پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه شهید چمران اهواز

پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه شهید چمران اهواز
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
MN.Work.84

فراخوان پذیرش بدون آزمون دکتری دانشگاه شهید چمران اهواز برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ از میان داوطلبان واجد شرایط دانشگاه‌های دولتی منتشر شد.

به گزارش پی اچ دی تست، دانشگاه شهید چمران اهواز در راستای اجرای سیاست های شناسایی، حفظ و هدایت دانشجویان برتر و به استناد آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره دکترای تخصصی و مطابق با شیوه نامه خود، از بین دانش آموختگان و دانشجویان برتر دوره کارشناسی ارشد مورد تایید وزارت عتف برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ برای دوره روزانه مقطع دکتری تخصصی به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون و با رعایت شرایط زیر دانشجو می پذیرد.

شرایط دکتری بدون آزمون دانشگاه چمران اهواز

حداقل شرایط متقاضی برای ارایه درخواست دکتری بدون کنکور دانشگاه چمران اهواز به شرح زیر است:

• داشتن میانگین کل ۱۶ در دوره کارشناسی و میانگین کل ۱۷ (بدون احتساب نمره پایان نامه) در دوره کارشناسی ارشد تعدیل معدل در هر یک از دوره های مذکور با اعمال ضریب هم ترازی دانشگاه ها در رشته مربوطه طبق نظر گروه آموزشی امکان پذیر است)

• بیش از دو سال از تاریخ دانش آموختگی متقاضی نگذشته باشد.

• کسب حداقل ۶۰ امتیاز از فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و مصاحبه مطابق جدول ارزشیابی داوطلبان پذیرش بدون آزمون دکترای ۱۴۰۱

• کسب حداقل امتیازات پژوهشی وتویی) از جدول شماره 1، فرم ارزشیابی داوطلبان پذیرش بدون آزمون دکترای ۱۴۰۱ الزامی می باشد.

شرایط دکتری بدون آزمون استعداد درخشان دانشگاه چمران اهواز

تبصره ۱: دانشگاه شهید چمران اهواز از دانشجویان دانشگاه های پیام نور، آزاد اسلامی، غیر دولتی – غیرانتفاعی و پردیس های بین الملل خودگردان و جامع علمی کاربردی برای پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره دکتری پذیرش نمی نماید.

– پذیرش افراد مشمول این آیین نامه، در همان رشته تحصیلی یا رشته های تحصیلی مرتبط با رشته تحصیلی دوره کارشناسی ارشد متقاضی، به تشخیص گروه آموزشی و تأیید شورای آموزشی دانشگاه امکان پذیر است.

– تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده بر اساس این آیین نامه، مجاز نیست.

– به تقاضاهای ناقص و مخدوش، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

مدارک مورد نیاز ثبت نام دکتری بدون کنکور ۱۴۰۱ دانشگاه چمران

١- تکمیل فرم درخواست استفاده از سهمیه پذیرش بدون آزمون در مقطع دکتری بصورت برخط (آنلاین) و ارسال مدارک و مستندات مورد نیاز پیوست از طریق سامانه: https://derakhshan.scu.ac.ir/phdend

۲- ریز نمرات تأیید شده دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد

٣- فتوکپی صفحه نتیجه ارزشیابی پایان نامه و چکیده پایان نامه دوره کارشناسی ارشد (برای دانشجویان فارغ التحصیل)

۴- تکمیل فرم مشخصات تفصیلی از فعالیت های آموزشی و پژوهشی متقاضی (فرم شماره دو) ارائه مستندات در کلیه موارد ضروری است.

۵- یک نسخه از مقالات چاپ شده با پذیرش قطعی رسمی با ذکر دقیق تاریخ و شماره چاپ (ارایه نسخه نهایی با سر برگ مجله الزامی است)

۶- ارائه سایر مدارک امتیاز آور برای داوطلب بر اساس شیوه نامه پذیرش بدون آزمون دکتری دانشگاه شهید چمران اهواز

۷- فتوکپی از تمامی صفحات شناسنامه

۸- فتوکپی کارت ملی

۹- ارائه گواهی مبنی بر بلامانع بودن ادامه تحصیل به لحاظ خدمت سربازی داوطلبین مرد

۱۰- فتوکپی دانشنامه مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد با تأییدیه مدرک تحصیلی

۱۱- معرفی نامه علمی از استادان دوره کارشناسی ارشد (پس از دعوت به مصاحبه)

۱۲- تصویر نمره آزمون زبان انگلیسی (در صورت داشتن)

۱۳- اصل فیش بانکی واریزی به مبلغ ۱/۴۴۰/۰۰۰ ریال (غیر قابل استرداد)

تذکر مهم: مدارک ارسالی و وجه واریزی به هیچ عنوان مسترد نخواهند شد. لذا قبل از ارایه درخواست و واریز وجه نسبت به مطالعه کامل شرایط پذیرش دقت لازم را مبذول فرمایید.

تسهیلات پذیرفته شدگان دکتری استع داد درخشان دانشگاه چمران

پذیرفته شدگان نهایی بدون آزمون علاوه بر دریافت گواهی پذیرش بدون آزمون، در صورت احراز شرایط می توانند مطابق ماده هشت شیوه نامه عضو گیری استعدادهای درخشان دانشگاه شهید چمران اهواز به مدت یک سال به عضویت افتخاری این دفتر در آمده و از کارگاه های متنوع، تسهیلات و جوایز اعضای دفتر بهره مند شوند. عین ماده هشت عضوگیری جهت بهره برداری در ذیل آورده شده است.

ماده ۸- دانشجویانی که از طریق آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان به مقطع دکتری راه می یابند می توانند با ارائه درخواست کتبی و پس از بررسی و تایید دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه، در سال اول تحصیل به عضویت دفتر حفظ و هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه در آیند.

رشته های دکتری بدون کنکور

فهرست رشته‌های دارای پذیرش دکتری بدون کنکور دانشگاه شهید چمران اهواز از طریق آیین نامه استعداد درخشان از طریق لینک زیر قابل مشاهده است:

رشته های دکتری بدون آزمون 1401 دانشگاه شهید چمران اهواز

 

مراحل پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه چمران

1- متقاضیان می بایست مدارک خود را حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۰/۱۲/۱۲ صرفا از طریق سامانه به آدرس https://derakhshan.scu.ac.ir/phdend ارسال نمایند. به تقاضاهای ناقص و مخدوش، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

۲- ارزیابی مدارک بر اساس شیوه نامه پذیرش بدون آزمون استعداهای درخشان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه شهید چمران اهواز انجام خواهد شد.

٣- دانشجویانی که در ارزیابی اولیه امتیازات لازم را کسب نمایند از طریق گروه‌های آموزشی دانشکده ها جهت انجام مصاحبه دعوت خواهند شد.

۴- نتایج ارزیابی ها و لیست اولیه پذیرفته پس از بررسی مدارک و مصاحبه با واجدین شرایط توسط دانشگاه شهید چمران اهواز اعلام خواهد شد.

۵- پس از قبولی در مصاحبه و پذیرش توسط گروه تخصصی مربوطه، اسامی پذیرفته شدگان به همراه فرم های ارزشیابی جهت تأیید نهایی به سازمان سنجش و آموزش ارسال خواهند شد. روشن است که تشکیل پرونده و دعوت به مصاحبه هیچ گونه حتی برای داوطلب قبل از تایید توسط سازمان سنجش آموزش کشور ایجاد نخواهد کرد.

 

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/QQJM
نظرتان را بنویسید