فرم هدایت تحصیلی نهم 1401

فرم هدایت تحصیلی نهم 1401
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

نمون برگ ها یا فرم های هدایت تحصیلی برای انجام مراحل فرآیند هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم 1401 - 1402 و امتیاز بندی عملکرد آنان در اختیار اولیا و دانش آموزان قرار می گیرد. تعداد این فرم ها ۷ فرم بوده که هر کدام برای مراحل جداگانه ای از هدایت تحصیلی پایه نهم در نظر گرفته شده اند.

 

 

هدایت تحصیلی پایه نهم مسئله ای است که با آینده تحصیلی و حتی شغلی دانش آموزان ارتباط مستقیمی داشته و تاثیرات بسیاری بر موفقیت یا عدم موفقیت دانش آموزان در زمینه های ذکر شده دارد. با توجه به این که در انتخاب رشته دانش آموزان علاوه بر ویژگی های فردی و درونی، عملکرد تحصیلی، محیط زندگی و والدین و جنبه های مختلف شخصیتی آن ها تاثیر گذار می باشد، لذا فرم های متعددی به تعداد ۷ فرم هدایت تحصیلی برای راهنمایی و هدایت دانش آموزان پایه نهم متوسطه اول 1401 - 1402 در نظر گرفته شده است.

هر کدام از نمون برگ های طراحی شده برای این فرآیند به صورت مستقل در نظر گرفته شده و شامل فرم هایی از قبیل نظرسنجی معلمان، مشاوران، والدین و خود دانش آموز و همچنین نتایج آزمون های مشاوره ای و فرم های اولویت ثبت نام هدایت تحصیلی پایه نهم می شود.

به دلیل اهمیت بالای موضوع هدایت تحصیلی برای دانش آموزان و خانواده های آن ها و همچنین ارائه توضیحات بیشتر درباره فرم ها یا نمون برگ های هدایت تحصیلی به بررسی و شرح نمون برگ های نظرسنجی، نمون برگ هدایت تحصیلی و نمون برگ اولویت ثبت نام در هدایت تحصیلی می پردازیم.

 

نمون برگ های نظر سنجی هدایت تحصیلی پایه نهم

از جمله عوامل تاثیر گذار بر انتخاب رشته پایه نهم متوسطه اول نظرات والدین، نظرات معلمان درباره نتایج عملکرد تحصیلی دانش آموزان و نظرات مشاوران مدارس در رابطه با توانایی ها و ضعف های آنان می باشد.

 

فرآیند هدایت تحصیلی، امری است که وابسته به هر یک از موارد عنوان شده بوده و در صورت نادیده گرفتن هر یک از آن ها آینده تحصیلی و شغلی دانش آموزان دچار مشکلات متعددی خواهد شد.

 

باتوجه به این که بسیاری از والدین و دانش آموزان از موارد در نظر گرفته شده در فرم های نظر سنجی هدایت تحصیلی نهم، اطلاعات چندانی نداشته و ممکن است سوالاتی درباره معیار های امتیاز بندی فرم ها برای آنان مطرح شده باشد، لذا در این قسمت به بررسی جزئیات مربوط به هریک از این فرم های نظر سنجی هدایت تحصیلی پایه نهم می پردازیم:

 

فرم شماره ۱ : نظر خواهی از دانش آموزان

 

در این نمون برگ جدولی از رشته های مربوط به شاخه های تحصیلی مختلف تهیه شده است که از دانش آموز خواسته می شود با توجه به علاقمندی ها و توانایی های خود رشته های مورد نظر و دلخواه خود را به ترتیب اولویت انتخاب نمایند.

 

امتیاز بندی در نظر گرفته شده برای این نمون برگ ۱۰ امتیاز بوده و دانش آموزان باید رشته های مورد نظر خود را به ترتیب از ۱ تا ۱۰ امتیاز، اولویت بندی نمایند. برای درک بهتر این موارد نمونه ای از نمون برگ نظرخواهی دانش آموزان در هدایت تحصیلی پایه نهم قرار داده شده است.

