بررسی اشتباه در انتخاب رشته و تقاضای اولویت بعدی کنکور سراسری 1400

بررسی اشتباه در انتخاب رشته و تقاضای اولویت بعدی کنکور سراسری 1400
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
سازمان سنجش برای آن دسته از افرادی که به دلیل اشتباه در انتخاب رشته، از رشته محل قبولی خود راضی نبوده و قصد بررسی اولویت بعدی در فرم انتخاب رشته خود را دارند، امکان ثبت در خواست اشتباه در انتخاب رشته و تقاضای بررسی اولویت های پایین تر را فراهم می کند.




چنانچه داوطلبان پس از انتشار کارنامه نهایی کنکور سراسری متوجه شوند که دچار انتخاب رشته اشتباه شده و یا از انتخاب خود پشیمان بوده و می خواهند در یکی از اولویت های پایین تر از قبولی فعلی شان تقاضای انتقالی بدهند باید پس از منتشر شدن کارنامه نهایی یا کارنامه سبز در سایت سنجش درخواست خود را مطرح نمایند.

سازمان سنجش امکانی را فراهم کرده تا تمام داوطلبان کنکور سراسری که در انتخاب رشته خود اشتباه کرده و در خواست بررسی اولویت های پایین تر خود را دارند، بتوانند درخواست خود را از طریق سایت سنجش به صورت اینترنتی ثبت کنند. این دسته از افراد برای ثبت تقاضای خود باید کارنامه سبز یا کارنامه نهایی خود را بررسی کرده و از احتمال قبولی شان در اولویت های پایین تر خود طلع گردند. با توجه به اهمیت درخواست اشتباه در انتخاب رشته کنکور 1400 و بررسی اولویت بعدی در ادامه این مقاله به بررسی  جزئیات درخواست بررسی انتخاب رشته اشتباه پرداخته شده است.



مزایای سامانه بررسی انتخاب رشته اشتباه کنکور 1400
بعد از انتشار کارنامه نهایی با توجه به اطلاعاتی که در کارنامه نهایی قرار داده شده، می توانید ببینید که در کدام یک از اولویت های پایین تر از قبولی فعلی تان شانس قبولی داشتید. داوطلبان کنکور 1400، احتمالا یک هفته بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور، می توانند از سامانه بررسی اشتباه در انتخاب رشته کنکور 1400 استفاده کنند.



این سامانه در سایت سنجش به نشانی sanjesh.org فعال می گردد و دیگر نیازی به مراجعه حضوری نیست. با توجه به تجربه ای که از کنکور سال های گذشته به دست آوردیم، می توان گفت با اکثر درخواست هایی که توسط داوطلبان در این سامانه ثبت می گردد، موافقت می شود.



پس بررسی اشتباه در انتخاب رشته کنکور 1400 سازمان سنجش این امکان را به داوطلبان کنکور 1400 می دهد که صرفا با یک ثبت نام اینترنتی ساده امکان انتقالی به رشته محل هایی را داشته باشند که در اولویت های پایین تر از قبولی فعلی انتخاب کرده بودند.

حتما بخوانید: کارنامه سبز کنکور سراسری



نحوه درخواست بررسی انتخاب رشته اشتباه کنکور 1400
اگر روال ثبت درخواست اشتباه در انتخاب رشته را مشابه سال گذشته فرض کنیم، طبق اطلاعیه سازمان سنجش در صورتی که با درخواست شما مبنی بر بررسی انتخاب رشته اشتباه یا انتقالی به رشته محل هایی که در اولویت های بعدی تان قرار دارد، موافقت شود از نیمسال دوم یعنی بهمن 1400 می توانید شروع به تحصیل کنید پس به هیچ وجه امکان شروع به تحصیل از مهر ماه وجود ندارد.



برای درخواست بررسی اولویت های پایینی و انتخاب رشته اشتباه، باید از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش ثبت نام کنید. برای ثبت نام در این سامانه اطلاعات شخصی شما لازم است. سپس در قسمت سوالات مربوط به کنکور سراسری سال 1400 باید گزینه "بررسی اشتباه در انتخاب رشته و تقاضای اولویت بعدی" را انتخاب کنید.



در مرحله بعدی باید شماره داوطلبی و شماره پرونده خود در کنکور 1400 را وارد کنید تا سیستم شما را بشناسد. در مرحله بعد شما باید درخواست خود را با انتخاب یکی از گزینه هایی که در تصویر زیر نشان داده شده است برای سازمان سنجش بفرستید تا مورد بررسی قرار بگیرد. در صورتی که تغییری در این مراحل ایجاد شود، در همین مقاله اصلاحات لازم را انجام می دهیم.



