نحوه از بین بردن سیاهی قوزک پا و آرنج دست

نحوه از بین بردن سیاهی قوزک پا و آرنج دست
ذخیره سازی
1
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
البرز

از آنجایی که پوست آرنج، زانو و مچ پا نازک‌تر از بقیه قسمت‌های بدن است، گاهی اوقات خشک و تیره می‌شود که می‌تواند بسیار خجالت‌آور و حتی خسته‌کننده باشد. اما با درمان های خانگی زیر می توانید به راحتی از شر آنها خلاص شوید: ما در این بخش به بررسی درمان های رفع سیاهی قوزک پا و آرنج پرداخته ایم:

پوست آرنج، زانو و مچ پا نازک‌تر از سایر قسمت‌های بدن است و گاهی اوقات خشک و تیره می‌شود که می‌تواند بسیار خجالت‌آور باشد، اما با درمان‌های خانگی می‌توانید به راحتی از شر آنها خلاص شوید!
1- آبلیمو
لیمو با خواص قابض، ضد عفونی کنندگی و روشن کنندگی خود به عنوان بهترین سفید کننده طبیعی شناخته می شود و می تواند به رفع تیرگی آرنج، زانو و مچ پا کمک کند. کافی است آب یک لیموی تازه را بگیرید و مستقیماً روی آرنج، زانو و مچ پا بمالید. حتی می‌توانید یک تکه لیمو را برای چند دقیقه در این نواحی تیره بمالید. بگذارید نیم ساعت بماند و سپس با آب ولرم بشویید.

 از این روشن کننده طبیعی دو بار در روز استفاده کنید تا در یک هفته پوست خود را روشن کنید. با افزودن ماست، آرد نخودچی و زردچوبه می توانید خاصیت سفید کنندگی آب لیمو را تقویت کنید.


ژل آلوئه ورا - 

ژل آلوئه ورا از دیرباز به عنوان یک داروی روشن کننده پوست شناخته شده است. مالیدن ژل آلوئه ورا به پوست روی آرنج ها و زانوهای تیره نه تنها آنها را روشن می کند بلکه به طور کامل آبرسانی می کند. ژل را از برگ تازه آلوئه ورا جدا کنید و مچ پا، زانو و آرنج خود را با آن ماساژ دهید. بعد از 30 دقیقه می توانید آن را با آب بشویید.
2- روغن نارگیل
روغن نارگیل سرشار از اسیدهای چرب ضروری و ویتامین E است، هر دو ماده در آبرسانی و ترمیم پوست تیره و آسیب دیده بسیار موثر بوده و بسیار روشن کننده هستند.

بنابراین مقداری روغن نارگیل خالص را به آرامی روی زانوها، آرنج و مچ پا مالیده و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند. سپس آن را با صابون ملایم و آب گرم بشویید. این روغن را روزانه به نواحی مورد نظر بمالید تا در چند روز به نتایج قابل مشاهده برسید.
3- شیر و آرد برنج
شیر به دلیل خاصیت پاک کنندگی، مرطوب کنندگی و روشن کنندگی آن می تواند در درمان و رفع تیرگی آرنج، زانو و مچ پا بسیار موثر باشد. به خصوص اگر با آرد برنج ترکیب شود خواص آن چند برابر می شود. بنابراین 3 قاشق غذاخوری شیر خام تازه را با 1 قاشق غذاخوری آرد برنج مخلوط کنید تا یکدست و خمیر شود. هر روز به مدت 10 دقیقه زانوها، آرنج و مچ پا را با این مخلوط به آرامی ماساژ دهید و پس از خشک شدن آن را با آب سرد بشویید.
4- آب سیب زمینی
سیب زمینی حاوی آنزیم پروتئینی به نام کاتکولیز است که در صورت استفاده منظم می تواند پوست تیره زانو و سایر قسمت های بدن را روشن کند. فقط یک سیب زمینی را رنده کنید و آب آن را بگیرید. این آب را مستقیماً روی نواحی تیره بدن بمالید و بگذارید 15 دقیقه روی پوست بماند. به محض خشک شدن با آب ولرم بشویید. برای اثربخشی بیشتر می توانید چند قطره آب لیمو به آن اضافه کنید.

5- آب خیار

 آب خیار نه تنها برای درمان تیرگی زیر چشم بلکه برای رفع تیرگی آرنج، زانو و مچ پا مفید است. علاوه بر این، خیار سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین هایی مانند A و C است که با از بین بردن سلول های مرده پوست را جوان می کند.یک خیار کوچک را رنده کرده و آب آن را بگیرید. آب خیار را روی نواحی تیره بدن بمالید و بگذارید 15 دقیقه خشک شود و سپس با آب گرم بشویید. این کار را هر روز انجام دهید. البته می توانید خیار را به صورت حلقه های ضخیم برش دهید و مستقیماً روی نقاط تیره بمالید.
6- شیر و سودای شیرین
جوش شیرین یک لایه بردار عالی است که نه تنها پوست را تمیز می کند بلکه سلول های مرده را نیز از بین می برد. اسید لاکتیک و اسیدهای آمینه موجود در شیر نیز پوست را نرم و آبرسانی می کند. علاوه بر این، آنتی اکسیدان های موجود در شیر به حفظ سلامت پوست برای مدت طولانی کمک می کند. 1 قاشق غذاخوری جوش شیرین را با 1 قاشق غذاخوری شیر مخلوط کنید. این مخلوط را روی زانوها، آرنج و مچ پا بمالید و به آرامی با حرکات دایره ای به مدت ۲ تا ۳ دقیقه ماساژ دهید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند. در نهایت با آب بشویید. این کار را هر روز تکرار کنید تا تاری از بین برود.

نظرتان را بنویسید