 

نمون برگ نظر خواهی از دانش آموزان  

 

فرم هدایت تحصیلی نهم

 

 فرم شماره ۲ : نظر خواهی از معلمان 

 

در فرم نظر خواهی از معلمان درباره عملکرد تحصیلی دانش آموزان براساس لیست دروس ارائه شده، توسط معلم نظرسنجی انجام می شود. در این فرم از معلمان خواسته شده است که نظرات خود را درباره عملکرد دانش آموز در طول سال تحصیلی براساس معیارهای در نظر گرفته شده و با امتیاز بندی های عالی، خیلی خوب، خوب، متوسط و ضعیف مشخص نمایند.

 

امتیاز در نظر گرفته شده برای این نظر سنجی 10 امتیاز بوده و هرکدام از معیارهای مطرح شده دارای امتیاز مشخص و مخصوصی هستند که برای ارائه راهنمایی بهتر علاوه بر مشخص نمودن میزان امتیازات تعیین شده برای این فرم نظرسنجی و همچنین ملاک های مورد نظر برای امتیازدهی به دانش آموزان، نمونه ای از آن نیز برای آشنایی بیشتر آن ها ارائه می گردد.

 

امتیازدهی فرم نظر خواهی از معلمان
عالی خیلی خوب  خوب متوسط ضعیفبد
۱۰ امتیاز ۸ امتیاز۶ امتیاز۴ امتیاز ​۲ امتیاز  صفر امتیاز

 

ملاک های های مهم در امتیاز دهی دانش آموزان عبارتند از:

 

شرکت فعال در واحد های کار ارائه شده

 

علاقمندی و خلاقیت و ابتکار عمل در درس ها

 

انجام بدون تاخیر وظایف و تکالیف محول شده

 

سرعت یادگیری و انتقال

 

نمون برگ نظر خواهی از معلمان

 

فرم هدایت تحصیلی نهم

 

فرم شماره ۳ : نظر خواهی از والدین

 

فرم هدایت تحصیلی طراحی شده برای نظر خواهی از والدین همچون فرم شماره ۱ شامل جدولی از رشته های تحصیلی ارائه شده برای دانش آموزان است که والدین باید با توجه به نظرات و  علاقمندی دانش آموزان و همچنین با توجه به مشورت های انجام شده با معلمان و مشاوران مدارس، اولویت های انتخابی خود را از ۱ تا ۵ اولویت بندی نمایند.

 

به منظور درک بهتر موارد عنوان شده، در این قسمت نمونه ای از فرم نظر خواهی از والدین در هدایت تحصیلی دانش آموزان نهم متوسطه اول ارائه شده است.

 

 نمون برگ نظر خواهی از والدین

 

 نمونه فرم هدایت تحصیلی نهم همگام 1401 - 1402

 

فرم شماره ۴ : نظر خواهی از مشاوران

 

نظرسنجی از مشاوران تحصیلی مدارس برای هدایت تحصیلی پایه نهم بر اساس میزان توانایی ها، علاقمندی ها، میزان آمادگی و مهارت های دانش آموزان و همچنین بررسی نتایج آزمون های مشاوره ای انجام می پذیرد. در واقع حساسیت و اهمیت فرآیند هدایت تحصیلی پایه نهم به قدری است که برای درک صحیح تر و بهتر رشته های تحصیلی مناسب دانش آموزان این پایه تحصیلی چند مورد آزمون مشاوره ای در نظر گرفته شده است.

 

مشاوران مدارس با توجه به آزمون های تکمیل شده توسط دانش آموزان و همچنین علاقمندی ها و نظرات والدین و معلمان آن ها رشته های مناسب دانش آموزان را اولویت بندی و امتیازدهی می نمایند.

 

به منظور تکمیل اطلاعات درباره این فرم نظر سنجی و همچنین جهت آشنایی بیشتر والدین و دانش آموزان پایه نهم، در ادامه نمونه ای از نمون برگ شماره ۴ و آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی دانش آموزان نهم متوسطه و امتیازات در نظر گرفته شده برای آن ها، شرح داده شده است.

 

آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلیامتیاز کل آزمون
آزمون رغبت۱۵
آزمون استعداد ( هوش )۱۵

 

 نمون برگ نظرخواهی از مشاوران

 

فرم هدایت تحصیلی نهم  1401 - 1402

 

 

با توجه به تغییرات ایجاد شده در روند سامانه های آموزشی، دریافت فرم هدایت تحصیلی پایه نهم 1401 - 1402 بر خلاف روال سال های گذشته از طریق مراجعه به سایت پادا انجام می پذیرد.

