انتخاب رشته کنکور هنر 1402 + {دانلود دفترچه}

انتخاب رشته کنکور هنر 1402 + {دانلود دفترچه}
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
جواد قانع

انتخاب رشته کنکور هنر برای داوطلبان و افراد شرکت کننده در کنکور این رشته تحصیلی آغاز شد. تمامی متقاضیان می توانند بعد از انتشار کارنامه کنکور هنر با اطلاع از شرایط انتخاب رشته کنکور هنر و همین طور زمان و نحوه انتخاب رشته کنکور هنر برای انتخاب رشته های تحصیلی این گروه آزمایشی اقدامات لازم را انجام دهند.

نکته مهمی که باید در زمان انتخاب رشته در رشته های این گروه آزمایشی به ان توجه لازم را مبذول دارید بحث مطالعه دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر است. دفترچه ای که می توانید از طریق مطالعه آن با لیست تمامی رشته های ارائه شده در این گروه آزمایشی، ظرفیت هر یک و مواردی از این قبیل آشنایی لازم را پیدا کنید.

در این نوشته، بحث مفصلی با شما عزیزان و یاران همیشه همراه در رابطه با انتخاب رشته کنکور هنر داریم و قصد داریم اطلاعات لازم را در رابطه با این انتخاب رشته از جمله زمان، شرایط، نحوه انتخاب رشته در این گروه آزمایشی خدمت شما دوستان عزیز ارائه کنیم.

زمان انتخاب رشته کنکور هنر

کنکور سراسری به تازگی در دو نوبت برگزار میشود.این آزمون سرنوشت ساز یک بار در 14 و 15 تیر ماه 1402 و یک بار در بهمن ماه 1402 برگزار خواهد شد و داوطلبان از طریق سایت sanjesh.org میتوانند اقدام به شرکت در این آزمون و سپس انتخاب رشته کنند.

عموما در نیمه مرداد ماه انتخاب رشته برای کسانی که مجاز شده اند آغاز میشود و یک هفته الی 10 روز مهلت برای این کار تعیین میگردد. در حال حاضر تاریخ دقیق انتخاب رشته کنکور هنر معین نشده است. اما به محض انتشار اطلاعیه هایی در این زمینه از طریق همین مقاله اطلاع رسانی میگردد.

لازم به ذکر است در انتخاب رشته هر داوطلب مجاز است حداکثر 150 کد رشته محل انتخاب کرده و طبق اولویت بندی دلخواه خود اقدام به ثبت این مرحله در سازمان سنجش کنند.

شرایط انتخاب رشته هنر

داوطلبان عزیز باید بدانید تنها در صورت داشتن شرایطی می توانید بعد از دانلود کارنامه کنکور هنر برای دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر و همین طور انتخاب رشته کنکور هنر اقدام کنید.

در صورت عدم اطلاع از این شرایط انتخاب رشته در گروه آزمایشی هنر به هیچ وجه نمی توانید برای انجام این انتخاب رشته اقدام بفرمایید.

بدیهی ترین این شرایط برای انتخاب رشته هنر این است که شما مجاز به انتخاب رشته شده باشد. مجاز شدن به انتخاب رشته هم در گرو کسب رتبه ای در کارنامه کنکور هنر است که سازمان سنجش تعیین کرده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط اختصاصی و عمومی انتخاب رشته هنر میتوانید با مشاورین ایران تحصیل با شماره 9099075307 در تماس باشید.

رشته های دارای آزمون عملی گروه هنر

در آزمون سراسری سال گذشته جذب و پذیرش داوطلبان و متقاضیان در شماری از رشته های گروه آزمایشی هنر براساس آزمونی تحت عنوان آزمون عملی انجام گرفت.

به این ترتیب که، تمامی داوطلبان متقاضی ادامه تحصیل در این رشته های تحصیلی از گروه آزمایشی هنر در ابتدا باید در این آزمون عملی شرکت کنند و در صورت کسب نمره مورد نظر به عنوان دانشجو به تحصیل در آن ها مشغول می شوند.

قبل از برگزاری کنکور سراسری ورودی دانشگاه ها لینک ثبت نام کنکور عملی گروه هنر را در سامانه سازمان سنجش آموزش کشور قابل دسترسی است. کلیه داوطلبان و متقاضیان شرکت در این آزمون عملی لزوماً باید برای ثبت نام در این آزمون به لینک یاد شده مراجعه کنند و اقدامات لازم را برای این امر انجام دهند.

پس از انجام ثبت نام در کنکور ورودی دانشگاه ها و همین طور اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری تمامی داوطلبان و افراد شرکت کننده در آزمون عملی می توانند رشته های دارای آزمون عملی را از میان لیست رشته ها انتخاب و در لیست انتخاب رشته خود درج کنند.

رشته های دارای آزمون عملی کنکور هنر 1402
موسیقی نظامینقاشیارتباط تصویری
هنر های تجسمیطراحی پارچه و لباسطراحی صنعتی
ادبیات نمایشیمجسمه سازیموسیقی ایرانی
موسیقی جهانیکتابت و نگارگریآهنگسازی
بازیگری و کارگردانیطراحی صحنهنمایش عروسکی
عکاسی

نکته مهم و قابل توجه این که در صورت عدم اعلام علاقمندی برای شرکت در این آزمون عملی و یا حتی عدم حضور در سر جلسه آن به هیچ وجه امکان انتخاب این قبیل از رشته ها را در زمان انتخاب رشته کنکور هنر و پس از انتشار کارنامه کنکور هنر ندارند.

اگر به دنبال شناخت و کسب اطلاع از رشته های دارای آزمون عملی گروه آزمایشی هنر هستید می توانید با مشاوران حاضر در مجموعه ایران تحصیل در این رابطه تماس حاصل فرمایید تا تمامی این رشته های تحصیلی را به شما دوستان عزیز معرفی کنند.

منبع: https://b2n.ir/h83997

نظرتان را بنویسید