آیا می توان مدیریت پالت را با هوش مصنوعی بهبود بخشید؟

آیا می توان مدیریت پالت را با هوش مصنوعی بهبود بخشید؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
پالت پلاستیکی

وقتی صحبت از مدیریت زنجیره تامین می شود، حتی کوچکترین پیشرفت ها می تواند منجر به صرفه جویی قابل توجهی در هزینه و کارایی عملیاتی شود. یکی از حوزه‌های مدیریت زنجیره تامین که اغلب می‌توان نادیده گرفت، اما نقش مهمی در کارایی آن دارد، مدیریت پالت است. پالت ها اغلب به عنوان قهرمانان گمنام زنجیره تامین شناخته می شوند، با توجه به اینکه ذخیره و حمل و نقل تقریباً همه کالاها را تسهیل می کنند. بنابراین، بسیار مهم است که تأسیسات به طور مؤثر ناوگان پالت خود را مدیریت کنند تا اطمینان حاصل شود که عملیات در صورت نیاز ادامه می یابد. ادغام فناوری‌های هوش مصنوعی (AI) این پتانسیل را دارد که مدیریت پالت را متحول کند و مزایای متعددی را برای کسب‌وکارها در صنایع ارائه دهد.

مدیریت پالت سنتی می تواند یک فرآیند گسترده باشد. این شامل ردیابی، بازرسی، تعمیر و تخصیص مجدد پالت ها در حین حرکت در زنجیره تامین است. این فرآیند زمان بر، مستعد خطا است و می تواند منجر به ضرر و ناکارآمدی شود. به همین دلیل، بسیاری از تأسیسات تصمیم گرفته اند که وظیفه مدیریت پالت را به طور کلی از صفحه خود حذف کنند و یک برنامه مدیریت پالت یا شرکت تجمیع پالت را برای مدیریت تمام نیازهای پالت خود استخدام کرده اند. با این حال، حتی با مشارکت یک شرکت ادغام، هوش مصنوعی می تواند بسیاری از چالش های همراه با مدیریت پالت را برطرف کند.

مدیریت پیش‌بینی – هوش مصنوعی پیش‌بینی‌کننده در عملیات‌های مختلف زنجیره تامین در حال افزایش است. با تجزیه و تحلیل سنسورهایی که در برخی از انواع پالت‌ها تعبیه شده‌اند، فناوری هوش مصنوعی می‌تواند مسائلی را شناسایی کند که یکپارچگی پالت را به خطر می‌اندازد - مانند تخته‌ها یا میخ‌ها، ساختار ضعیف و سایر شرایط آسیب‌رسان. این امکان تعمیر یا تعویض به موقع را فراهم می کند که باعث می شود زنجیره تامین به طور موثر حرکت کند.

ردیابی و دید – سیستم‌های ردیابی مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند دید در زمان واقعی را به محل نگهداری پالت ارائه دهند. فن‌آوری‌های RFID و GPS، دو سیستم ردیابی که امروزه در پالت‌ها در سراسر زنجیره تامین مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌توانند با فناوری هوش مصنوعی ادغام شوند تا در سفر پالت از طریق زنجیره تامین بیشتر دیده شوند. این نه تنها باعث کاهش تلفات پالت ها می شود، بلکه باعث کاهش تلفات کالا می شود و باعث صرفه جویی قابل توجهی در هزینه می شود.

پیش بینی تقاضای پالت - در محیط تقاضا محور امروزی، بسیار مهم است که شرکت ها ناوگان پالت را داشته باشند که برای رسیدگی به تقاضای رو به رشد مصرف کننده مجهز باشد. براساس گزارش Expert Market Research، تقاضای پالت در ایالات متحده به دلیل افزایش تقاضا از سوی صنایع غذایی و نوشیدنی رو به افزایش است. مدیران لجستیک با پیاده‌سازی هوش مصنوعی در سیستم‌های مدیریت پالت خود، می‌توانند بینشی در مورد داده‌های تاریخی فروش، روند بازار و سایر عوامل مرتبط به دست آورند که می‌تواند به آنها کمک کند تا پیش‌بینی کنند که در آینده به چه تعداد پالت پلاستیکی در ناوگان خود برای برآورده کردن تقاضا نیاز دارند.

شاید یکی از مهم‌ترین مزایای پیاده‌سازی هوش مصنوعی در فرآیندهای مدیریت پالت، صرفه‌جویی در هزینه‌ها همراه با بهینه‌سازی ناوگان پالت شما باشد. توانایی پیش‌بینی و کنترل مسائل مربوط به آسیب، افزایش قابلیت‌های ردیابی و دید، و برنامه‌ریزی از قبل با افزایش پیش‌بینی تقاضا، به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا هزینه‌های غیرضروری خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

هوش مصنوعی دیگر واژه‌ای نیست که سال‌ها تا مفید بودن برای فعالیت‌های روزمره یک شرکت فاصله داشته باشد. ترکیب هوش مصنوعی در زنجیره تامین مزایای واقعی دارد که می تواند منجر به مزایای هزینه، افزایش کارایی و موارد دیگر شود. و همانطور که مدیریت پالت ساده تر و هوشمندتر می شود، نقش حیاتی فزاینده ای در تضمین جریان روان کالا از طریق زنجیره تامین جهانی ایفا خواهد کرد. استقبال از هوش مصنوعی در مدیریت پالت نه تنها یک انتخاب بلکه یک ضرورت استراتژیک برای کسب و کارهایی است که به دنبال موفقیت در چشم انداز تدارکات مدرن هستند.

شرکت هایی که به دنبال بهینه سازی مدیریت پالت خود هستند از پالت های پلاستیکی برای تمام نیازهای حمل و نقل خود استفاده می کنند.

نظرتان را بنویسید