 

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر درباره مشاوره انتخاب رشته نهم می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید: مشاوره انتخاب رشته نهم

 

نحوه دریافت فرم هدایت تحصیلی از سایت پادا

با توجه به این که دریافت فرم هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم از طریق مراجعه به سامانه دانش آموزی پادا انجام می پذیرد، لذا در این بخش نحوه دریافت فرم هدایت تحصیلی از سایت پادا را به صورت راهنمای تصویری ارائه می نماییم.

 

راهنمای تصویری نحوه دریافت برگه هدایت تحصیلی پایه نهم

 

۱ابتدای آدرس اینترنتی سایت پادا که pada.medu.ir می باشد را در مرورگر خود وارد کنید.

 

 نمونه فرم هدایت تحصیلی نهم همگام 1401 - 1402

 

۲در صفحه باز شده وارد بخش مربوط به دریافت کارنامه شوید.

 

فرم هدایت تحصیلی نهم  1401 - 1402

 

۳در آخر اطلاعات خواسته شده در هرقسمت را به درستی و بادقت وارد کرده و روی گزینه ورود کلیک کنید تا بتوانید صفحه مربوط به دریافت سوالات هدایت تحصیلی و تکمیل فرم هدایت تحصیلی را مشاهده نمایید.

 

 نمونه فرم هدایت تحصیلی نهم همگام 1401 - 1402

 

در صورت تمایل به آشنایی بیشتر با امکانات سامانه دانش آموزی پادا، می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید: پادا

 

 

نمون برگ جمع بندی نتایج مشاوره ای هدایت تحصیلی

نمون برگ شماره ۵ به عنوان فرم جمع بندی آزمون ها و نظرات مشاورین طراحی شده است. در فرم جمع بندی مشاوره، مشاورین تحصیلی، بر اساس بررسی ها و مطالعاتی که بر روی ویژگی های شخصیتی دانش آموزان، توانایی ها، ضعف ها، عملکرد تحصیلی، نظرات والدین و دبیران داشته اند، نتیجه گیری کرده و ثبت می نمایند.

 

در واقع در نمون برگ شماره ۵، زمینه ها و رشته های تحصیلی مناسب دانش آموزان بر اساس نتیجه گیری از عوامل ذکر شده، توسط مشاوران مدارس اولویت بندی شده و ثبت می گردند. برای توضیح واضح تر و آشنایی بیشتر دانش آموزان با این فرم هدایت تحصیلی در این قسمت نمونه ای از نمون برگ شماره ۵ در دسترس قرار گرفته و قابل مشاهده می باشد.

 

 نمون برگ جمع بندی نتایج مشاوره ای هدایت تحصیلی

 

فرم هدایت تحصیلی

 

برای اطلاع از رشته های مختلف هنرستانی و شرایط ثبت نام در این رشته های تحصیلی می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید: رشته های هنرستان فنی حرفه ای

 

 

 

 

 

نمون برگ جمع بندی هدایت تحصیلی

در نمون برگ شماره ۶ هدایت تحصیلی پایه نهم علاوه بر نتایج نظر سنجی های عنوان شده، نتایج آزمون های مشاوره ای به صورت جداگانه در نظر گرفته شده و محاسبه می گردد.

 

امتیازدهی تعیین شده برای این فرم هدایت تحصیلی بر اساس نتایج امتیازبندی فرم ها و آزمون های مشاوره ای و اولویت بندی رشته های تحصیلی بر پایه این موارد می باشد و در نهایت امتیاز کل ثبت شده در فرم هدایت تحصیلی شماره ۶ از ۱۰۰ امتیاز در سایت همگام، محاسبه می گردد.

 

جهت بررسی بهتر موارد عنوان شده در فرم شماره ۶ هدایت تحصیلی پایه نهم در این قسمت نمونه ای از نمون برگ مورد نظر ارائه شده است.

نمون برگ جمع بندی نتایج مشاوره ای هدایت تحصیلی

 

فرم هدایت تحصیلی  1401 - 1402

 

 

وزارت آموزش و پرورش کشور مهلت انتخاب رشته نهم به دهم را هنوز اعلام نکرده است. به محض انتشار تاریخ دقیق، در این قسمت اطلاع رسانی صورت خواهد گرفت.

