زمان ثبت نام بدون کنکور بهمن دانشگاه غیرانتفاعی

زمان ثبت نام بدون کنکور بهمن دانشگاه غیرانتفاعی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
وبلاگ سایت تحصیلیکو

دانشگاه غیرانتفاعی دو بار در سال فرصت ثبت نام بدون کنکور رو برای متقاضیا فراهم کرده. یکبار برای وردی مهر ماه و یکبار هم برای ورودی بهمن ماه. داوطلبایی که علاقمند به تحصیل در این دانشگاه هستن، باید پیگیر اطلاعیه سازمان سنجش برای اطلاع از زمان دقیق ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۰ باشن.

 

 

چند سالیه که دانشگاه غیرانتفاعی علاوه بر پذیرش دانشجو از طریق کنکور سراسری، به صورت بدون کنکور هم دانشجو می گیره و پذیرش داوطلبا رو که علاقمند به تحصیل در این دانشگاه هستن راحت تر کرده.

تعداد زیادی از دانشگاه های روزانه و نوبت دوم و دانشگاه های آزاد و پیام نور، دو بار در سال بصورت بدون کنکور اقدام به جذب دانشجو می کنن. این دانشجو ها در صورت تمایل می تونن در زمان تعیین شده برای ثبت نام، برای ورود به این داشنگاه ها نام نویسی کنن.

قبلا زمان انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی همزمان با انتخاب رشته کنکور سراسری بود. ولی بعد از جدا شدن دفترچه ثبت نام بدون آزمون و با آزمون داوطلبایی که قصد ثبت نام بدون آزمون دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۰ رو دارن دچار ابهام میشن و نمیدونن که چه زمانی باید ثبت نامشون رو انجام بدن. برای همین در ادامه این مقاله در مورد زمان ثبت نام بدون کنکور دانشکاه غیرانتفاعی 1400 صحبت کردیم.

 

 

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی بهمن ۱۴۰۰

سازمان سنجش هر سال یه فرصتی رو برای دانشگاه هایی که از طریق ورودی مهر ماه ظرفیتشون به اون حد نصاب لازم نرسیده میذاره که از طریق پذیرش در بهمن ماه ظرفیت خالیشون رو پر کنن و فرصت رو برای ثبت نام مجدد داوطلبا فراهم میکنه. رشته هایی که در دفترچه ثبت نام های این دانشگاه ها ارائه میشن حدودا 85 درصد از ظرفیت کل دانشگاه ها رو تشکیل میدن.

 

داوطلبایی که میخوان در این دانشگاه ها به ادامه تحصیل خودشون بپردازن باید بدونن که ظرفیت این دانشگاه ها بالاست و تمامی داوطلبا میتونن با مطالعه لیست رشته های دانشگاه های غیرانتفاعی، رشته ی مورد علاقه خودشون رو انتخاب و شروع به تحصیل بکنن. نکته مهم اینه که این داوطلبا باید حواسشون به اخباری که در سایت سازمان سنجش منتشر میشه، باشه تا از زمان ثبت نام خیلی زود باخبر بشن.

 

سال گذشته ثبت نام بدون آزمون دانشگاه غیرانتفاعی از 30 آذر ماه شروع شد و داوطلبا فرصت داشتن ثبت نامشون رو تا تاریخ 3 دی انجام بدن. امسال زمان ثبت نام برای این دانشگاه، از 14 آذر 1400 شروع میشه و تا 20 آذر ادامه داره. لازم  به ذکره که این ثبت نام در سایت سازمان سنجش در تاریخ ذکر شده، انجام میشه.

 

 

زمان ثبت نام بدون کنکور بهمن 1400 از 14 آذر 1400 شروع میشه و تا 20 آذر ادامه داره.

 

برای اینکه قبل از ثبت نام از لیست رشته های بدون آزمون دانشگاه غیرانتفاعی مطلع بشین می تونین مقاله زیر رو بخونین.

بیشتر بخوانید : ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

 

 

 

 

 

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی مهر ۱۴۰۰

​ثبت نام بدون آزمون دانشگاه غیرانتفاعی در زیر مجموعه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری قرار گرفته و دو بار در سال برای ورودی مهر و بهمن ماه انجام میشه که در ادامه زمان ثبت نام برای ورودی مهر رو گفتیم. لیست رشته های ظرفیت در مهر ماه، چند سال پیش از دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری جدا شد و همین، باعث شد که روند پیدا کردن رشته های بدون کنور خیلی آُسون تر بشه.

 

  • زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی مهر ۱۴۰۰ :

ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی برای ورودی مهر ماه 1400 به صورت اینترنتی در سایت sanjesh.org انجام شد و داوطلبایی که متقاضی ثبت نام در این دانشگاه بودن، تونستن با ورود به این سایت در زمان مقرر فرم ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی رو تکمیل کنن.

 

سال گذشته ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی مهر 1400 در مرداد ماه انجام شد. مهلت انجام این ثبت نام به احتمال زیاد فقط یک هفته است، اما پیش بینی می کنیم که یک مهلت تمدیدی چند روزه برای این ثبت نام هم توسط سایت سازمان سنجش اعلام بشه. اگه مهلت تمدیدی در نظر گرفته بشه، از طریق سایت سازمان سنجش به اطلاع همه داوطلبا میرسه.

 

 

ثبت نام بدون آزمون دانشگاه غیرانتفاعی مهر 1400 شروع شد و تمام مراحل آن تا شهریور 1400 به پایان رسید.

 

همه داوطلبایی که علاقمند به تحصیل در دانشگاه غیرانتفاعی هستن و سوالی در مورد زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۰ رو دارن، می تونن تمام سوالاشون رو از کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلیکو بپرسن. داوطلبا می تونن از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشن. 

 

دانشگاه پیام نور نیز در مهلت زمان ثبت نامی ذکر شده، اقدام به جذب دانشجو برای ورودی جدید خودش میکنه. اگه دوست دارین در این دانشگاه هم ثبت نام کنین و شانستون رو محک بزنین، می تونین به مقاله زیر مراجعه کنین.

در ادامه بخوانید : ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

 

 

 

 

 


 

سوالات متداول


 

1- ✔️ ثبت نام بهمن 1400 دانشگاه غیرانتفاعی چه زمانی انجام میشه؟

✔️ زمان ثبت نام این دانشگاه برای ورودی بهمن در متن مقاله گفته شده.

 

2- ✔️ ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی چند بار در سال انجام میشه؟

✔️ همون طور که در این مقاله به طور کامل توضیح داده شد، این ثبت نام دو بار در سال برای ورودی مهر و بهمن انجام میشه.

 

3- ✔️ آیا انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی با انتخاب رشته کنکور سراسری با هم انجام میشه؟

✔️ همون طور که در این مقاله به طور کامل توضیح دادیم، بعد از جدا شدن دفترچه ثبت نام، انتخاب رشته هر دو از هم جدا شد.

منبع : زمان ثبت نام بدون کنکور بهمن دانشگاه غیرانتفاعی

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/lZ9g
نظرتان را بنویسید