راهنمای تصویری نحوه درخواست بررسی انتخاب رشته اشتباه کنکور 1400



بعد از ورود به سایت سازمان سنجش با انتخاب "ورود به سیستم" نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نمایید.







در این قسمت گزینه درخواست جدید را انتخاب کنید.







در این بخش آزمونی که در آن شرکت کرده اید را باید انتخاب کنید و بر روی  گزینه جست و جو کلیک نمایید. 







در صفحه باز شده گزینه "اشتباه در انتخاب رشته و تقاضای بررسی الویت بعدی" را انتخاب نمایید.







در این بخش اطلاعلات شما قرار می گیرد و شما در دو کادر مشخص شده همانند تصویر باید شماره داوطلبی و شماره پرونده خود را وارد نمایید. 







بعد از انتخاب گزینه "بررسی اشتباه در انتخاب رشته و تقاضای اولویت بعدی " با 4 گزینه مواجه می شوید. که در این بخش به توضیح آن می پردازیم : 







همانطور که در تصاویر بالا مشخص است داوطلبان کنکور 1400 می توانند اگر در یک رشته محل روزانه قبول شده و قصد ثبت نام در آن را ندارند، با استفاده از گزینه سوم مجوز ثبت نام در کنکور 1401 را اخذ کنند. همچنین با استفاده از گزینه چهارم و با توجه به کارنامه نهایی می توانند درخواست بررسی اولویت های پایینی خود را دهند.

حتما بخوانید: نحوه ثبت درخواست در سایت سازمان سنجش



اعلام نتایج بررسی اشتباه در انتخاب رشته و تقاضای بررسی اولویت بعدی کنکور 1400
سازمان سنجش زمان دقیقی را برای اعلام نتایج بررسی اشتباه در انتخاب رشته و تقاضای بررسی اولویت بعدی ارائه نکرده است. اما کسانی که با استفاده از سامانه بررسی اشتباه در انتخاب رشته و تقاضای بررسی اولویت بعدی در یک رشته محل دیگر قبول می شوند از بهمن 1400 باید ثبت نام کرده و تحصیل خود را آغاز کنند. 



با توجه به تجربه سال گذشته با توجه به این که چقدر زود یا دیر درخواست خود را ثبت می کنید اعلام نتایج بین یک هفته تا 3 ماه بعد از ثبت درخواست زمان بر است. البته غیر از اینکه چه زمانی درخواست خود را ثبت کرده اید قطعا مکاتبه با بعضی دانشگاه ها (کاری که در سال های گذشته خود دانشجو باید انجام می داد) برای پذیرش دانشجو از طریق سازمان سنجش نیز ممکن است باعث دیر یا زود شدن اعلام نتایج شود.

بیشتر بخوانید: در خواست رفع محرومیت از کنکور

در صورتی که در ثبت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کنکور 1400 با مشکل مواجه شده و سوال یا ابهامی در این خصوص داشتید، می توانید از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا از کارشناسان مجرب سامانه مشاوره تحصیلی هیوا کمک بگیرید. همچنینی با عضویت در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا می توانید از آخرین اخبار مربوط به این حوزه مطلع گردید.

در ادامه بخوانید: ثبت نام کنکور سراسری 1401




سوالات متداول


1- آیا برای رفع محرومیت از انتخاب رشته روزانه سال بعد می توان از قابلیت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته استفاده کرد؟
بله، یکی از گزینه های بررسی اشتباه در انتخاب رشته کنکور سراسری، درخواست رفع محرومیت از کنکور سال بعد می باشد.




2-  امکان بررسی اشتباه در انتخاب رشته بر چه اساسی انجام می شود؟
بر اساس بررسی کارنامه سبز کنکور سراسری انجام می شود که با مطالعه این مقاله می توانید از چگونگی آن مطلع شوید.




3- درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کنکور سراسری به چه صورت انجام می شود؟
به صورت اینترنتی انجام می شود که در این مقاله راهنمای تصویری نحوه ثبت درخواست در این سایت به طور کامل ارائه شده است.

منبع : بررسی اشتباه در انتخاب رشته و تقاضای اولویت بعدی کنکور سراسری 1400
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/NMgL
نظرتان را بنویسید