کابینت پلی یورتان بهتر است یا ممبران ؟

کابینت پلی یورتان بهتر است یا ممبران ؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
yeganeh1379

کابینت پلی اورتان یک نوع کابینت است که از چوب و یا ام دی اف خام تشکیل شده  و روی آن از رنگ پلی اورتان  درست شده است .مواد تشکیل شده این رنگ از مواد با کیفیت و با بهترین رنگ ها می باشد. به همین دلیل این رنگ عمر بیشتری نسبت به سایر رنگ‌ها دارد و دارای موادی است که سرعت بیشتری برای خشک شدن دارد و برای استفاده بر روی چوب خام بالاترین درجه را دارد. اما کدام بهتر است؟ کابینت پلی اورتان یا ممبران ؟

کابینت‌  پلی اورتان بهتر از کابینت‌ های دیگر بوده چون می‌توان بهترین طرح‌ها  را روی آن اجرا کرد و  زیبایی خاصی به دکوراسیون منزل به ویژه در پروژه های بازسازی خانه قدیمی می‌دهد. برتری  کابینت پلی اورتان به سایر کابینت ها این  است که ماندگاری و طول عمر بیشتری دارد و می‌توان بدون هیچ محدودیتی تمامی قسمت‌های کابینت را اعم از درب ها  و لبه‌ها  با استفاده از این رنگ پوشش داد و همین موضوع  ظرافت و زیبایی کار را به طور چشمگیری افزایش می‌یابد و مقاومت کابینت را در برابر رطوبت و نم بالا می برد.

 

کابینت پلی اورتان چیست و چه تفاوتی با کابینت ممبران دارد؟

برای پاسخ به این سوال که کابینت پلی اورتان یا ممبران ، کدام بهتر است باید گفت که کابینت پلی  اورتان طرح ها  و رنگ بندی زیادی درست شده است. در سال‌های اخیر تا به امروز مردم دوست دارند که تغییر دکوراسیون داخلی بدهند،  و برای این منظور، ترجیع می دهند که با یک معمار یا کسی که متخصص این کار باشد، مشورت کند تا یک کار جدید وبه روز انجام دهد.وبشتر مردم از همین رنگ پلی اورتان استفاده می کنند تا با بقیه وسایل، از جمله مبلمان و درب کابینت ست باشد. کابینت  ممبران نوعی کابینت است که با  دوام  زیبا و با کیفیت است که چند سالی است به طور گسترده در آشپزخانه های  ایرانی کاربرد زیادی  دارد.

کابینت ممبران از ام دی اف خام تشکیل شده است و  روکش آن از  پی‌وی‌سی پوشانده می‌شود و به کمک دستگاه cnc که نوعی ماشین آلات پیشرفته حکاکی و برش چوب است ، که با این دستگاه می‌توان قبل از روکش  شدن ام دی اف خام، آن را حکاکی نمود. ام دی اف خام پس از حکاکی شدن به کمک چسب مخصوص و به شکل یکپارچه با رو کش پی‌وی‌سی پوشانده می‌شود. که این شیوه ساخت مقاومت کابینت ممبران را در مقابل رطوبت و نفوذ آب تا حد  بسیاری افزایش می‌دهد.

 

مزایای کابینت ممبران

کابینت آشپزخانه ممبران طراحی‌های  متنوعی را شامل می‌شود، شما می‌توانید طراحی‌های  دلخواه خود را به سازنده کابینت پیشنهاد دهید. کابینت ممبران قابلیت نقش پذیری بالایی دارد و می‌توان به صورت ۲ رنگ یا سه رنگ آن را سفارش داد. از کابینت ممبران  می‌توان در همه سبک‌ها مانند سبک کلاسیک، نئو کلاسیک و مدرن استفاده کرد. نحوه تمیزکاری آن ساده است  و لکه به خود نمی‌گیرد. یک کابینت شیک و لوکس به حساب می‌آید که قیمت آن هم  سنگین نیست با وجود همه زیبایی که دارد می‌توان از آن در آشپزخانه‌ها  استفاده کرد.

 

کابینت ممبران

 

معایب کابینت ممبران

در پاسخ به این سوال که کابینت پلی اورتان یا ممبران ؟ کدامیک بهتر است ؟ باید به معایب هر کدام هم بپردازیم. از معایب کابینت ممبران می توان گفت که مجاورت طولانی مدت در مقابل نور خورشید رنگ این کابینت آشپزخانه را ضعیف می‌کند و قدرت چسبندگی آن را کاهش می‌دهد. اجسام تیز می‌تواند به بدنه و درهای ممبران صدمه وارد کند که دیگر نمی توان  آن را به خوبی روز اول  درست کرد. اگر در حین کار از چسب مناسب و با کیفیت در ساخت کابینت ممبران استفاده نشود ،پس از مدتی لایه پی‌وی‌سی آن از بدنه جدا می‌شود و به همین دلیل باید از چسب با کیفیت استفاده کرد.

 

مزایای کابینت پلی اورتان

کابینت پلی اورتان از بهترین کابینت‌ها و قدرتمندتر ین آنها به شمار می‌رود چراکه :

۱.به دلیل استفاده از لایه ی  نانو بر روی پوشش که خاصیت ضد آب دارد ،می ‌تواند یکی از بارز ترین  ،ویژگی این نوع کابینت در برابر آب باشد.

۲. کابینت پلی  اورتان در برابر حرارت،  آب و ضربات ،مقاومت بالایی دارد و این باعث شده است که کیفیت و ماندگاری بالایی داشته باشد.

۳. تنوع رنگی بسیار زیادی دارد که قدرت انتخاب را برای متقاضیان  آسان کرده است.

 

کابینت پلی اورتان سفيد

 

معایب کابینت پلی اورتان

۱.این کابینت‌ها نسبت  به کابینت های دیگر نسبتاً گران هستند.

۲. اگر رنگ کار ماهری نباشد احتمال دارد که  قطرات رنگ سرازیر شده روی کابینت‌ها و همچنین گرد و غبار روی درها  وجود بیاید که باعث می‌شود زیبایی خود را از دست بدهد.

۳. اگر به صورت صحیح از این کابینت‌ها مراقبت نشود رنگ آنها کدر می‌شود و زیبایی خود را از دست می‌دهد.

 

کابینت پلی اورتان یا ممبران

کابینت پلی اورتان یا ممبران ؟ کدام یک ارزش انتخاب دارد؟ قطعاً انتخاب مدل‌های مختلف کابینت بدون دانستن ویژگی های  این نوع کابینت‌ها و آشنایی با آنها بسیار سخت خواهد بود، شما در انتخاب هر دو مدل کابینت آزاد هستید اما اگر می‌خواهید بودجه کمتری صرف کابینت نمایید باید از کابینت ممبران استفاده کنید . این  کابینت دارای قیمت مناسب ‌تری است ،ولی اگر به دنبال یک کابینت با کیفیت و با دوام و تقریباً عمر طولانی هستید بهترین گزینه و مناسب ‌ترین آن کابینت پلی اورتان است زیرا به دلیل جنس خاص آن و دوام و مقاومت بالاتر نسبت به کابینت ممبران بهتر می باشد. و حتی پس از هرگونه آسیب به کابینت پلی اورتان می‌توان دوباره آن را ترمیم کرد. امید است این مقاله از وبسایت دکوراسیون نیو دیزاین برای شما عزیزان مفید بوده و شما را راهنمایی کرده باشد.

لینک مرجع https://newdesignm.com/
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/5jqK
نظرتان را بنویسید