ارشد دانشگاه علمی کاربردی

ارشد دانشگاه علمی کاربردی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
دانشگاه علمی کاربردی قصد پذیرش ارشد در برخی از رشته های پروژه محور را دارد. برای شرکت در کارشناسی ارشد دانشگاه علمی کاربردی باید در آزمون کتبی و شفاهی این دانشگاه شرکت نمود و همچنین گواهی داشتن حداقل 3 سال سابقه کار مرتبط با رشته را نیز ارائه نمود.




اگر شما هم اندکی با دانشگاه علمی کاربردی آشنایی داشته و از طرف دیگر قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را هم داشته باشید یکی از اولین گزینه هایی که به ذهنتان خطور می کند ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه علمی کاربردی است. پذیرش دانشگاه علمی کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی بوده و تا حدودی آسانی فارغ التحصیلی از این دانشگاه باعث شده است همه انتظار ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علمی کاربردی را داشته باشند.

پذیرش دانشجو در مقطع ارشد علمی کاربردی هر سال انجام نمی شود، بلکه بر اساس نیاز این دانشگاه، اطلاعیه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد علمی کاربردی منتشر می گردد. ثبت نام در این مقطع دارای شرایط خاصی است که در ادامه مقاله به بررسی آن می پردازیم.



تاریخچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه علمی کاربردی
اولین ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علمی کاربردی در دی ماه 92 بوده و شرایط ثبت نام آن به شرح زیر بوده است. هنوز اطلاعیه ای از ثبت نام ارشد در دانشگاه علمی کاربردی در سال جاری منتشر نشده، اما به محض انتشار شرایط زیر بروزرسانی می شود.



داشتن حداقل 3 سال سابقه کاری در رشته انتخابی

قبولی در آزمون ورودی آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه علمی کاربردی

قبولی در مصاحبه کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علمی کاربردی

هر کس فقط حق داشت در زمینه رشته کارشناسی خود ادامه تحصیل دهد. یعنی حق تغییر رشته برای هیچ کسی وجود نداشت.



این ها تمام مواردی بود که کاملا قبولی در کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علمی کاربردی را سخت می کرد. یعنی نه تنها کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علمی کاربردی آزمون ورودی دارد بلکه باید سابقه کار داشت و در مصاحبه نیز شرکت کرد. اما سختی بیشتر اینجا بود که برای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علمی کاربردی هیچ کس حق تغییر رشته نداشت و باید در زمینه رشته انتخابی خود نیز 3 الی 5 سال سابقه کار می داشت .



نکته مهم در ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه علمی کاربردی سال 93 این بود که رشته های معرفی شده در ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علمی کاربردی با سایر رشته هایی که که در مقطع کارشناسی ارشد با آن سروکار داریم مانند کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ، تفاوت چشمگیری داشت. دلیل این تفاوت هم به ذات کارشناسی ارشد دانشگاه علمی کاربردی بر می گردد که در پی آموزش رشته های عملی و مهارتی است. در زیر می توانید رشته های معرفی شده در ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه علمی کاربردی سال 92 را ببینید .




بیشتر بخوانید: ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد





زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علمی کاربردی
ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه علمی کاربردی همان یک بار انجام شد و بعد از آن در هیچ رشته ای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه علمی کاربردی نداشته ایم. دلیل این موضوع هم در صحبت های ریاست دانشگاه علمی کاربردی نفهته است که معتقد هستند تا زمانی که دانشگاه علمی کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی به تعهد اصلی خود که تربیت دانشجوی کاردان و با مهارت است عمل نکند ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علمی کاربردی صورت نخواهد گرفت.



اما با اعلام رئیس دانشگاه علمی کاربردی مبنی بر این که احتمال ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد در برخی رشته های دارای پروژه برای متقاضیان در سال جدید وجود دارد، احتمالاتی برای آغاز ثبت نام دوباره در این دانشگاه صورت گرفته که در این صورت می توان کد رشته ها را در دفترچه انتخاب رشته ارشد مشاهده نمود.





به محض اعلام زمان ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه علمی کاربردی 1400 متن مقاله بروزرسانی می شود.



