بعد از خراب شدن چاپگر سه بعدی چه باید کرد ؟

بعد از خراب شدن چاپگر سه بعدی چه باید کرد ؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
البرز

چاپگر سه بعدی می تواند کارهای بزرگی انجام دهد. شما می توانید هر کاری را که می خواهید انجام دهید ، اما گاهی اوقات هنگام چاپ چاپگر خود در هنگام بررسی همه چیز ، ناسازگار می شود ، مدل خود را بررسی کرده و چاپگر سه بعدی  را دوباره طراحی کرده اید. 

مشکل 1: خم کردن مدل
در این حالت ، قسمت پایین الگوی تحریف شده است به طوری که لایه های پایین الگوی موازی با برگه نیست. این مشکل باعث می شود که لایه های زیر اشتباه شود و مدل از بین برود.

علت:

دلیل این امر یک پدیده فیزیکی ساده است. پلاستیک هایی مانند ABS و PLA هنگام خنک شدن جمع آوری می شوند. این اتفاق می افتد که قسمت یا کل مدل به سرعت خنک شود و الگوی تحریف شود.

راه حل:

از برگه گرم استفاده کنید. این باعث می شود لایه های پایین صفحه کار باشد. دمای دسک تاپ را کمی زیر نقطه ذوب مواد انتخاب کنید. البته این دما معمولاً با نرم افزار برش انجام می شود.
از چسب استفاده کنید. اگر مدل شما هنوز از صفحه نمایش شلیک شده است ، می توانید از چسب های ویژه استفاده کرده و چسبندگی مدل دسک تاپ را افزایش دهید.
صفحه کار را کالیبره کنید. این مشکل همچنین می تواند یک صفحه چاپ نادرست ایجاد کند
سطح تماس مدل و صفحه چاپ را افزایش دهید. برای این کار می توانید از گزینه RAFT استفاده کنید.
اگر مشکل ادامه یابد ، باید دمای چاپگر اصلی را هم در نرم افزار و هم در چاپگر تغییر دهید. دمای چاپ را در 5 فواصل تغییر دهید.

مشکل 2: تراز کردن پایین مدل


در این مشکل ، قسمت پایین مدل کمی بیرون زده است. پای فیل نامیده می شود

دلیل:

این پدیده زمانی اتفاق می افتد که وزن قطعات فوقانی لایه های پایین را فشار داده و قسمت های پایین را به سمت خارج فشرده می کند. به خصوص اگر مدل روی یک سطح گرم چاپ شود.

راه حل:

خنک کننده مدل را متعادل کنید: به گونه ای که قسمتهای پایین مدل می تواند در برابر وزن ساختار فوقانی سری خود مقاومت کند ، باید آنها را خنک کنند تا قدرت مناسب داشته باشند. از طرف دیگر ، اگر این خنک کننده کنترل نشده باشد ، باعث می شود اعوجاج قسمت. در نتیجه ، باید نقطه بهینه پیدا شود.


مقیاس گذاری صفحه چاپ: غیرعادی صفحه چاپ یکی از عواملی است که باعث ایجاد مشکلات بسیاری می شود. به یاد داشته باشید که کالیبراسیون صفحه چاپ را بررسی کنید. با چاپ مکعب ، می توانید متوجه شوید که صفحه شما کالیبره شده است یا خیر.

 اگر فاصله بین صفحه و نازل کوچک باشد ، نوک نازل به قطعه برخورد می کند و اگر فاصله بزرگ باشد ، رشته ای که از نازل بیرون می آید به خوبی روی لایه قبلی قرار نمی گیرد. ارتفاع نازل را کمی کاهش دهید: مراقب باشید که بیش از حد از آن استفاده نکنید.

اگر این راه حل ها مشکل را حل نکردند ، سعی کنید گوشه های پایین مدل را میخ بزنید.
مشکل 3: لایه اول آسیب دیده است


در این حالت ، لایه اول به درستی روی صفحه نمی چسبد ، قسمت پایین الگوی مخلوط می شود و خطوط اضافی در پایین الگوی قابل مشاهده خواهد بود.

دلیل:

این نوع مشکلات نشانه این است که صفحه چاپ به درستی تنظیم نشده است. اگر نازل به دور از صفحه باشد ، خطوط اضافی در لایه پایین ایجاد می شود و اگر نازل خیلی نزدیک به صفحه باشد ، رشته به درستی برای صفحه گیر نمی شود.

راه حل:

صفحه چاپگر را صاف کنید.ارتفاع نازل را تنظیم کنید.
صفحه چاپ را تمیز کنید
از چسب استفاده کنید

مشکل 4: لایه ها تراز نمی شوند


در این حالت ، بسیاری از لایه های متوسط ​​منتقل می شوند.