 

اطلاعات مربوط به محاسبه و امتیاز بندی های هدایت تحصیلی دانش معمولا برای بسیاری از افراد نامعلوم است اما در صورت تمایل می توانید جزئیات لازم مرتبط با این موضوع را می توانید در این مقاله مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید: نحوه محاسبه هدایت تحصیلی نهم

 

 

 

 

نمون برگ اولویت هدایت تحصیلی

 

فرم شماره ۷ یا اولویت ثبت نام، نمون برگی است که در آن دانش آموزان براساس داشتن شرایط مطلوب تحصیل در رشته انتخابی، تکمیل ظرفیت رشته و تکمیل ظرفیت ثانوبه و نهایی، در رشته های انتخاب شده از طریق درج امتیازات الف تا د اولویت بندی می شوند.

 

در ادامه این بخش علاوه بر ارائه نمونه ای از نمون برگ اولویت هدایت تحصیلی مفهوم معیارهای در نظر گرفته شده برای امتیاز دهی های این فرم هدایت تحصیلی شرح داده و بررسی می نماییم :

 

اولویت الف

 

این امتیاز برای رشته هایی است که دانش آموزان نسبت به انتخاب و تحصیل در آن رشته های تحصیلی دبیرستان دارای شرایط مطلوب و قابل قبولی که از طرف آموزش و پرورش منطقه تعیین شده است، باشند. در واقع این شرایط بر اساس تعداد داوطلبان ثبت نام در رشته موردنظر و میزان ظرفیت پذیرش در آن رشته تحصیلی در نظر گرفته می شوند.

 

اولویت ب

 

این اولویت برای دانش آموزانی است که شرایط ثبت نام در رشته عنوان شده را دارند و به منظور تکمیل ظرفیت رشته تحصیلی می توانند در آن ثبت نام نمایند، اما انجام مراحل ثبت نام رشته های در نظر گرفته شده برای این اولویت تا زمان تکمیل ثبت نام گروه های با اولویت بالاتر امکان پذیر نخواهد بود.

 

اولویت های ج و د

 

به منظور تکمیل ظرفیت رشته هایی که دارای این اولویت هستند می باشد. به این معنی که دانش آموزان پس از اتمام ثبت نام گروه های دارای اولویت بالاتر و در صورت وجود ظرفیت ثبت نام می توانند در رشته های تحصیلی اولویت ج و د ثبت نام کرده و به ادامه تحصیل بپردازند.

 

نمون برگ اولویت هدایت تحصیلی

 

فرم هدایت تحصیلی نهم 1401 - 1402

 

با وجود این که دریافت فرم هدایت تحصیلی پایه نهم درحال حاضر از طریق سایت پادا انجام می پذیرد، اما موارد دیگر مرتبط با هدایت تحصیلی این پایه از طریق سایت همگام انجام می گیرد. لذا پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات کافی مقاله زیر را مطالعه نمایید.

در ادامه بخوانید: سایت همگام هدایت تحصیلی

 

برای اطلاع از آخرین اخبار مربوط به هدایت تحصیلی عضو کانال تلگرام مدارس هیوا شده و یا صفحه اینستاگرام مدارس هیوا را دنبال نمایید. همچنین در صورت وجود هر گونه سوال درباره فرآیند هدایت تحصیلی می توانید با کارشناسان ما در مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس حاصل نمایید.



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ نمون برگ های هدایت تحصیلی چه تعداد هستند؟

✔️ طبق مطالب عنوان شده در مقاله فوق تعداد نمون برگ های هدایت تحصیلی پایه نهم 7 فرم می باشد.



 

2- ✔️ در نمون برگ نظر خواهی دانش آموز چه مواردی در نظر گرفته شده است؟

✔️ با توجه به موارد ذکر شده در این مقاله دانش آموزان بر اساس علاقمندی ها و توانایی های خود رشته های دلخواه خود را در این نمون برگ اولویت بندی می نمایند.



 

3- ✔️ آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی شامل چه نوع آزمون هایی هستند؟

✔️ آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی در متن مقاله فوق ذکر شده است.

منبع : فرم هدایت تحصیلی نهم 1401

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/qNk0
نظرتان را بنویسید