بیشتر بخوانید: زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد


ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علمی کاربردی مناسب چه کسانی است ؟
حال با دانستن آنچه که در قبل گفتیم بهتر است به این سوال مهم پاسخ دهیم. برفرض همین فردا اعلام شد که ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علمی کاربردی  آغاز شده است. آیا ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه علمی کاربردی به درد ما می خورد ؟



به طور کلی رشته های دانشگاه علمی کاربردی بیشتر به درد کسانی می خورد که شاغل هستند و می خواهند با ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علمی کاربردی در زمینه شغل خود مدرک تحصیلی نیز بگیرند. برای همین اگر به اسم رشته های دانشگاه علمی کاربردی دقت کنید بیشتر شبیه اسامی شغل های جامعه می باشند تا اسم یک رشته.



این موضوع در رشته های کاردانی و کاردانی به کارشناسی تا حدودی کمتر و در رشته های کارشناسی ارشد بیشتر به چشم می خورد. داوطلبان برای آشنایی با نحوه ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی می توانند به مطالعه مقاله زیر بپردازند.



بیشتر بخوانید: نحوه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی







نکات تکمیلی آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه علمی کاربردی
بیایید فرض را بر این بگیریم که سال آینده ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علمی کاربردی صورت می گیرد.  اگر فرض دوم را بر این مبنا بگیریم که شرایط اختصاصی برای این دانشگاه تغییری نکند پس خواهیم داشت :



اولا بیشتری اشتباهی که در مورد ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه علمی کاربردی این است که همه فکر می کنند مثل کاردانی و کاردانی به کارشناسی این دانشگاه بدون آزمون و بعبارتی بدون کنکور است در صورتی که چنین تصوری غلط است و  برای قبولی در ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علمی کاربردی باید در یک آزمون ورودی شرکت کرد. پس ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علمی کاربردی که ممکن است در بعضی از سایت ها دیده باشید صرفا یک شگرد بازاریابی است و ارزش دیگری ندارد.



اگر شما فکر می کنید با یک آزمون ساده و بی دردسر برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه علمی کاربردی طرف هستید شاید درست فکر کنید ولی مشکل اینجا ایجاد می شود که شما باید 3 الی 5 سال سابقه کار نیز داشته باشید! اما مشکل جالب تر در مورد شاغل بودن این است که شاغلین در هر جایی هم نمی تواند در ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علمی کاربردی شرکت کنند و بیشتر رشته محل های این دانشگاه شغل های خاصی را قبول دارند. برای مثال به تصویر زیر توجه کنید.







مشکل بعدی مصاحبه علمی برای قبولی نهایی در کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علمی کاربردی است که برای موفقیت در آن باید تلاش زیادی صورت گیرد.



به طور کلی نظر ما این است که اگر برای مقطع کارشناسی ارشد دنبال یک دانشگاه راحت تر برای ورود می گردید روی گزینه های دیگری مثل ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد یا پردیس های خودگردان نیز تمرکز کنید .



کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص ثبت نام ارشد دانشگاه علمی کاربردی را به داوطلبان ارائه دغاده و آن ها را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا راهنمایی نمایند. همچنین از طریق عضویت در کانال تلگرامی و ایسنتاگرامی هیوا می توانید آخرین اخبار ارشد را دریافت نمایید.



در ادامه بخوانید: پردیس خودگردان



سوالات متداول


1- زمان ثبت نام کارشناسی ارشد علمی کاربردی در چه تاریخی اعلام می شود ؟
به محض اعلام زمان ثبت نام ارشد علمی کاربردی متن مقاله بروزرسانی می شود .




2- آیا دانشگاه علمی کاربردی پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد دارد ؟
طبق گفته های رئیس این دانشگاه ممکن است ثبت نام ارشد علمی کاربردی امسال صورت گیرد که در این صورت متن خبر در مقاله قرار می گیرد .




3- شرایط پذیرش کارشناسی ارشد علمی کاربردی چیست ؟
از جمله مهم ترین شرایط قبولی در آزمون کتبی و مصاحبه علمی این دانشگاه است . سایر شرایط ثبت نام ارشد علمی کاربردی در متن مقاله موجود است .

منبع : ارشد دانشگاه علمی کاربردی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/7gxA
نظرتان را بنویسید