مقایسه کابینت ام دی اف با کابینت تمام چوب

مقایسه کابینت ام دی اف با کابینت تمام چوب
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
imex

چیدن کابینت کار کوچکی نیست. با بسیاری از سبک‌ها، رنگ‌ها، پوشش‌ها و مواد برای انتخاب درب، این فرآیند می‌تواند طاقت‌فرسا شود.

جنس کابینتی که انتخاب می‌کنید می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر روکش، سخت‌افزار، لوازم خانگی و پیش‌خوانی که انتخاب می‌کنید داشته باشد.

نمی دانید کدام محصول برای رنگ سفید زیبایی که در ذهن دارید بهترین است؟ یا در مورد اینکه کدام نوع چوب با لکه مناسب بیرون می آید فکر می کنید؟

این مقاله کابینت‌ ام ‌دی ‌اف را با تعدادی از گزینه‌های محبوب کابینت چوب طبیعی مقایسه می‌کند، و اطمینان حاصل می‌کند که می‌دانید کدام متریال برای کابینت آشپزخانه شما بهترین است.

ام دی اف چیست؟

تخته فیبر با چگالی متوسط (MDF) ماده ای است که از شکستن بقایای چوب نرم و چوب سخت به الیاف چوب ساخته می شود. این الیاف چوبی با موم و رزین فشرده شده، به شکل پانل‌هایی در می‌آیند و با فشار و دماهای بالا اعمال می‌شوند تا تخته‌ای بادوام و متراکم ایجاد کنند.

از آنجایی که ام دی اف یک محصول متراکم است، از چوب طبیعی با همان ضخامت سنگین تر است.

ام دی اف یک محصول جایگزین چوب محبوب است که برای قفسه بندی، کابینت، قالب گیری، تزئینات، درها و حتی مبلمان استفاده می شود!

بیشتر بخوانید: کابینت تمام چوب چیست؟

چیزی که ام دی اف را به یک مصالح ساختمانی محبوب در سراسر صنعت تبدیل می کند این است که کار با آن آسان است و برش های اره ای تمیز و آسان را ارائه می دهد.

یک دست ساز با تجربه و ماهر مطمئناً می تواند کابینت یا قفسه بندی خود را با ام دی اف بسازد.

 

کابینت ام دی اف چیست؟

با وجود اینکه وزن آن بیشتر از چوب طبیعی است، ام دی اف قدرت تحمل وزن زیادی را بدون افزایش ضخامت ورق ندارد.

یکی از نقاط ضعف سطح صاف آن این است که پس از اعمال روکش روی کابینت، هرگونه فرورفتگی و خراش در ام دی اف مانند چوب طبیعی قابل ترمیم نیست.

همانطور که گفته شد، هیچکس قصد ندارد درهای آشپزخانه خود را مورد سوء استفاده سنگین قرار دهد، بنابراین داشتن ام دی اف برای درب کابینت به جای چوب ضرری نخواهد داشت.

در حالی که جعبه کابینت ام دی اف روش معمولی نیست، درهای کابینت ام دی اف بسیار محبوب هستند و انتخاب عالی را در هر آشپزخانه ای ایجاد می کنند.

 

تکمیل کابینت ام دی اف

رنگ

سطح صاف ام دی اف برای پرداخت تمیز و رنگ آمیزی عالی است. در واقع، اگر به کابینت های رنگ شده علاقه دارید، به سختی می توانید جایگزین بهتری نسبت به استفاده از ام دی اف برای جلوی درب خود پیدا کنید.

ام دی اف به اندازه چوب طبیعی در برابر تغییرات دما منبسط و منقبض نمی شود، به این معنی که ام دی اف پس از رنگ آمیزی احتمال ایجاد ترک های بصری و جدا شدن اتصالات را ندارد.

با این اوصاف، به خاطر داشته باشید که ام دی اف مستعد آب است. مهم است که ام دی اف را به‌ویژه تمام لبه‌های برش خورده را به‌درستی درمان و آب بندی کنید.

در غیر این صورت، درب ام دی اف در معرض مقدار زیادی آب ممکن است خیس شده و متلاشی شود.

ایده کابینت ام دی اف رنگ شده را دوست دارید؟ مقاله ما را در مورد ترندهای برتر رنگ کابینت آشپزخانه در سال 2022 بررسی کنید!

 

ترموفویل

ترموفویل (ترمو) یک ماده وینیل پی وی سی است که از طریق گرما و فشار خلاء روی درب های ام دی اف اعمال می شود و این دو را با هم ترکیب می کند. فرآیند ترموفویل یک سطح بدون درز، معمولاً به رنگ ثابت، اما گاهی اوقات یک الگوی دانه‌های چوب مصنوعی نیز ایجاد می‌کند.

ترموفویل طیف گسترده ای از رنگ های مختلف را در سبک های بافت دار، مات یا براق ارائه می دهد.

در زیر به درهای کابینت ترموفویل و رنگ آمیزی شده نگاهی بیندازید.

ترمو تقریباً همیشه ارزان‌تر از رنگ است و روکش در برابر آب یا خراش‌های سبک دست نیز بهتر می‌ماند.

نکته منفی ترموفویل پتانسیل لایه برداری است. اگر قسمت جلویی شروع به کنده شدن کند و سطح زیر آن نمایان شود، تعمیر بدون تعویض درب تقریبا غیرممکن است.

همچنین در برابر آسیب حرارتی بسیار آسیب پذیر است. دمای بالا می تواند باعث شود که ترمو از کابینت جدا شود و اساساً از سطح جدا شود.

 

هزینه کابینت ام دی اف

وقتی صحبت از هزینه ام دی اف به میان می آید، هرچه تخته فیبر ضخیم تر باشد، قیمت آن نیز بیشتر می شود.

به طور سنتی، ام دی اف جایگزین بسیار ارزان تری برای اکثر مصالح چوب طبیعی است، به همین دلیل است که یک مصالح ساختمانی محبوب است.

با توجه به این موضوع، بسته به رنگ و کیفیت رنگ مورد استفاده برای تکمیل کابینت‌های ام‌دی‌اف، معمولاً 10 تا 15 درصد گران‌تر از کابینت‌های لکه‌دار هستند.

اگر اهل انجام کارهای خود هستید، ساخت قفسه یا کابینت ام دی اف خودتان و رنگ آمیزی آن ها، ایده ای هوشمندانه و مقرون به صرفه است.

         

کابینت چوب طبیعی

 

کابینت های چوب طبیعی جایگزینی متمایز برای ام دی اف هستند.

گزینه های چوب سخت، مانند افرا، توس، گیلاس، بلوط و گردو، منحصر به فرد زیبایی شناختی را ارائه می دهند که با ام دی اف همراه نیست.

به عنوان محصولات طبیعی، هیچ دو قطعه کابینت از یک چوب کاملاً شبیه به هم نیستند. درست مانند خود درختان، تفاوت های جزئی از یک دال به دال دیگر وجود خواهد داشت. تضمین ظاهری زیبا و خاص

گزینه های طبیعی چوب سخت با تغییرات دما یا رطوبت منبسط و منقبض می شوند و در نتیجه در طول زمان مستعد تاب خوردن می شوند. در حالی که تاب برداشتن رطوبت قابل توجهی را می طلبد، یا در یک دوره زمانی طولانی اتفاق می افتد، هنوز چیزی است که باید هنگام انتخاب کابینت های چوب طبیعی از آن آگاه بود.

 بیایید نگاهی به چند گزینه محبوب کابینت چوب طبیعی و ویژگی های تعیین کننده آنها بیندازیم!

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/z0j7
نظرتان را بنویسید