آخرین رتبه قبولی رشته های مهندسی 1401-1402

آخرین رتبه قبولی رشته های مهندسی 1401-1402
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
جواد قانع

افرادی که در کنکور ریاضی شرکت می‌کنند، بهتر است نسبت به آخرین رتبه قبولی رشته های مهندسی نیز اطلاع پیدا کنند. با اطلاع از آخرین رتبه‌های لازم برای قبولی در رشته های مهندسی افراد می‌توانند با مقایسه وضعیت افراد با وضعیت کارنامه خودشان برنامه‌ریزی خوبی برای رسیدن به هدف خود و انتخاب رشته صحیح داشته باشند. رشته های مهندسی که در گروه ریاضی ارائه می‌شوند، از پرمتقاضی‌ترین رشته های کنکور سراسری هستند و افراد زیادی علاقمند به ادامه تحصیل در این رشته ها هستند.

هر سال برخی از داوطلبان رشته ریاضی با داشتن رتبه‌های خوب به دلیل نداشتن انتخاب صحیح در رشته های مهندسی قبول نمی‌شود. از آنجا که تغییراتی در کنکور سراسری ۱۴۰۲ اعمال شده است، آزمون سراسری گذشته نزدیک‌ترین آزمون به کنکور امسال است. به همین خاطر افراد می‌توانند با اطلاع از آخرین رتبه قبولی رشته های مهندسی چند گام جلو افتاده و برنامه‌ریزی و انتخاب رشته بهتری را برای خود داشته باشند. از این رو در این مقاله در ارتباط با آخرین رتبه برای قبولی در رشته های مهندسی برای دانشگاه‌های آزاد و سراسری اشاره خواهیم کرد.

آخرین رتبه قبولی رشته های مهندسی دانشگاه سراسری 

همانطور که اشاره شد داوطلبان زیادی با هدف رسیدن به مرحله انتخاب رشته سعی می‌کنند که در آزمون سراسری بهترین عملکرد را داشته باشند. آزمون سراسری هر سال از سوی سازمان سنجش برگزار می‌شود و افراد می‌توانند شانس خود را برای قبولی در رشته های مهندسی امتحان کنند.

همانطور که اشاره شد اطلاع از آخرین رتبه قبولی رشته های مهندسی از جمله مهندسی برق، مکانیک، صنایع و عمران بسیار اهمیت دارد و افراد با داشتن کارنامه قبولی افراد سال قبل می‌توانند اولویت بندی دقیق‌تری داشته باشند و وقتی که از کارنامه قبولی افراد گذشته سال‌های گذشته استفاده می‌کنند، می‌توانند انتخاب‌های معقول‌تری را در فرم تکمیل انتخاب رشته خود داشته باشند. از این رو در ادامه آخرین رتبه قبولی کنکور قبولی رشته های مهندسی دانشگاه سراسری در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

آخرین رتبه قبولی رشته مهندسی برق 

رشته مهندسی برق یکی از پرطرفدارترین رشته های کنکور ریاضی می‌باشد که افراد باید قبل از هر چیز از آخرین رتبه قبولی در این رشته مطلع شوند. در جدول زیر آخرین رتبه قبولی در این رشته در سهمیه ایثارگران و مناطق ارائه شده است. افرادی که می‌خواهند در این رشته ادامه تحصیل دهند می‌توانند از جدول زیر کمک بگیرند.

دانشگاه سهمیه رتبه قبولیدوره
صنعتي شريفمنطقه یک43روزانه
تهران منطقه یک214روزانه
صنعتي اميرکبيرمنطقه یک942روزانه
دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسیسهمیه منطقه یک1621روزانه
صنعتي اصفهانمنطقه یک1245روزانه
صنعتی امیرکبیرمنطقه یک2916روزانه
صنعتي شريفمنطقه دو54روزانه
تهران منطقه دو184روزانه
صنعتي اصفهانمنطقه دو1385روزانه
بوعلي سينا همدانمنطقه دو7513روزانه
رازي -کرمانشاهمنطقه دو16542روزانه
دانشگاه تبریزمنطقه سه3040روزانه
علم و صنعت منطقه سه208روزانه
بوعلي سينا همدانمنطقه سه3205روزانه
دانشگاه رازي _ کرمانشاهمنطقه سه7500روزانه

مشاوره آخرین رتبه قبولی رشته های مهندسی

در بخش قبل در ارتباط با رتبه‌های قبولی دانشگاه سراسری و آزاد در رشته های مهندسی اشاره کردیم. همانگونه که می‌دانید افراد برای انتخاب رشته صحیح باید ابتدا دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری و آزاد را دریافت کنند و کد رشته محل‌های خود را در این دفترچه استخراج کنند.

پس از آن باید کد رشته هایی که استخراج کرده‌اند را در فرم انتخاب رشته موجود در سامانه سنجش و یا سامانه سنجش پذیرش دانشگاه آزاد اولویت بندی کنند.  اولویت بندی کد رشته ها به این صورت است که ابتدا باید انتخاب‌های خوشبینانه انتخاب‌های منطقی و انتخاب‌های بدبینانه را داشته باشند.

آن دسته از افرادی که مایل به کسب پذیرش از دانشگاه‌های سراسری و آزاد در رشته های مهندسی هستند، ابتدا باید آخرین رتبه قبولی رشته های مهندسی اطلاع یابند، چرا که از طریق آشنایی با رتبه تراز و رتبه در سهمیه افرادی که در کنکور سال گذشته شرکت کرده و پذیرفته شده‌اند، داوطلبان می‌توانند انتخاب رشته مناسب‌تری داشته باشند و شانس قبولی خود را در هر یک از مؤسسات آموزشی سراسری و آزاد افزایش دهند.

از آنجا که فرایند انتخاب رشته مرحله بسیار حساسی است، بنابراین توصیه ما به شما این است که در کنار بررسی و توجه به آخرین رتبه قبولی رشته های مهندسی حتماً از مشاوران خبره کمک بگیرید. مشاوران آکادمی ایران تحصیل با داشتن سال‌ها تجربه در امر مشاوره تحصیلی می‌توانند شما را در مسیر انتخاب رشته آگاهانه و درست کمک کنند. کافی است از طریق شماره‌های مندرج در صفحه اصلی با مشاوران ما در ارتباط باشید تا به بهترین شکل ممکن شما را در مسیر انتخاب رشته اصولی و دقیق راهنمایی نمایند.

منبع: آخرین رتبه قبولی رشته های مهندسی 1401-1402

نظرتان را بنویسید