های رشته تجربی با رتبه مورد نیاز

زیر شاخه های رشته تجربی با رتبه مورد نیاز
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
جواد قانع

زیر شاخه های رشته تجربی بسیار متنوع می باشد و به همین دلیل افرادی که قصد شرکت در کنکور تجربی را دارند در رابطه با زیر شاخه های رشته تجربی با رتبه مورد نیاز سوالات بسیاری را می پرسند. در جلسات مشاوره در رابطه با زیرشاخه ها توضیحات کامل داده می شود  و داوطلبان می توانند با توجه به علایق و استعدادهای خود در زیرشاخه مرتبط شروع به تحصیل نمایند. به علاوه فرصت های شغلی که در هریک از رشته های کنکور تجربی وجود دارد نیز توضیح داده خواهد شد. از نظر درآمدی نیز هر یک از زیرشاخه ها مقایسه شده و حوزه های پرطرفدار برای داوطلبان شفاف سازی می شوند. در این مقاله نیز جدول زیر شاخه های کنکور تجربی با رتبه مورد نیاز ارائه شده است. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

معرفی زیر شاخه های رشته تجربی با رتبه مورد نیاز

هنگامی که صحبت از کنکور تجربی می‌شود، قریب به اتفاق بسیاری از افراد اولین رشته‌ای که به ذهنشان می‌رسد، رشته پزشکی می‌باشد.

در حالی که کنکور تجربی شامل رشته های متعددی می‌باشد که هر یک از آن‌ها می‌تواند سهم شما را در قبولی به میزان بسیار زیادی تعیین نماید. بنابراین مشخص کردن هدف در وهله اول از اولویت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد.

در ادامه به صورت جدول به معرفی زیر شاخه های رشته تجربی با رتبه مورد نیاز خواهیم پرداخت. ما این مقاله را به دو صورت و برای دو دسته از داوطلبان ارائه خواهیم داد. یکی از این دسته؛ شامل داوطلبانی می‌باشد که به در حال حاضر برای آمادگی در کنکور در حال مطالعه می‌باشند و در حال برنامه‌ریزی کنکور می‌باشند.

دسته دیگر شامل داوطلبانی می‌باشند که کارنامه کنکور سراسری خود را دریافت نموده‌اند، و حال مایل به انتخاب رشته می‌باشند و قصد آگاه شدن در رابطه با نحوه قبولی و احتمال قبولی خود با توجه به رشته موردنظر می‌باشند. بنابراین برای انتخاب رشته مایل به اطلاع دقیق در رابطه با رشته‌های پذیرفته شده خود می‌باشند.

جدول زیر شاخه های رشته تجربی 

زیرگروه 1
روانشناسیهوشبریكارشناسی بهداشت محيط
زيست شناسیماماییكارشناسی تكنولوژی پرتودرمانی (راديوتراپی)
زيست شناسی سلولی مولكولیبینایی سنجیكارشناسی تكنولوژی پرتوشناسی (راديولوژی)
بهداشت مواد غذائی، بينایی سنجیعلوم تغذیهكاردانی بهداشت محيط
پرستاریشنوايی شناسیكاردانی ساخت پروتزهای دندانی
اعضای مصنوعیكارشناسی ساخت پروتزهای دندانیفيزيوتراپی
بهداشت و بازرسی گوشتدبيری زيست شناسیكاردانی بهداشت حرفه ای
دكترای پيوسته بيوتكنولوژیكاردانی فوريت های پزشكیكاردانی مامایی
دندانپزشكیكاردانی تكنولوژی (راديوتراپی)كاردرمانی
اتاق عملپزشكیعلوم و صنايع غذایی

رشته های شامل زیر گروه 2 در جدول زیر آورده شده است.

زیرگروه 2

 
داروسازیآموزش شيمی
شيمی محـضبهداشت عمومی
فنـاوری اطلاعات سلامتمهندسی بهداشت حرفه ای
بيولوژی و كنترل ناقلين بيماری هاكاردانی بهداشت حرفه ای
شيمی كاربردیمهندسی بهداشت محيط

پر درآمدترین رشته های تجربی

زیر شاخه های رشته تجربی با رتبه مورد نیاز موجب آگاهی شما در رابطه با پذیرفته شدن و یا عدم پذیرفته شدن می گردد. اما در رابطه با اینکه کدام یک از این رشته ها در امد بیشتری را به همراه خواهد داشت اطلاعی به شما نخواهد داد.

همه ما می دانیم که درآمد رشته پزشکی تجربی بسیار بالاتر از سایر رشته ها می باشد. اما آیا برای تمامی افراد اینگونه خواهد بود؟

هنگامی که به پاسخ سوال خود در رابطه با اینکه با چه رتبه ای چه رشته ای قبول میشم؟ دست یافتید، بهتر است از خود سوال کنید که کدام یک از رشته ها با توجه به شرایط و همچنین استعداد و علاقه من همخوانی بیشتری خواهد داشت؟

اگر شما فردی هستید که در روستاها زندگی می کنید و امکان مهاجرت به شهرهای بزرگ را نخواهید داشت ایا رشته مددکاری می تواند شغل مناسبی برای شما باشد؟

اهمیت زیر شاخه های رشته تجربی با رتبه مورد نیاز زمانی پررنگ تر خواهد شد که داوطلبان بتوانند با توجه به اهداف خود دست به انتخاب رشته مورد نظر بزنند.

 منبع: زیر شاخه های رشته تجربی با رتبه مورد نیاز

نظرتان را بنویسید