دلیل:

 پیچ های موجود در دستگاه به درستی سفت نمی شوند و در جای آنها شل می شوند. یکی از میله های چسبانده نیز می تواند در جهت z کج شود.

راه حل:

پیچ های موجود در دستگاه را بررسی کرده و آنها را محکم کنید. حتماً پیچ ها را بیش از حد محکم نکنید.
محور محور z را بررسی کنید. 

در بسیاری از چاپگرها ، این محورها می توانند کج شوند. در بسیاری از چاپگرها ، این محورها ممکن است حتی کمی کج شوند. البته ، صاف کردن محور منحنی دقت خوبی به شما نمی دهد و توصیه می کنیم آن را به طور کامل جایگزین کنید.


مشکل 5: تعداد زیادی از لایه ها را وارد نکنید


در این حالت ، فضای خالی در مدل ایجاد می شود زیرا چاپگر تعداد زیادی از لایه های رشته ای را به جا گذاشته است.

دلیل:

چاپگر نمی تواند رشته مورد نیاز برای پر کردن این لایه ها را فراهم کند. مشکل ممکن است یک نازل حلقه ای یا کثیف باشد. یکی دیگر از دلایل این مشکل ممکن است این باشد که محورهای افقی به درستی قرار نگرفته اند و اصطکاک ایجاد شده از حرکت سر چاپگر جلوگیری می کند.

راه حل:

 

بررسی چاپگر مکانیکی: چاپگر خود را برای ظاهر مؤلفه ها بررسی کنید. قطعاتی مانند پیچ ​​و یاتاقان را بررسی کنید. و مطمئن شوید که آنها در جای مناسب قرار دارند.


قرار دادن محور را بررسی کنید: اطمینان حاصل کنید که تمام محورها در جای خود قرار دارند و حرکت نمی کنند. برای اطمینان ، چاپگر را خاموش کنید (مراحل را غیرفعال کنید) و سر چاپگر را در جهت XY حرکت دهید. اگر سر به راحتی حرکت نکند ، مشکلی در شافت ، یاتاقان یا پیچ وجود دارد.یاتاقان ها: اگر چاپگر شما صدای غیر طبیعی را منتشر کند یا هنگام کار ارتعاش می کند ، احتمالاً با یاتاقان ها مشکل دارد. برای تشخیص مشکل ، چاپگر را خاموش کرده و سر خود را در جهت XY حرکت دهید تا محل مشکل تحمل پیدا کنید.


در مورد روغن کاری فراموش نکنید: روانکاری قطعات برای حرکت به راحتی برای آنها ضروری است. چرخ خیاطی برای این منظور مناسب است و می توانید به راحتی آن را خریداری کنید. اما قبل از روغن کاری آنها ، اطمینان حاصل کنید که شفت ها کاملاً تمیز هستند و هیچ گرد و غبار یا اثر اضافی بر روی آنها وجود ندارد.

 پس از تمیز کردن شفت ها به خوبی ، آنها را با مقدار کمی روغن بریزید ، سپس سر چاپگر را حرکت دهید تا مطمئن شوید که روغن به خوبی روی منه ها مرتب شده است. اگر در بعضی از مناطق روغن اضافی وجود دارد ، آن را با یک پارچه تمیز بردارید. فیبر کافی دلیل دیگری برای بررسی آن در کار 9 است.


مشکل 6: تیراندازی با قطعات طولانی


بعضی اوقات لایه ها را در قسمت هایی از مدل ، به ویژه در قسمت های فوقانی مدل از هم جدا می کنید. این بسیار بد خواهد بود زیرا ، اول ، در قطعات نسبتاً بزرگ و طولانی اتفاق می افتد و ثانیا ، در اواخر چاپ اتفاق می افتد و می تواند زمان و هزینه زیادی داشته باشد.

دلیل:

در قسمت های فوقانی مدل ، مواد سریعتر خنک می شوند زیرا گرمای صفحه چاپ به قسمت های فوقانی نمی رسد و در نتیجه چسبندگی کمتری بین لایه ها وجود خواهد داشت.

راه حل:

با افزایش دمای اکسترودر شروع کنید. افزایش دمای اکسترودر با 10 درجه می تواند شروع خوبی باشد. معمولاً جعبه دمای مناسب برای هر رشته را نشان می دهد. برای تعیین درجه حرارت در اطراف این دما ، دما را تنظیم کنید.جهت و سرعت فن: دوباره فن ها را بررسی کنید. مطمئن شوید که آنها رو به مدل هستند و اگر می توانید می توانید آنها را سرگرم کنید.

نظرتان را بنویسید