درباره فرصت اشتغال بوسیله رشته پزشکی

درباره فرصت اشتغال بوسیله رشته پزشکی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مهسا علیزاده

دانشجوی رشته پزشکی شدن آرزویی است که خیلی از داوطلبان کنکور تجربی آن را در سر دارند و برای رسیدن به این هدف تمام تلاش و همت خود را به کار گرفته اند تا بالاخره روزی رویای پدر و مادرشان برای آقا یا خانم دکتر شدنشان به واقعیت برسد. اما مزیت های رشته پزشکی چیست که باعث شده است در میان داوطلبان کنکوری انقدر طرفدار داشته باشد؟
درآمد مالی خوب ، فرصت اشتغال مناسب در سراسر جهان ، شان و منزلت اجتماعی بالای پزشکان در جامعه و … از مزایای شغل پزشکی می باشد که رقابت در صحنه کنکور سراسری را برای پذیرش در این رشته افزایش داده است. ولی در کنار لذت های رشته پزشکی باید سختی های راه رسیدن به آن را نیز در نظر داشت.
بسیاری از شما علاقه مندان سختی راه را فقط در قبولی کنکور می دانید اما با ورود به دانشگاه تازه متوجه می شوید که در ابتدای راه هستید و اگر دانشجوی پرتلاش و علاقه مندی نباشید ، ممکن است نتوانید مسیر رسیدن به هدف خود را ادامه دهید.
برای بهره مندی از مشاوره تخصصی در خصوص رشته های مورد علاقه تان از قبیل رتبه قبولی ، بازار کار ، میزان درآمد ، فرصت های شغلی ، دروس دانشگاهی و … با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی “پاسخ با ما “ ارتباط برقرار نمایید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

آنچه در این مطلب میخوانید :

1 معرفی رشته پزشکی
1.1 مباحث تحصیلی دوران دانشگاه
1.2 کارآموزی بالینی
1.3 کارورزی بالینی یا اینترنی
1.4 تعداد واحد های درسی 
1.5 طرح تعهد خدمت
2 شرایط خدمت سربازی پزشکان
3 موقعیت شغلی پزشکان در ایران
4 مراحل تحصیل در رشته پزشکی
5 معدل لازم برای رشته پزشکی
6 دانشگاه های ارائه دهنده پزشکی
6.1 اسامی دانشگاه ها
7 رتبه قبولی پزشکی کنکور
7.1 رتبه قبولی رشته پزشکی کنکور
7.2 رتبه قبولی پزشکی دانشگاه آزاد
8 درصد دروس پزشکی کنکور
8.1 سهمیه منطقه یک
8.2 سهمیه منطقه دو
8.3 سهمیه منطقه سه
9 شهریه دانشگاه آزاد و پردیس خودگردان پزشکی
10 رشته پزشکی بدون کنکور
10.1 سوالات متداول
معرفی رشته پزشکی
طول دوره تحصیلی پزشکی عمومی طولانی تر از سایر رشته هاست و در طی این مدت باید درس های پرحجم و عملی را پاس کنید. از همان ابتدا که وارد دانشگاه می شوید، مباحث آناتومی را در اتاق تشریح می گذرانید و باید روحیه و توانایی رویارویی با اجساد را داشته باشید زیرا جزئی از زندگی پزشکی شما خواهند شد.
جدای از همه این موارد و گذراندن مباحث تئوری و عملی در بیمارستان ها و سایر مراکز بهداشتی ، پس از حدود 7 سال در مقطع پزشکی عمومی فارغ التحصیل خواهید شد و برای گرفتن تخصص خود باید در آزمون رزیدنتی که بسی سخت تر از کنکور است ، شرکت کنید.
مباحث تحصیلی دوران دانشگاه
پزشکی عمومی مجموعا 7 سال است که از 4 دوره علوم پایه ، نشانه شناسی و فیزیوپاتولوژی ، کارآموزی بالینی و کارورزی بالینی تشکیل شده است.
علوم پایه : در این دوره دانشجویان دروس عمومی و دروس پایه اصلی را می گذرانند که در هر نیمسال تحصیلی 20 واحد درسی ارائه می شود و دانشجو موظف است که این دوره را حداقل در 2 سال و حداکثر در 3 سال به اتمام برساند.
دروس دوره علوم پایه عبارتند از :

تشریح
ژنتیک
تغذیه
روانشناسی
جنین شناسی
میکروب شناسی
بیوشیمی
انگل شناسی

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/vWrn
نظرتان را بنویسید