دریافت پروانه روانشناسی و مشاوره

دریافت پروانه روانشناسی و مشاوره
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

برای دریافت پروانه روانشناسی شرایطی لازم است که مهم ترین آن داشتن حداقل مدرک کارشناسی ارشد در یکی از رشته های روانشناسی و مشاوره می باشد. همچنین، برای صدور پروانه به نام متقاضی باید در ابتدا در سازمان نظام روانشناسی عضو شده و به دریافت شماره عضویت اقدام نمایید. سپس با قبولی در مصاحبه تخصصی، پروانه روانشناسی صادر می شود.

 

 

پروانه روانشناسی و مشاوره، مجوزی است که از سوی سازمان نظام روانشناسی به فارغ التحصیلان رشته روانشناسی و مشاوره در گرایش های مختلف داده می شود.  پروانه روانشناسی به این معنا است که صلاحیت های علمی ، اخلاقی و توانایی های متقاضی مورد بررسی قرار گرفته و فرد اجازه درمان و یا تاسیس کلینیک و مطب روانشناسی دارد.

برای اخذ پروانه روانشناسی متقاضی ابتدا باید در سایت سازمان نظام روانشناسی عضو شده و با دریافت شماره عضویت، فرم مخصوص دریافت پروانه اشتغال را تکمیل و برای سازمان روانشناسی ارسال نماید. متقاضیان بهتر است قبل از ثبت اطلاعات خود از شرایط و نحوه عضویت و دریافت مجوز مطلع باشند تا دچار اشتباهی در این روند نشوند، لذا در ادامه به بررسی مراحل و نحوه اخذ مجوز روانشناسی می پردازیم.

 

مراحل اخذ پروانه روانشناسی و مشاوره

اولین قدم در دریافت پروانه روانشناسی و مشاوره عضویت در سازمان نظام روانشناسی و تکمیل فرم عضویت است که تنها فارغ التحصیلان دو رشته مشاوره و روانشناسی موفق به عضویت در آن سامانه می شوند. برای اخذ مجوز اشتغال باید یک سال از عضویت فرد در سازمان گذشته باشد و سپس با مراجعه به بخش فرم های سازمانی، مدارک و اطلاعات لازم برای اخذ پروانه را ارسال نمایید.

 

تمامی مراحل عضویت در سازمان نظام روانشناسی به صورت اینترنتی بوده و نیازی به مراجعه حضوری نیست. اگر در مراحل بعدی این فرآیند، مدارک ارسال شده متقاضی مورد قبول ارزیابان کمیسیون های تخصصی قرار بگیرد، داوطلب به مصاحبه تخصصی حضوری دعوت می شود. اگر متقاضی در این مرحله نیز موفق گردد می تواند مجوز اشتغال روانشناسی را دریافت نماید. به طور خلاصه می توان گفت مراحل دریافت پروانه روانشناسی عبارت است از :

 

داشتن مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر در رشته های روانشناسی و مشاوره

عضویت در سامانه نظام روانشناسی و مشاوره

دریافت کد عضویت پس از تایید سازمان روانشناسی

تکمیل فرم تقاضای صدور پروانه اشتغال

ارسال مدارک جهت گرفتن تاییدیه

انجام مصاحبه تخصصی

صدور مجوز و آغاز فعالیت متقاضی

 

متقاضیان علاقه مند به اشتغال در حوزه روانشناسی ابتدا باید در مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل داده و سپس اقدامات لازم را انجام دهند. در مقاله زیر رتبه و کارنامه قبولی داوطلبان سال پیش رشته روانشناسی ارائه شده است تا متقاضیان با اطلاع از آنها بتوانند به برنامه ریزی بهتری برای مطالعه منابع درسی این رشته بپردازند.

بیشتر بخوانید: رتبه و کارنامه قبولی کارشناسی ارشد روانشناسی



 

نحوه اخذ پروانه روانشناسی و مشاوره

جهت راهنمایی بیشتر داوطلبان برای ثبت درخواست اخذ پروانه اشتغال، ابتدا نحوه عضویت در سازمان نظام روانشناسی و سپس نحوه تکمیل فرم اخذ پروانه اشتغال نظام روانشناسی به صورت راهنمای تصویری ارائه شده است.

 

ابتدا به سایت سازمان نظام روانشناسی picoiran.ir مراجعه نموده و بر روی فرم های سازمانی کلیک نمایید.

 

نحوه اخذ پروانه روانشناسی و مشاوره-1

 

در صورتی که هنوز عضو سامانه نظام روانشناسی نشده اید؛ گزینه تقاضای عضویت جدید را کلیک نموده و اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید. در صورتی که دارای شماره عضویت از 2 سال پیش می باشید باید نسبت به تمدید آن اقدام نمایید.

 

نحوه دریافت پروانه روانشناسی و مشاوره-2

 

پس از بررسی اطلاعات، در صورتی که دارای شرایط عضویت در سامانه نظام روانشناسی باشید می توانید مجددا به این سایت مراجعه نموده و مانند تصویر بالا بر روی گزینه تقاضای صدور پروانه اشتغال کلیک نمایید.

 

در فرمی که مانند تصویر زیر، پیش روی شما می باشد اطلاعاتی نظیر مشخصات عمومی، سوابق تحصیلی و مدارک خواسته شده به نمایش در می آید که باید آنها را ثبت و ضمیمه نمایید. در آخر، مبلغی نیز حدود 140 هزار تومان باید به ازای هر سری مصاحبه تخصصی روانشناسی به حساب سازمان نظام روانشناسی واریز نمود.

 

نحوه دریافت فرم تقاضای پروانه اشتغال روانشناسی و مشاوره

 

داوطلبانی که موفق به دریافت پروانه اشتغال روانشناسی و مشاوره شده اند، می توانند با توجه به گرایش های تحصیلی خود مطب و یا کلینیک های مشاوره و روانشناسی نیز  تاسیس نمایند. برای اطلاع بیشتر از نحوه تاسیس پیشنهاد می شود مقاله زیر را مطالعه نمایید.

در ادامه بخوانید: نحوه تاسیس کلینیک روانشناسی و مشاوره

 

 

 

 

 

 

متقاضیان در صورت داشتن هر گونه سوال درباره نحوه عضویت در سازمان روانشناسی و اخذ پروانه اشتغال می توانند از راهنمایی کارشناسان مشاوره هیوا از طریق تماس با سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا استفاده نمایند.

 

 

 

 




 

سوالات متداول

 

1- ✔️ نحوه دریافت پروانه اشتغال روانشناسی چگونه است؟

✔️ برای دریافت پروانه روانشناسی و مشاوره، ابتدا به سایت نظام روانشناسی مراجعه نموده و طبق مراحل گفته شده در مقاله فرآیند ثبت نام خود را تکمیل نمایید.



 

2- ✔️ سایت درخواست عضویت در سازمان نظام روانشناسی چیست؟

✔️ برای عضویت در سازمان باید وارد سایت نظام روانشناسی و مشاوره شوید که لینک آن در متن مقاله موجود می باشد.



 

3- ✔️ در صورت اتمام مهلت عضویت سازمان نظام روانشناسی برای دریافت پروانه اشتغال چه باید کرد؟

✔️ با توجه به توضیحات متن مقاله، قبل از تکمیل فرم پروانه اشتغال باید نسبت به تمدید پروانه اشتغال خود اقدام نمایید.

منبع : دریافت پروانه روانشناسی و مشاوره

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/AVL7
نظرتان را بنویسید