راهنمای جامع انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402

راهنمای جامع انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
جواد قانع

راهنمای جامع انتخاب رشته دانشگاه آزاد برای تمامی داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در این دانشگاه ها را دارند میتواند مفید باشد و مطالعه آن تصویر درستی از فرایند کلی انتخاب رشته را ارائه میدهد.

اگر می خواهید بدانید انتخاب رشته دانشگاه آزاد چگونه انجام می شود، باید به سایت دانشگاه آزاد azmoon.org مراجعه کنید و از طریق آن فرایند انتخاب رشته را انجام دهید. داوطلبان برای داشتن مشاوره انتخاب رشته آزاد دقیق، می توانند از راهنمای جامع انتخاب رشته دانشگاه آزاد استفاده نمایند تا در نحوه چینش انتخاب های خود با اشتباهات رایج در انتخاب رشته رو به رو نشوند. 

اگر شما هم جز افرادی هستید که می خواهید در دانشگاه های آزاد انتخاب رشته کنید، بهتر است که برای این کار حتما از یک مرکز مشاوره خوب کمک بگیرید. مشاوران ما می توانند به طور کامل و مفصل شما عزیزان را راهنمایی کرده و از طریق راهنمایی جامع انتخاب رشته دانشگاه آزاد، به شما کمک نمایند.

انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402

ادغام ثبت نام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد موجب ایجاد تغییراتی در مراحل ثبت نام، زمان برگزاری و اعلام نتایج این آزمون شده است، با این وجود انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد به روال سابق و به طور مجزا صورت می گیرد. در واقع با انتشار کارنامه اولیه کنکور سراسری، مسیر انتخاب رشته این دو دانشگاه از یکدیگر جدا می شود.

افراد متقاضی رشته های با آزمون دانشگاه آزاد به جز 4 رشته دانشگاهی (پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی) بعد از مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1402، می توانند نسبت به انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل از میان کد رشته محل های گروه آزمایشی امتحانی خود اقدام نمایند و آن را در فرم راهنمای انتخاب رشته در سایت azmoon.org وارد کنند.

از آنجا که مرحله گزینش رشته برای داوطلبان ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد بسیار حائز اهمیت است، در ادامه این مقاله به نحوه ثبت نام، تکمیل فرم و زمان انتخاب رشته اشاره خواهیم کرد.

زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402

با توجه به اطلاعات داده شده، نتایج کنکور آزاد و سراسری به شکل کارنامه ای شامل درصدها، تراز و رتبه داوطلب در سایت منتشر می شود. همزمان با انتشار کارنامه شاهد انتشار دفترچه انتخاب رشته آزاد توسط مسئولین امر نیز هستیم.

پس از دریافت دفترچه مذکور نوبت به الویت بندی کد رشته های مورد علاقه توسط داوطلب می رسد. در رابطه با زمان ثبت نام دانشگاه آزاد در سال جاری هنوز اطلاعاتی در دسترس نیست و از آن جا که اطلاعیه های مربوطه هنوز منتشر نشده است اعلام هرگونه زمان دقیق در خصوص انتخاب رشته آزاد تنها در حد گمانه زنی خواهد بود.

 

در طول سال های قبل بدون هیچ وقفه و مشکلی شاهد برگزاری کنکور دانشگاه آزاد در تیر ماه و به دنبال آن انتخاب رشته در مرداد بودیم. اما با توجه به این که امسال کنکور در دو نوبت برگزار خواهد شد و از طرفی نوبت اول آن یعنی تیر ماه با یک هفته تاخیر و در تاریخ 14 و 15 تیر ماه 1402 برگزار میشود میتوان انتظار داشت زمان انتخاب رشته نیز با تعویق اعلام شود.

از طرفی همان طور که شاهد بودیم براساس تصمیمات گرفته شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور زمان برگزاری آزمون های ارشد و دکتری سراسری به تعویق افتاد که این موضوع مسلماً عقب افتادن زمان انتخاب رشته برای این دو مقطع تحصیلی را نیز به همراه دارد.

مراحل انتخاب رشته دانشگاه آزاد به اختصار در ذیل آمده است.

  • دریافت کارنامه اولیه اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۲ و بررسی مجاز بودن داوطلب
  • مراجعه به سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org
  • دانلود و مطالعه دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد
  • اولویت بندی کد رشته محل های انتخابی
  • پرداخت هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد
  • تکمیل فرم انتخاب رشته 

 

منبع: https://irantahsil.org/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D8%A7%D9%85%D8%B9-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8-%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF/

نظرتان را بنویسید
موارد بیشتر